FANDOM

Heracross (jap: ヘラクロス Heracros) jest Pokémonem dwu-typu Robaczego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji II.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Może Mega Ewoluować w Mega Heracrossa przy użyciu Heracronitu.

Biologia

Heracross to dwunożny, podobny do chrząszcza Pokémon pokryty niebieskim egzoszkieletem. Na czole ma długi, ząbkowany róg. Róg kończy się krzyżem u samca i w kształcie serca u samicy. Po obu stronach rogu znajduje się krótka antena z kulistą końcówką. Heracross ma owalne, żółte oczy. Przedramiona mają parę kolców w pobliżu nadgarstków, a uda mają po jednym kolcu. Ma dwa pazury na rękach i jeden długi pazur na każdej stopie. Ma również jedną parę skrzydeł zakrytą pancerzem, którą można zobaczyć podczas wypuszczania go z Poké Balla w grach 3D.

Mega Heracross jest większy niż jego poprzednia forma. Cienkie pomarańczowe oznaczenia otaczają teraz jego głowę, dłonie i ramiona. Dodatkowo na oczach ma półkoliste, pomarańczowe oznaczenie. Ma teraz długi, spiczasty nos, lekko zakrzywiony do góry. Jego plecy nie mają teraz skrzydeł i są całkowicie żółte. Róg na głowie wyrósł na duży, prosty kolec z dwoma mniejszymi kolcami z przodu. Anteny również się wydłużyły i mają teraz jajowate końcówki. Przedramiona Mega Heracrossa pogrubiły się i straciły kolce. Ten Pokémon ma wysoką temperaturę ciała, więc otwiera skorupy u ramion i tułowia, aby umożliwić ucieczkę ciepła.[1] Mega Heracross może pochwalić się tak niesamowitą siłą, że może rogami podnosić przedmioty o wartości nawet 500 razy większej niż jego waga. Pozostaje jednak z bólem mięśni po powrocie do pierwotnej formy.

Pazury Heracrossa pozwalają mu wkopać się w ziemię w celu stabilnego stania lub wspinania się na drzewa. Za pomocą rogu rzuca przeciwników lub konkurentów łasych na żywność. Może podnosić i rzucać przedmiotami 100 razy więcej niż jego waga. Wykorzystuje swoje dwie anteny do wyszukiwania jedzenia na podstawie zapachu. Żyje w lasach borealnych, umiarkowanych i tropikalnych, gdzie żywi się sokiem drzewnym. Jak widać w anime, Heracross jest znany z rywalizacji z Pokémonami takimi jak Pinsiry o jedzenie. W tym samym odcinku pokazano, że Heracross pozwala Butterfree pożywić się sokiem drzewnym, kiedy Heracross skończy swój posiłek. Ponadto pokazano, że lubi pić sok z Trawiastych Pokémonów takich jak Bulbasaur. W Aloli rywalizuje z Vikavoltem, ale dogaduje się z Pinsirem, gdyż mają wspólnego wroga.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Ten potężny Pokémon wpycha swój cenny róg pod brzuchy swoich wrogów, a następnie unosi ich i rzuca.
Silver Zwykle łagodny, ale jeśli przeszkadzany podczas popijania miodu, rogiem goni intruza.
Crystal Dzięki Herkulesowej sile może z łatwością podnieść obiekt o masie 100 razy większej niż jego waga.
Ruby Heracross szarży na przeciwnika w linii prostej, wślizguje się poniżej uścisku wroga, a następnie chwyta i rzuca przeciwnika potężnym rogiem. Ten Pokémon ma nawet wystarczającą siłę, aby powalić ogromne drzewo.
Sapphire Heracross ma ostre pazury na nogach. Są one mocno osadzone w ziemi lub w korze drzewa, zapewniając Pokémonowi bezpieczne i solidne oparcie, aby mu skutecznie odrzucić wrogów swoim dumnym rogiem.
Emerald Gromadzą się w lasach, szukając słodkiego soku drzewnego. Jest całkowicie pokryty twardą stalową skorupą. Jest dumny ze swojego rogu, którego używa do rzucania wrogami.
FireRed Zwykle łagodny, ale jeśli przeszkadzany podczas popijania miodu, rogiem goni intruza.
LeafGreen Ten potężny Pokémon wpycha swój cenny róg pod brzuchy swoich wrogów, a następnie unosi ich i rzuca.
Diamond Gromadzi się w lasach, szukając soku drzewnego, swojego ulubionego pożywienia. Jest wystarczająco silny, aby ciskać wrogami.
Pearl Dzięki potężnym nogom i pazurom wytwarza wystarczającą moc, aby ciskać wrogów na duże odległości.
Platinum Uwielbia słodki miód. Aby zatrzymać cały miód dla siebie, odtrąca rywali swoim cennym rogiem.
HeartGold Ten potężny Pokémon wpycha swój cenny róg pod brzuchy wrogów, a następnie unosi ich i rzuca.
SoulSilver Zwykle jego łagodny, ale jeśli mu przeszkadza się podczas popijania miodu, goni intruza swoim rogiem.
Black Uwielbia słodki miód. Aby zatrzymać cały miód dla siebie, odtrąca rywali swoim cennym rogiem.
White
Black 2 Bez względu na to, jak ciężcy są jego przeciwnicy, rzuca ich daleko swoim cennym rogiem.
White 2
X Ten potężny Pokémon wpycha swój cenny róg pod brzuchy swoich wrogów, a następnie unosi ich i rzuca.
Y Dzięki Herkulesowej sile może z łatwością podnieść obiekt o masie 100 razy większej niż jego waga.
Omega Ruby Heracross szarży na przeciwnika w linii prostej, wślizguje się poniżej uścisku wroga, a następnie chwyta i rzuca przeciwnika potężnym rogiem. Ten Pokémon ma nawet wystarczającą siłę, aby powalić ogromne drzewo.
Alpha Sapphire Heracross ma ostre pazury na nogach. Są one mocno osadzone w ziemi lub w korze drzewa, zapewniając Pokémonowi bezpieczne i solidne oparcie, aby mu skutecznie odrzucić wrogów swoim dumnym rogiem.
Ultra Sun Jest dumny ze swojego grubego rogu. W Aloli jego największym rywalem jest Vikavolt, z którym zawsze walczy.
Ultra Moon Przemierza lasy, szukając słodkiego nektaru. Chociaż ma fantastyczną siłę fizyczną, nie jest zbyt dobry w lataniu.
Sword Heracross uwielbia słodki sok i będzie go szukał w lasach. Pokémon używa swoich dwóch anten do wychwytywania zapachów podczas szukania go.
Shield Ten Pokémon jest dumny ze swojej siły, która pozwala mu podnosić przedmioty 100 razy cięższe od siebie bez żadnych problemów.
Mega Heracross
Ultra Sun Może chwytać rzeczy swoimi dwoma rogami i unieść 500-krotność własnej masy ciała.
Ultra Moon Ogromny napływ energii buduje go, ale kiedy Mega Ewolucja się kończy, Heracrossowi przeszkadza straszny ból mięśni.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Trasy 29, 30, 31, 32, 33, 42, 43, i 44 (Drzewa Taranu)
Silver
Crystal Miasteczko Azalea, Trasy 33, 42, i 44 (Drzewa Taranu)
Ruby Strefa Safari
Sapphire
Emerald Strefa Safari
FireRed Krzew Wzoru
LeafGreen
Colosseum Wieża Realgam (Cienisty)
XD Wymiana
Diamond Trasy 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 218, 221, i 222, Las Eterna, Łąka Floaroma, Huta Fuego, Dolina Wiatraków (Drzewa Miodowe)
Pearl
Platinum Trasy 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 218, 221, i 222, Las Eterna, Łąka Floaroma, Huta Fuego, Dolina Wiatraków (Drzewa Miodowe)
HeartGold Trasy 7, 11, 16, 28, 33, 42, 44, 45, 46, i 47, Miasteczko Azalea, Miasto Vermilion, Miasto Celadon, Srebrna Góra* (Drzewa Taranu)
SoulSilver
Pal Park Las
Black Trasa 12
White
Black 2 Trasa 12 i Zbłąkany Las
Zbłąkany Las (Ukryta Grota)
White 2 Zbłąkany Las (Ukryta Grota)
Dream World Park Snów
X Przyjacielskie Safari (Robacze)
Y Trasa 12, Przyjacielskie Safari (Robacze)
Omega Ruby Strefa Safari (Strefa 3, Długa Trawa)
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Gaj Poni
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Droga WyzwaniaSh, Las SkupieniaSh, Niziny SzkoleniaSh

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Wielki Kanion (7F-9F), Radosna Wieża (39F-42F)
MD Blue
Ranger Oliwna Dżungla
MD Time Góra Travail (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Góra Travail (1F-19F)
Ranger: GS Ruiny Kanału, Świątynia Mroku

W eventach

Gry Event Język/Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
GSC Gotta Catch 'Em All Station! Seismic Toss Heracross angielski Stany Zjednoczone 5 28 lutego - 6 marca, 2003
X 2014 Korean World Championship Series Heracross Każdy Korea Południowa 50 6 lipca, 2014
X Summer 2014 Heracross Region amerykański Nintendo Network 50 13 sierpnia - 17 września, 2014

Eventy GTS

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
DP Christy Heracross angielski GTS 1 19 sierpnia - 30 sierpnia, 2007
DP Seth Heracross angielski GTS 1 19 sierpnia - 30 sierpnia, 2007
DP Tom Heracross angielski GTS 1 19 sierpnia - 30 sierpnia, 2007

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Bag Brick Mail Sprite Ceglany List (100%) Bag Heracronite Sprite Heracronit (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Heracross
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
80
140 - 187 270 - 364
A:
125
117 - 194 229 - 383
O:
75
72 - 139 139 - 273
40
40 - 101 76 - 196
95
90 - 161 175 - 317
S:
85
81 - 150 157 - 295
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Heracross
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
80
140 - 187 270 - 364
A:
185
171 - 260 337 - 515
O:
115
108 - 183 211 - 361
40
40 - 101 76 - 196
105
99 - 172 193 - 339
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/3 ★★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
3/3 ★★★
Upór
2/3 ★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
14/17 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Heracross/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Heracross
Niewyewoluowany
Heracross
robaczywalczący

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Heracross
Heracross
Heracross
robaczywalczący

Bag Heracronite Sprite
Heracronit

Trzymając Heracronit
Mega Heracross
Mega Heracross
Heracross
robaczywalczący

Sprite'y

Ciekawostki

  • Heracross może być uważany za odpowiednik Pinsira, zastępując w tej roli Scythera, który uzyskał ewolucję w Generacji II. Oboje są Pokémonami typu Robaczego opartymi na rogaczach i nie mają rodziny ewolucyjnej. Pinsir nie jest po części typem Walczącym jako Heracross, ale poprzez poziom poznaje kilka ruchów typu Walczącego. Obydwa Pokémony oraz ich Mega Kamienie są ekskluzywne w Pokémon X i Y: Heracross i Heracronit są tylko w Y, podczas gdy Pinsir i Pinsirit są ekskluzywni w X. Oba te Mega Kamienie można znaleźć w Lesie Santalune w ich przynależnych wersjach. Rozmiar tych dwóch Pokémonów jest taki sam, nawet w Mega Ewolucyjnych formach. Pokémony te są też ekskluzywne w Pokémon Sword i Shield Edycji Rozszerzonej. Heracrossa można znaleźć na Zbrojnej Wyspie, jeśli się gra w Shield, a Pinsir jest na jego miejscu jeśli się gra w Sword.
  • Mega Heracross ma najwyższą statystykę Ataku ze wszystkich nie-legendarnych Walczących Pokémonów, i najwyższy Atak ze wszystkich nie-legendarnych Pokémonów.
  • Mega Heracross ma najwyższą podstawową statystykę Ataku ze wszystkich Robaczych Pokémonów.
  • Mega Heracross remisuje z Mega Pinsirem, Mega Scizorem, i Genesectem w posiadaniu najwyższej sumy podstawowych statystyk ze wszystkich Robaczych Pokémonów.
  • Heracross jest jednym z czternastu Pokémonów, które mogą uzyskać zagraniczne wpisy Pokédexa w Pokémon Diamond i Pearl.

Pochodzenie

Heracross jest najprawdopodobniej oparty na japońskim rohatyńcu dwurożnym. Te rohatyńce są znane ze swojej niesamowitej siły i używania w walkach owadów, co wyjaśnia jego typ Walczący.

Mega Heracross wydaje się być oparty na rohatyńcu herkulesowym.

Etymologia

Heracross i Heracros są kombinacją Ἡρακλῆς, Hēraklēs (Heracles, półbóg mitologii greckiej, której rzymski analog mitologiczny nadał nazwę rohatyńcowi herkulesowemu) i cross.

Powiązane artykuły

Notki

  1. http://www.pokemonxy.com/en-us/pokemon/mega_pokemon/#Heracross
213MS #213: Shuckle
Pokémony
#215: Sneasel 215MS