Pokémon Wiki
Advertisement

Szef Metra Ingo (jap. サブウェイマスターノボリ Mistrz Metra Nobori) jest jednym z liderów Metra Walk w Black, White, Black 2, i White 2, razem z Emmetem.

W grach

Pokémony

Pojedyncze Pociągi

21 seryjna walka

Super Pojedyncze Pociągi

49 seryjna walka

Multi Pociągi

21 seryjna walka

Super Multi Pociągi

49 seryjna walka

Pokémon Black 2 i White 2

Oprócz bitew w Metrze Walk, Ingo i jego brat walczą w trybie Multi Walki z graczem i jego odpowiednikiem jako część fabuły.

Grafika

Sprite'y

Spr BW Ingo.png Spr B2W2 Ingo.gif Ingo BW OD.png Ingo OD.png
Sprite z
Black i White
Sprite z
Black 2 i White 2
Sprite overworld z
Black i White
Sprite overworld z
Black 2 i White 2

Cytaty

Główny artykuł: Ingo/Cytaty

W anime

W głównej serii

Ingo w anime

Ingo to stary znajomy Cilana, z którym po raz pierwszy spotkał się na zjeździe entuzjastów metra. Ingo jest określany przez Emmeta jako "starszy brat" w japońskiej wersji anime, co wskazuje, że jest starszym bliźniakiem.

Ingo razem z Emmetem zadebiutował pod koniec Beheeyem, Duosion, i Złodziej ze Snów!, w którym wykryli, że Zespół R manipulował przy zwrotnicach toru. W Walka na Górze Bearticów!, para udała się na poszukiwanie, co lub kto powoduje te zakłócenia i ujrzeli dwie postacie—Jessie i Jamesa—zanim ci zniknęli w cieniu.

W Kryzys w podziemiach! i Bitwa w podziemiach! Ingo i jego brat spotkali Asha, Cilana i Iris, gdy pociąg, którym jechali, zatrzymał się. Po tym, jak Pokémony zostały skradzione z Centrum Pokémonów, Ingo i Emmet połączyli siły z grupą, aby skoordynować strategię kontrataku, aby powstrzymać Zespół R i odzyskać wszystkie skradzione Pokémony.

W Zagubieni w Pieczątkowym Wyścigu! Ingo i jego brat pomogli młodej dziewczynie, Erinie, znaleźć jej zaginioną Axew. Po tym wynagrodzili dobry uczynek Asha i Cilana proponowaną Dwuwalką przeciwko Szefom Metra. Mimo, iż Ash i Cilan starali się jak najlepiej, zostali pokonani, kiedy Chandelure Ingo zatrzymał ich Pokémony Psychokinezą, tak aby Eelektross Emmeta mógł je wykończyć Błyskawicą.

Ingo wraz z Emmetem, pojawił się w Mistrzowie od Dwuwalk! jako część fantazji wymyślonej przez Sorena, który chełpił się, że on i jego brat Rocko pokonali Szefów Metra w Dwuwalce. Jednakże to stwierdzenie zostało szybko obalone przez Rocko.

Ingo pojawił się na krótko podczas napisów końcowych Genesect i objawiona legenda! oraz w retrospekcji Cilana w Obrona Sali Striatonu!

Osobowość i cechy charakteru

Ingo i jego brat Emmet są wyraźnie do siebie podobni. Są oni zarówno skomponowani, jak i precyzyjni, co jest ważnym atrybutem jego roli jako jednego z Szefów Metra. Dotyczy to również strategii bitewnej Ingo. Często przejmuje prowadzenie, tworząc okazję dla Emmeta do ataku.

Pokémony

Chandelure
Chandelure Ingo
Chandelure został użyty, aby pomóc odzyskać skradzione Pokémony z rąk Zespół R w Bitwa w podziemiach!.

Pojawił się ponownie w Zagubieni w Pieczątkowym Wyścigu! razem z Eelektrossem Emmeta w Dwuwalce przeciwko Cilanowi i Ashowi. Kiedy Eelektross przyjmował na siebie ciężar ataków, Chandelure użył Smogu, aby zatrzymać Pansage'a przed wystrzeleniem Promienia Solarnego. Wtedy Ingo i Emmet przejęli inicjatywę w walce, ostatecznie zwyciężając.

Pojawił się również w fantazji w Mistrzowie od Dwuwalk! oraz w retrospekcji w Obrona Sali Striatonu!.

Znane ruchy Chandelure'a to Psychokineza, Ognik i Smog.

Debiut Bitwa w podziemiach!

Aktorzy głosowi

Japonia: 佐藤健輔 Kensuke Satō
Stany Zjednoczone: Marc Diraison
Polska: Fabian Kocięcki

W GOTCHA!

Ingo na krótko się pojawił w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Ingo w Pokémon Adventures

Pokémony

Ciekawostki

Powiązane artykuły

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Unova Profesor JuniperMama (BW)Mama (B2W2)CherenBiancaOjciec BianciHughCedric JuniperFennelAmanita
CilanChiliCressLenoraHawesLoblollyCharlesIrisDraydenAlderBengaCurtisYancyBrycenSabrinaTata Roxie
HilbertHildaNateRosaIngoEmmetCynthiaMorimotoNishinoLookerNColressGhetsisPrezes Fanklubu Pokémonów
Zespół PlazmaClydeLiderzy SalElitarna CzwórkaUczestnicy PWTKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejSędziaSprzedawca Magikarpi

Advertisement