Honedge (jap: ヒトツキ Hitotsuki) jest Pokémonem dwu-typu Stalowego/Duchowego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje w Doublade'a począwszy od poziomu 35, po czym ewoluuje w Aegislasha przy użyciu Kamienia Zmierzchu.

Biologia

Honedge z usuniętą pochwą

Honedge to Pokémon, który przypomina miecz z czasów średniowiecza. Jego korpus to srebrny miecz z jasnoszarą rękojeścią. W rękojeści osadzony jest niebieski klejnot z ciemnym środkiem, który wygląda jak oko. Mówi się, że niebieskie oko jest prawdziwą formę Honedge'a. Do głowicy przymocowana jest długa, ciemnoniebieska tkanina z zawijanym wzorem w jaśniejszym niebieskim kolorze na końcu; czubek szarfy dzieli się na cztery frędzle. Szarfa wysysa energię życiową z każdego, kto odważy się chwycić go za rękojeść. Pochwa Honedge'a jest ciemnobrązowa z zakrzywionymi liniami przypominającymi triquetrę na całej jego powierzchni. W górnej części pochwy znajdują się białe znaczenia przypominające zęby i pierścienie z białymi środkami, które przypominają oczy. Trzeci pierścień rozciąga się na rękojeść i otacza oko. Mówi się, że Honedge narodził się z duszy człowieka po tym, jak został zabity mieczem, w którym się znajduje.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Najwyraźniej ten Pokémon rodzi się, gdy zmarły duch zamieszkuje miecz. Przywiązuje się do ludzi i wypija ich siłę życiową.
Y Jeśli ktoś odważy się chwycić jego rękojeść, owija niebieską tkaniną wokół jego ramienia i całkowicie wysysa energię życiową tej osoby.
Omega Ruby Najwyraźniej ten Pokémon rodzi się, gdy zmarły duch zamieszkuje miecz. Przywiązuje się do ludzi i wypija ich siłę życiową.
Alpha Sapphire Jeśli ktoś odważy się chwycić jego rękojeść, owija niebieską tkaniną wokół jego ramienia i całkowicie wysysa energię życiową tej osoby.
Sword Dusza Honedge'a należała kiedyś do osoby, która została zabita dawno temu przez miecz, które jest ciałem Honedge'a.
Shield Niebieskie oko na rękojeści miecza to prawdziwe ciało Honedge'a. Swoją starą szmatą wysysa ludzkie życie.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Trasa 6
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Peryferie Akala (Skan Wyspy)Śr
Moon
Ultra Sun Peryferie Akala (Skan Wyspy)Śr
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Wzgórza Hammerlocke
Ruiny Wieży Strażniczej, Kamienna DziczSh, Tron Olbrzymów, Pyliste Zagłębie (DynaMaxowa Walka)
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
45
105 - 152 200 - 294
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
100
94 - 167 184 - 328
35
36 - 95 67 - 185
37
37 - 97 71 - 190
S:
28
29 - 88 54 - 170
Suma:
325
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Honedge/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Honedge.png
Niewyewoluowany
Honedge
stalowyduchowy
Rzadki Cukierek
Poziom 35
Doublade.png
Pierwsza ewolucja
Doublade
stalowyduchowy
Kamień Zmierzchu
Kamień Zmierzchu

Aegislash.png
Druga ewolucja
Aegislash
stalowyduchowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Honedge i jego ewolucyjne formy.
    • Honedge i jego ewolucyjne formy są jedynymi Pokémonami typu Stalowego niepodatnymi na Zdolność Magnesowania ze względu na tą unikalną kombinację typów.
  • Honedge i jego ewolucyjne formy zostały zaprojektowane przez Hitoshi Ariga.[1]

Pochodzenie

Honedge wydaje się być koncepcyjnie oparty na w pełni świadomym, opętanym magicznym mieczu. Fakt, że zaczyna się jak zwykły miecz, może oznaczać, że może być oparty na mitach bushido za używaniem katany; katana opanowała duszę samurajskiego użytkownika i zaatakowały z własnej woli. W japońskich legendach każdy przedmiot pozostawiony lub zapomniany przez właściciela może i po pewnym czasie stanie się tsukumogami, a najczęściej w legendach ludzi atakowały miecze lub parasole. Biorąc pod uwagę, że wysysa życie tych, którzy go dzierżą, mógł być również oparty na przeklętym tyrfingu. Wizualnie, biorąc pod uwagę swoją budowę i rękojeść, Honedge wydaje się być oparty na mieczu spatha, claymore lub prawdopodobnie na jian, z własną pochwą i chwytną kończyną przypominającą frędzel. Wzór na pochwie Honedge'a i Doublade'a przypomina triquetrę, wyraźnie przedstawioną na Honedge'u i bardziej ozdobną na Doublade'u. Jego Lśniąca forma przypomina zakrwawiony miecz.

Etymologia

Honedge może być kombinacją hone, one i edge.

Hitotsuki może być kombinacją 一つ hitotsu (jeden) i 突き tsuki (pchnięcie, dźgnięcie) lub 憑き tsuki (opętanie).

Notki

Meowstic #678: Meowstic
Pokémony
#680: Doublade Doublade