Hitmonlee (jap: サワムラー Sawamular) jest Pokémonem typu Walczącego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Tyrogue'a, począwszy od poziomu 20 kiedy Atak Tyrogue'a jest większy niż jego Obrona. Jest to jedna z finalnych form Tyrogue'a, pozostałymi są Hitmonchan i Hitmontop.

Biologia

Fizjologia

Hitmonlee jest brązowym dwunożnym Pokémonem bez wyraźnej szyi i twarzy. Kształt jego ciała przypomina owal. Na przedramionach i nogach ma kremowe segmenty, które mogą się rozciągać jak sprężyna, co pozwala na szybki bieg i dalekie kopnięcia. Na ciele ma dwie czarne dziury, gdzie znajdują się białe oczy Pokémona. Dłonie Hitmonlee mają po trzy palce, a stopy po trzy białe pazury.

Różnice płci

Ten Pokémon może być jedynie samcem.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red W pośpiechu jego nogi stopniowo się wydłużają. Biegnie płynnie bardzo długimi, z susem krokami.
Blue
Yellow Podczas kopania podeszwa jego stopy staje się tak twarda jak diament podczas uderzenia i niszczy wroga.
Gold Ten niesamowity Pokémon ma niesamowite poczucie równowagi. Może doskonale kopać z dowolnej pozycji.
Silver Jeśli zacznie kopać wielokrotnie, obie nogi rozciągną się jeszcze bardziej, by uderzyć uciekającego wroga.
Crystal Jest również nazywany Mistrzem Kopnięć. Wykorzystuje elastyczne nogi do wykonania każdego znanego kopnięcia.
Ruby Nogi Hitmonlee swobodnie się kurczą i rozciągają. Używając sprężystych nóg, rzuca się na wrogów miażdżącymi kopnięciami. Po bitwie masuje nogi i rozluźnia mięśnie, aby pokonać zmęczenie.
Sapphire
Emerald Nogi swobodnie się rozciągają i kurczą. Używając sprężystych kończyn, rzuca się na wrogów miażdżącymi kopnięciami. Po bitwie masuje zmęczone nogi.
FireRed Nogi swobodnie się kurczą i rozciągają. Elastyczne nogi pozwalają mu uderzyć dalekiego wroga rosnącym kopnięciem.
LeafGreen W pośpiechu jego nogi stopniowo się wydłużają. Biegnie płynnie bardzo długimi, z susem krokami.
Diamond Jego nogi mogą rozciągać się podwójnie. Wrogowie za pierwszym razem są zaskoczeni jego rozszerzalnym zasięgiem.
Pearl
Platinum
HeartGold Ten niesamowity Pokémon ma niesamowite poczucie równowagi. Może doskonale kopać z dowolnej pozycji.
SoulSilver Jeśli zacznie kopać wielokrotnie, obie nogi rozciągną się jeszcze bardziej, by uderzyć uciekającego wroga.
Black Jego nogi mogą rozciągać się podwójnie. Wrogowie za pierwszym razem są zaskoczeni jego rozszerzalnym zasięgiem.
White
Black 2 Jego nogi mogą rozciągać się podwójnie. Wrogowie za pierwszym razem są zaskoczeni jego rozszerzalnym zasięgiem.
White 2
X Nogi swobodnie się kurczą i rozciągają. Elastyczne nogi pozwalają mu uderzyć dalekiego wroga rosnącym kopnięciem.
Y Jeśli zacznie kopać wielokrotnie, obie nogi rozciągną się, by uderzyć uciekającego wroga.
Omega Ruby Nogi Hitmonlee swobodnie się kurczą i rozciągają. Używając sprężystych nóg, rzuca się na wrogów miażdżącymi kopnięciami. Po bitwie masuje nogi i rozluźnia mięśnie, aby pokonać zmęczenie.
Alpha Sapphire
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Sun, Moon, Ultra Sun, i Ultra Moon.
Let's Go Pikachu Podczas kopania podeszwa jego stopy staje się tak twarda jak diament podczas uderzenia i niszczy wroga.
Let's Go Eevee
Sword Ten niesamowity Pokémon ma niesamowite poczucie równowagi. Może doskonale kopać z dowolnej pozycji.
Shield Nogi swobodnie się kurczą i rozciągają. Elastyczne nogi pozwalają mu uderzyć dalekiego wroga rosnącym kopnięciem.

Lokalizacje

Gra Lokalizacja
Red Otrzymany od mistrza Walecznego Dojo w Mieście Saffron (wybór między nim a Hitmonchanem)
Blue
Blue (japoński) Otrzymany od mistrza Walecznego Dojo w Mieście Saffron (wybór między nim a Hitmonchanem)
Yellow Otrzymany od mistrza Walecznego Dojo w Mieście Saffron (wybór między nim a Hitmonchanem)
Gold Ewoluowanie Tyrogue'a
Silver
Crystal Ewoluowanie Tyrogue'a
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Otrzymany od mistrza Walecznego Dojo w Mieście Saffron (wybór między nim a Hitmonchanem)
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wyspa Citadark (Cienisty)
Diamond Ewoluowanie Tyrogue'a
Pearl
Platinum Ewoluowanie Tyrogue'a
HeartGold Ewoluowanie Tyrogue'a
SoulSilver
Pal Park Góra
Black Ewoluowanie Tyrogue'a
White
Black 2 Wymiana
White 2
X Ewoluowanie Tyrogue'a
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Tyrogue'a
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Otrzymany od mistrza Walecznego Dojo w Mieście Saffron (wybór między nim a Hitmonchanem)
Droga Zwycięstwa
Let's Go Eevee
Sword Lustro Olbrzymów, Pyliste Zagłębie
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Tyrogue'a
MD Blue
MD Time Ewoluowanie Tyrogue'a
MD Darkness
MD Sky Ewoluowanie Tyrogue'a
Ranger: GS Podniebna Forteca, Świątynia Ognia

Trzymany przedmiot

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*
Pokémon XD Bag Black Belt Sprite Czarny Pas (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
50
110 - 157 210 - 304
A:
120
112 - 189 220 - 372
O:
53
52 - 115 99 - 225
35
36 - 95 67 - 185
110
103 - 178 202 - 350
S:
87
82 - 152 161 - 300
Suma:
455
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.
  • Podstawowa statystyka Specjalna tego Pokémona w Generacji I wynosiła 35.

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/3 ★★★
Moc
4/4 ★★★★
Talent
2/3 ★★
Upór
2/3 ★★
Skoczność
4/4 ★★★★
Suma
15/17 ★★★

Efektywność typów

Normalne uszkodzenia Podatny na Niepodatny na Opierający się
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Hitmonlee/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Tyrogue
Niewyewoluowany
Tyrogue
walczący
Bag Rare Candy SpriteBag Power Bracer Sprite
Poziom 20
(Atak > Obrona)

EggMS
Rozmnażanie

Hitmonlee
Pierwsza ewolucja
Hitmonlee
walczący

Ciekawostki

Pochodzenie

Powiązane artykuły

105MS #105: Marowak
Pokémony
#107: Hitmonchan 107MS

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.