FANDOM

Hitmontop (jap: カポエラー Kapoerer) jest Pokémonem typu Walczącego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Tyrogue'a, począwszy od poziomu 20 kiedy Atak i Obrona Tyrogue'a są równe. Jest to jedna z finalnych form Tyrogue'a, pozostałymi są Hitmonlee i Hitmonchan.

Biologia

Hitmontop to w pewnym stopniu człekokształtny Pokémon zdolny do obracania się na głowie. Jego główny korpus jest kulisty i przeważnie niebieski z brązową trójkątną łatą na piersi. Ma krótkie nogi z białymi paskami w pobliżu dłoni i stóp. Stopy są duże, niebieskie i mają od spodu okrągłą brązową poduszkę. Ma chudy brązowy ogon zakończony niebieską kulą z kolcem. Jego głowa jest okrągła i brązowa z płaskimi, zakrzywionymi przedłużeniami po obu stronach i pojedynczym kolcem na górze. Ma paciorkowate, czarne oczy i kuliste dłonie bez palców. Hitmontop to gatunek wyłącznie męski bez odpowiednika żeńskiego.

Hitmontop porusza się szybciej, obracając się na kolcu na głowie niż normalnie chodząc. Zdolny do obracania się z dużą prędkością, może wwiercić się w ziemię podobnie jak wiertło. Podczas kręcenia Hitmontop wykonuje płynne, pełne gracji kopnięcia, takie jak swój osobisty ruch zwany Potrójnym Kopem. Jako gatunek miejski, często się go widuje w miasteczkach i miastach.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Jeśli oczarują Cię jego gładkie, eleganckie, taneczne kopnięcia, możesz dać się mocno wwiercić.
Silver Wykonuje kopnięcia podczas wirowania. Jeśli obraca się z dużą prędkością, może wwiercić się w ziemię.
Crystal Po zrobieniu handstanda, aby wybić z rytmu wyczucie czasu u przeciwnika, prezentuje fantazyjne ruchy kopnięciami.
Ruby Hitmontop obraca się na głowie z dużymi prędkościami, jednocześnie dostarczając kopnięcia. Ta technika jest niezwykłą mieszanką ataku i obrony jednocześnie. Pokémon podróżuje szybciej wirując niż chodząc.
Sapphire
Emerald Jego technika kopania podczas wirowania jest niezwykłą mieszanką ataku i obrony. Hitmontop podróżuje szybciej wirując niż chodząc.
FireRed Wykonuje kopnięcia podczas wirowania. Jeśli obraca się z dużą prędkością, może wwiercić się w ziemię.
LeafGreen Jeśli oczarują Cię jego gładkie, eleganckie, taneczne kopnięcia, możesz dać się mocno wwiercić.
Diamond Walczy obracając się jak bąk. Siła odśrodkowa zwiększa swoją niszczycielską moc o dziesięć.
Pearl
Platinum
HeartGold Jeśli oczarują Cię jego gładkie, eleganckie, taneczne kopnięcia, możesz dać się mocno wwiercić.
SoulSilver Wykonuje kopnięcia podczas wirowania. Jeśli obraca się z dużą prędkością, może wwiercić się w ziemię.
Black Walczy obracając się jak bąk. Siła odśrodkowa zwiększa swoją niszczycielską moc o dziesięć.
White
Black 2 Walczy obracając się jak bąk. Siła odśrodkowa zwiększa swoją niszczycielską moc o 10.
White 2
X Walczy obracając się jak bąk. Siła odśrodkowa zwiększa swoją niszczycielską moc o 10.
Y Jeśli oczarują Cię jego płynne, taneczne kopnięcia, możesz uzyskać bliższe wrażenia z jednym takim, niż myślisz.
Omega Ruby Hitmontop obraca się na głowie z dużą prędkością, jednocześnie dostarczając kopnięcia. Ta technika jest niezwykłą mieszanką ataku i obrony jednocześnie. Pokémon podróżuje szybciej wirując niż chodząc.
Alpha Sapphire
Sword Wykonuje kopnięcia podczas wirowania. Jeśli obraca się z dużą prędkością, może wwiercić się w ziemię.
Shield Po zrobieniu handstanda, aby wybić z rytmu wyczucie czasu u przeciwnika, prezentuje fantazyjne ruchy kopnięciami.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Ewoluowanie Tyrogue'a
Silver
Crystal Ewoluowanie Tyrogue'a
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Rozmnażanie Hitmonlee lub Hitmonchana i ewoluowanie Tyrogue'a
LeafGreen
Colosseum Wioska Agate (Cienisty)
XD Wymiana
Diamond Ewoluowanie Tyrogue'a
Pearl
Platinum Ewoluowanie Tyrogue'a
HeartGold Ewoluowanie Tyrogue'a
SoulSilver
Pal Park Góra
Black Ewoluowanie Tyrogue'a
White
Black 2 Wymiana, Event
White 2
X Ewoluowanie Tyrogue'a
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Tyrogue'a
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Jezioro Oburzenia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Tyrogue'a
MD Blue -
MD Time Zagubiona Puszcza (B1F-B17F)
MD Darkness
MD Sky Zagubiona Puszcza (B1F-B17F)
Ranger: GS Góra Sorbet, Świątynia Ognia

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
BWB2W2 Do Heun's Hitmontop koreański Korea Południowa 55 17 sierpnia - 18 sierpnia, 2013

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Colosseum Bag Black Belt Sprite Czarny Pas (100%)
Eventy* Bag Fighting Gem Sprite Walczący Klejnot (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
50
110 - 157 210 - 304
A:
95
90 - 161 175 - 317
O:
95
90 - 161 175 - 317
35
36 - 95 67 - 185
110
103 - 178 202 - 350
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
455
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/3 ★★★
Moc
3/3 ★★★
Talent
5/5 ★★★★★
Upór
3/3 ★★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
17/17 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Hitmontop/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Tyrogue
Niewyewoluowany
Tyrogue
walczący
Bag Rare Candy SpriteBag Macho Brace Sprite
Poziom 20
(Atak = Obrona)

EggMS
Rozmnażanie

Hitmontop
Pierwsza ewolucja
Hitmontop
walczący

Sprite'y

Ciekawostki

  • W przeciwieństwie do Hitmonlee i Hitmonchana, żadna z nazw Hitmontopa w jakimkolwiek języku nie pochodzi od sławnych ludzi.
  • Hitmontop może poznać więcej ruchów priorytetowych, niż jakikolwiek inny Pokémon, czyli 14 ruchów o zwiększonym priorytecie i dwa ruchy o zmniejszonym priorytecie.
  • Chociaż Hitmontop współdzieli Zdolność Niezłomnego z Tyrogue'm, Tyrogue z Niezłomnym nie może ewoluować w Hitmontopa z tą samą Zdolnością, jako że Niezłomny to druga Zdolność Tyrogue i Ukryta Zdolność Hitmontopa.

Pochodzenie

Hitmontop jest oparty na bąku i capoeiriście. Potrzeba równych statystyk Ataku i Obrony w celu ewoluowania Tyrogue'a w Hitmontopa jest podobna do tego, jak bąk musi być w równowadze, aby pozostać w pozycji pionowej. Jego bezczynna animacja, począwszy od Generacji VI przedstawia wykonanie gingi, podstawowej techniki capoeria.

Etymologia

Hitmontop jest kombinacją hit, monster, i top (odniesienie do bączków i jak on walczy, poprzez wirowanie na swojej głowie). Nazwa jest też powiązana z Hitmonlee i Hitmonchanem, gdyż są oni jego równoległymi ewolucjami od czasu Generacji II.

Kapoerer pochodzi od capoeira, brazylijskiej sztuki walk często wymagająca obracaniem nóg w powietrzu.

Powiązane artykuły

236MS #236: Tyrogue
Pokémony
#238: Smoochum 238MS