Pokémon Wiki
Advertisement

Incineroar (jap:ガオガエン Gaogaen) jest Pokémonem dwu-typu Ognistego/Mrocznego, wprowadzonym w Generacji VII.

Ewoluuje z Torracata począwszy od poziomu 34. Jest to finalna forma Littena.

Biologia

Incineroar jest dwunożnym, kocim Pokémonem o muskularnej budowie. Ma krótki pysk z małym czerwonym nosem, jasnozielone oczy z żółtymi twardówkami i małe, spiczaste uszy. Z policzków wystają duże kępki czerwonego futra, a duża część twarzy jest również czerwona. Górna połowa kufy oraz wierzch i tył głowy są czarne. Cienki czerwony pasek biegnie pionowo wzdłuż głowy do pyska, gdzie na oczach rozdziela się na kształt litery V. Jego tors jest szary z kilkoma czarnymi paskami i wydaje się przypominać podkoszulek zapaśnika; przód i tył mają po środku pojedynczy pionowy pasek, przecięty dwiema poziomymi liniami. Wokół talii Incineroara jest pas uformowany z płomieni, który przypomina nieco mistrzowski pas zapaśniczy. Na środku z przodu znajduje się mały, żółty kształt płomienia. Ręce, nogi i ogon są czerwone z czarnymi paskami tworzącymi wokół nich pasma. Ramiona mają trzy paski, kolczaste kępki czarnego futra na ramionach i duże pięciopalczaste dłonie z białymi pazurami i pojedynczą jasnoczerwoną opuszką na dłoni. Jego nogi mają tylko dwa paski i proste trójpalczaste łapy, a ogon ma jeden pasek i kępkę kolczastego czarnego futra wokół czubka.

Płomienny pas Incineroara jest wytwarzany w jego ciele i wyrywa się z pępka i talii, gdy jego duch walki rośnie. Oprócz wystrzeliwania ognia z pępka, używa okrutnych kopnięć i ciosów. Ten Pokémon lekceważy bezpieczeństwo swoich przeciwników i obserwujących, czasami atakując wroga Trenera atakami. Jest to gwałtowny Pokémon i czasami ignoruje rozkazy swojego trenera, gdy nie ma ochoty słuchać. Mimo to uważa walkę z niegodnymi przeciwnikami za nudną i zmotywuje się do walki z wymagającym oponentem. Słabi lub kontuzjowani przeciwnicy również powodują, że traci chęć do walki, którą inni czasem wykorzystują na swoją korzyść. Docenia również uwagę tłumu, gdy duch Incineroara rośnie, podczas gdy tłum jest podekscytowany lub słabnie, gdy tłum się nudzi. Chociaż ma tendencję do zachowywania się jak drań, Incineroar jest bardzo szczęśliwy wewnętrznie, gdy dzieci lub młode Pokémony go podziwiają.[1]

Incineroar jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym użyć ekskluzywnego Ruchu-Z, Księżycowego Salta Grozy. Przez krótki okres Najmroczniejszy Lariat i Gardłowy Atak były też jego osobistymi ruchami.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Ten Pokémon ma gwałtowne, samolubne usposobienie. Jeśli nie jest w nastroju do słuchania, zignoruje polecenia Trenera z całkowitą nonszalancją.
Moon Po zadaniu zaciekłych ciosów i rzucaniu wściekłych kopnięć, wykańcza przeciwników, wyrzucając ogień z pępka.
Ultra Sun Chociaż jest szorstki i egoistyczny, pokonanie niegodnych przeciwników jest dla niego nudne. Motywuje się silniejszymi przeciwnikami.
Ultra Moon Kiedy jego duch walki zapłonie, płomienie wokół jego talii stają się szczególnie intensywne.
Sword Doskonale sprawdza się w brutalnych bitwach bez żadnych ograniczeń. Temperatura płomieni wydobywających się z pępka przekracza 3,600 stopni Fahrenheita.
Shield Szorstkie i agresywne zachowanie Incineroara jest jego najbardziej zauważalną cechą, ale sposób, w jaki pomaga małym Pokémonom, pokazuje, że ma on również dobrą stronę.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Ewoluowanie Torracata
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Torracata
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Wymiana
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Torracata

W pobocznych grach

Wgrane eventy

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
SMUSUM Hidden Ability Pokémon Bank Incineroar japoński, amerykański, PAL i koreański hide 50 8 marca - 31 października, 2018

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
95
155 - 202 300 - 394
A:
115
108 - 183 211 - 361
O:
90
85 - 156 166 - 306
80
76 - 145 148 - 284
90
85 - 156 166 - 306
S:
60
58 - 123 112 - 240
Suma:
530
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:
  • Jeśli Cudowne Oko jest użyte przez przeciwnika albo ten Pokémon otrzymał Celny Pierścień, efektywność ruchów typu Psychicznego wynosi 1×.

Lista ruchów

Główny artykuł: Incineroar/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Litten.png
Niewyewoluowany
Litten
ognisty
Rzadki Cukierek
Poziom 17
Torracat.png
Pierwsza ewolucja
Torracat
ognisty
Rzadki Cukierek
Poziom 34

Incineroar.png
Druga ewolucja
Incineroar
ognistymroczny

Sprite'y

Sword Shield
727 VIII.png 727 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Oficjalne poufne koncepcje Decidueye, Incineroara, Primariny i Mallow wyciekły do Internetu 4 czerwca 2016 roku. Ten przeciek miał miejsce 145 dni zanim te Pokémony zostały oficjalnie ujawnione 27 października 2016 roku.[2] Z materiałów, które wyciekły, odkryto że imię kodowe Incineroara było "トラ 3", lub "Tiger 3" podczas rozwoju.
  • Incineroar jest jedyną wyewoluowaną formą Pokémona startera, który ma niższą podstawową statystykę, niż jego pre-ewolucje. Jego podstawowa statystyka Szybkości jest o 30 punktów niższa od Torracata i o 10 punktów niższa od Littena.

Pochodzenie

Incineroar jest oparty na tygrysie.[2] Dzieli też pewne cechy z profesjonalnym zapaśnikiem. Ponadto jego kategoria i drugorzędny typ Mroczny przychodzą na myśl drania, zapaśnika który uosabia zło, w przeciwieństwie do bohatera, któy uosabia cnotę. Wydaje się mieć też cechy kotów domowych.

Etymologia

Incineroar jest kombinacją incinerate i roar.

Gaogaen może być kombinacją ガオー gao (dźwięk ryku) i 火炎 kaen (płomień).

Powiązane artykuły

Notki

Torracat #726: Torracat
Pokémony
#728: Popplio Popplio
Advertisement