Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Helioptile (jap: エリキテル Erikiteru) jest Pokémonem dwu-typu Elektrycznego/Normalnego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje w Helioliska przy użyciu Kamienia Słońca.

Biologia

Helioptile to dwunożny Pokémon podobny do jaszczurki. Jest przede wszystkim jasnożółty z czarnymi łapami i końcówką ogona. Wierzchołek głowy również jest czarny z trójkątnym żółtym znaczeniem na czole. Ma niebieskie oczy, lekko spiczastą głowę, zwężający się ogon i trzy palce u każdej stopy. Po obu stronach głowy wisi spiczaste przedłużenie z żółtą końcówką. Mogą one usztywniać i rozszerzać się w kołnierz.

Te kołnierze mają komórki, które generują energię elektryczną pod wpływem światła słonecznego. To pozwala mu tworzyć własną energię i rozwijać się bez jedzenia w pustynnym domu. Kołnierze działają podobnie jak panele słoneczne i są źródłem elektrycznych ruchów Helioptile'a. Jednak jeśli ten proces zostanie przerwany, Helioptile będzie mocno obciążony.

Helioptile i jego ewolucyjna forma Helioliskjedynymi znanymi Pokémonami zdolnymi do nauczenia się Ładunku Parabolicznego w Pokémon Sword i Shield.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Robią domy na pustyniach. Mogą wygenerować energię z leżenia na słońcu, więc jedzenie pożywienia nie jest wymogiem.
Y Kołnierze po obu stronach głowy mają komórki, które wytwarzają energię elektryczną, gdy są wystawione na działanie światła słonecznego.
Omega Ruby Robią domy na pustyniach. Mogą wygenerować energię z leżenia na słońcu, więc jedzenie pożywienia nie jest wymogiem.
Alpha Sapphire Kołnierze po obu stronach głowy mają komórki, które wytwarzają energię elektryczną, gdy są wystawione na działanie światła słonecznego.
Sword Po rozłożeniu kołnierze na jego głowie działają jak panele słoneczne, generując moc dla elektrycznych ruchów tego Pokémona.
Shield Słońce zasila wytwarzanie energii elektrycznej przez tego Pokémona. Przerwanie tego procesu obciąża Helioptile'a aż do słabości.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Trasa 9, Przyjacielskie Safari (Elektryczne)
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Rozmnażanie Helioliska
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Trasa 6, Lustor Olbrzymów
Toczące Pola, Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Jezioro Oburzenia, Lustro Olbrzymów, Wzgórza Hammerlocke (DynaMaxowa Walka)
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
44
104 - 151 198 - 292
A:
38
38 - 99 72 - 192
O:
33
34 - 93 63 - 181
61
59 - 124 114 - 243
43
43 - 104 81 - 203
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
289
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Helioptile/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Helioptile.png
Niewyewoluowany
Helioptile
elektrycznynormalny
Kamień Słońca
Kamień Słońca

Heliolisk.png
Pierwsza ewolucja
Heliolisk
elektrycznynormalny

Sprite'y

Sword Shield
694 VIII.png 694 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Helioptile jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 289.
  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Helioptile i jego ewolucyjna forma.
  • Helioptile jest jedynym nie-Trawiastym Pokémonem, który ewoluuje poprzez użycie Kamienia Słońca.
  • Helioptile i jego ewolucyjna forma są jedynymi Pokémonami, które mają trzy możliwe Zdolności (Sucha Skóra, Ziemny Schron i Siła Słońca), które są podatne na trzy różne warunki pogodowe (kolejno deszcz, burza piaskowa i silne nasłonecznienie).

Pochodzenie

Helioptile jest prawdopodobnie oparty na Agamie kołnierzastej, chociaż jego kołnierze również przypominają te znalezione na Phrynocephalus mystaceus. Może być także oparty na Ambystomi plamistej, salamandrze zdolnej do wykonania fotoyntezy. Jego zdolność do poznania Surfowania może być nawiązaniem do bazyliszka zwyczajnego, gada zdolnego do biegania po wodzie na krótkie odległości. Jak co sugeruje jego nazwa niemiecka, Helioptile może opierać się również na iguanie. Dodatkowo posiada parę cech pochodzących od gekona lamparciego.

Etymologia

Helioptile jest kombinacją ἥλιος helios (z starogreckiego od słońca), heliophile (organizm przyciągany dużą ilością światła słonecznego) i reptile.

Erikiteru może być kombinacją elekiter, エリマキトカゲ erimaki tokage (jaszczurka z falbanką) i 照る teru (lśnić).

Powiązane artykuły

Clawitzer #693: Clawitzer
Pokémony
#695: Heliolisk Heliolisk
Advertisement