Pokémon Wiki
Advertisement

Hala (jap. ハラ Hala) jest postacią wprowadzoną w Pokémon Sun i Moon. Jest dziadkiem Hau, a także Kahuną Wyspy Melemele oraz członkiem Elitarnej Czwórki Aloli w Sun i Moon. Specjalizuje się w Walczących Pokémonach. Wręcza pieczątkę Melemele Trenerom, którzy go pokonają.

W grach

Pokémony

Pokémon Hali są przetrzymywane w Ultra Ballach.

Pokémon Sun i Moon

Walka Wielkiej Próby
VSHala.png
Kahuna Wyspy
Hala
Miasteczko Iki
Sun i Moon
Nagroda:
PokémonDollar.png2,400
Ballfull.pngBallfull.pngBallfull.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.png
Mankey.png Mankey Poz.14
Typ:
Walczący Nieznany
Zdolność:

Punkt Gniewu

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Cios Karate Walczący Fizyczny
Skupienie Energii Normalny Statusowy
Pościg Mrok Fizyczny
---
Makuhita.png Makuhita Poz.14
Typ:
Walczący Nieznany
Zdolność:

Otyłość

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Ogłuszenie Normalny Fizyczny
Atak Piaskiem Ziemny Statusowy
Natarcie Walczący Fizyczny
---
Crabrawler.png Crabrawler Poz.15
Typ:
Walczący Nieznany
Zdolność:

Żelazna Pięść

Przedmiot:

Bag Fightinium Z Sprite.png Walkinium Z

Wzmacniający Cios Fighting Fizyczny
Pościg Mrok Fizyczny
Łypanie Normalny Statusowy
---

Walka w Lidze Pokémon
Rewanż w Lidze Pokémon

Pokémon Ultra Sun i Ultra Moon

Walka Wielkiej Próby
Druga walka

Przekazywane nowym Trenerom

Wyłącznie w Pokémon Sun i Moon, Hala pozwala graczowi wybrać jednego z trzech Starterów Aloli jako swojego Pokémona startera.

Rowlet.png Rowlet/ Poz.5
Typy:
Trawa Latający
Zdolność:

Zarastanie

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Pchnięcie Normalny Fizyczny
Listowie Trawa Fizyczny
Warczenie Normalny Statusowy
---
Litten.png Litten/ Poz.5
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Pożar

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Drapanie Normalny Fizyczny
Żar Ogień Specjalny
Warczenie Normalny Statusowy
---
Popplio.png Popplio/ Poz.5
Typ:
Woda Nieznany
Zdolność:

Strumień

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Uderzenie Normalny Fizyczny
Wodna Broń Woda Specjalny
Warczenie Normalny Statusowy
---

Grafika

Hala concept art.png
Grafika koncepcyjna

Sprite'y

Spr SM Hala.png VSHala.png VSHala 2.png VSHala USUM.png
Model podczas walki z
Sun, Moon, Ultra Sun i Ultra Moon
Model VS Kahuny Wyspy z
Sun i Moon
Model VS Elitarnej Czwórki z
Sun i Moon
Model VS z
Ultra Sun i Ultra Moon
Hala SM OD.png
Model overworld z
Sun, Moon, Ultra Sun i Ultra Moon

Cytaty

Główny artykuł: Hala/Cytaty

W anime

W głównej serii

Hala w anime

Jak ujawniono w Obrońcy i przeciwnicy Ligi!, Hala był niegdyś mentorem Profesora Kukui i Guzmy. Próbował utrzymać pokój między parą, ale Guzma był rozczarowany naukami Hali i postanowił stać się silnym na własną rękę, bez użycia Bransolety-Z lub Kryształów-Z.

Hala zadebiutował w Totem, a co potem?, w którym ujawnił, że jest tym, który zrobił Bransoletę-Z, którą Tapu Koko przekazał Ashowi w Alola, nowa przygodo!. Polecił Ashowi znaleźć pokojowy sposób na wypędzenie grupy dzikich Alolańskich Rattat i Raticate'ów. Kiedy Ash dał mu odpowiedź, Hala zaprowadził Asha do Zielenistej Pieczary, miejsca próby zamieszkałego przez Totemicznego Gumshoosa, by Ash mógł rozpocząć wyzwanie wyspy. Po zwycięstwie Asha został zakwalifikowany do podjęcia wielkiej próby Hali.

W Wielka Próba nerwów! Hala był przeciwnikiem Asha w jego Wielkiej Próbie Melemele. Po ciężkiej walce Ash wyszedł z niej zwycięsko. Hala miał dać Ashowi Walkinium Z w ramach nagrody, ale niespodziewanie Tapu Koko wziął go i podmienił na Elektrium Z, które Hala wręczył Ashowi.

W Determinacja rodziny! Hala poinformował Asha i jego kolegów z klasy o legendzie Solgaleo i Ołtarzu Słońca. W Nowa przygoda profesorów! uczestniczył na ślubie Profesora Kukui i Profesor Burnet.

W Skok do rywalizacji! Hala odwiedził Górę Lanakila, gdzie on i jego Crabrawler walczyli ze Sneaselem i wygrali, co umożliwiło Crabrawlerowi ewolucję w Crabominable'a. Później wraz z Crabominable'm uczestniczył w Zawodach Pokémonowych Sankoskoków i wygrał.

Pojawił się ponownie w segmencie Poké Problemu w SM079, w którym razem z Hariyamą obserwował deszcz Miniorów.

Młodszy Hala

W Wszyscy razem przy pełni księżyca! Hala i Hariyama obserwowali starcie pomiędzy Lunalą a Necrozmą. Z powodu obecności Necrozmy był zmęczony i brakowało mu motywacji, ale w końcu wrócił do formy, gdy Necrozma zniknął. Później modlił się w Ruinach Konfliktu, czekając na rozpoczęcie Festiwalu Manalo. W Ochrona przyszłości! Hala dołączył do reszty Aloli w przywracaniu Necrozmy do jego prawdziwej formy, pożyczając część swojej Mocy-Z.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Nowy rywal, nowy ruch, nowy Rowlet!.

W Krystaliczna miłość! Hala pracował nad Bransoletą-Z, kiedy Pheromosa przybyła do jego domu. Wraz z Hariyamą próbował z nią walczyć, ale Pheromosa zdołała ukraść jego Walkinium Z i uciec, kiedy Ultra Strażnicy przybyli na miejsce.

W Zwiastun zniszczenia! Hala, pozostali Kahuni oraz Lusamine pomogli Profesorowi Kukui ujawnić publicznie nadchodzącą Ligę Aloli.

W Ukryta księżniczka! Lillie odwiedziła Halę po tym, jak napotkała Bransoletę-Z swojego ojca, którą otrzymał od samego Kahuny Wyspy lata remu. Poprosiła go o pozwolenie na użycie Bransolety-Z, a Hala zgodził się pod jednym warunkiem: Lillie będzie musiała wykonać Ruch-Z ze Śnieżką. Lillie przyjęła wyzwanie, ale Moc-Z nie mogła się w pełni naładować. Mimo to Hala był poruszony ambicją Lillie, aby ciężko trenować i spotkać się ze swoim tatą. W rezultacie pozwolił jej tymczasowo zachować Bransoletę-Z.

W Ponaddczasowe spotkanie! Hala pojawił się w retrospekcji, w której pokonał Asa Trenerów, kiedy był obserwowany przez młodego Profesora Kukui.

W Królewska bitwa 151! Hala pojawił się wraz z innymi Kahunami, działając jako sędzia podczas rundy Królewskiej Bitwy Konferencji Manalo. W Pojedynek przyjaciółek! Hala sędziował pierwszą parę pojedynków pierwszej rundy: tę pomiędzy Ashem a Fabą, i walkę między Guzmą i Ilimą—przed oglądaniem walki Hau przeciwko Samsonowi Oakowi.

W Imitacja to skuteczna strategia! Hala oglądał walkę Hau i Asha. W następnym odcinku Nanu ogłosił Hau zwycięzcą, kiedy Decidueye Hau stał po starciu z Rowletem Asha. Jednakże werdykt został unieważniony przez Halę po tym, jak wskazał, że Rowlet zasnął zamiast zostać znokautowanym. Hala później pocieszał Hau po jego przegranej z Ashem. Następnie sędziował bitwę między Kiawe i Sophoclesem. Potem, od Droga do półfinału! do Mamy mistrza! przez resztę turnieju obserwował resztę walk na trybunach. Po finałowej bitwie Hala wziął udział w ceremonii wręczenia nagrody dla zwycięzcy, ale została ona przerwana, gdy Guzzlord przybył na stadion przez Ultra Tunel.

W Konfrontacja Ruchów-Z! Hala i inni Kahuni Wyspy połączyli siły, że by walczyć z Guzzlordem. Boscy strażnicy później przybyli im z pomocą, używając swoich mocy, aby utrzymać Guzzlorda na miejscu wystarczająco długo, aby Hala i inni mogli wyprowadzić swoje Ruchy-Z. Połączone ataki wystrzeliły Guzzlorda z powrotem do Ultra Tunelu, z którego wyszedł, skutecznie wysyłając go z powrotem do Ultra Przestrzeni.

Od Zdemaskowany! do Pokaz Ruchów-Z! Hala sędziował w meczu pokazowym między Ashem i Profesorem Kukui.

Hala pojawił się w fantazji w Sny o słońcu i księżycu!.

W Dziękuję, Alolo! Przygoda trwa! Hala sędziował walkę wielkiej próby Hau przeciwko Nanu i jego Alolańskiemu Persianowi.

Osobowość i cechy charakteru

Hala jest osobą beztroską. Jest również szanowany za swoją wiedzę, doświadczenie i przestrzeganie tradycji Aloli. W związku z tym wiele postaci często szuka rady u Hali, jak np. Lillie w Ukryta księżniczka!. Z ogromną dumą piastuje swoją pozycję Kahuny Wyspy i wykorzystuje ją, aby zaszczepić cierpliwość w młodszym pokoleniu.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Hali w anime:

Makuhita → Hariyama
Makuhita Hali

Hariyama Hali
Hariyama pojawił się w Totem, a co potem?, w którym był ukazany obok swojego Trenera. W Wielka Próba nerwów!, był on drugim Pokémonem użytym przez Halę w walce przeciwko Ashowi. Po zaciętej bitwie został pokonany przez Karkołomną Szarżę Pikachu.

Pojawił się ponownie w Determinacja rodziny! w domu Hali i po raz kolejny w Nowa przygoda profesorów! z Halą na ślubie Profesora Kukui i Profesor Burnet.

W Deszcz miłości!, Hariyama oglądał deszcz Miniorów u boku swojego Trenera.

Pojawił się ponownie w Wszyscy razem przy pełni księżyca!.

W Ochrona przyszłości! Hariyama dołączył do reszty Aloli i obdarował Necrozmę światłem, aby mógł powrócić do swojej prawdziwej formy.

W Krystaliczna miłość! Hariyama próbował walczyć z Pheromosą, ale przegrał.

W Ponadczasowe spotkanie! pojawił się jako Makuhita w retrospekcji. Walczył z Alolańskim Sandslashem Asa Trenerów i wygrał.

W Konfrontacja Ruchów-Z! Hariyama został użyty w walce przeciwko Guzzlordowi, który atakował Stadion Manalo.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Pokaz Ruchów-Z!.

Znane ruchy Hariyamy to Ogłuszenie, Wytrącenie, Natarcie, Bębniący Brzuch, Ciężki Łomot i Walka Wręcz.
Hariyama może również wyprowadzić Ruch-Z Całkowity Grom.

Debiut Totem, a co potem?
Crabrawler → Crabominable
Crabrawler Hali

Crabominable Hali
Crabominable Hali pierwszy raz się pojawił jako Crabrawler w Wielka Próba nerwów!, będąc pierwszym Pokémonem, którego Hala wysłał przeciwko Ashowi podczas walki Wielkiej Próby. Pomimo dobrze rozegranej walki, ostatecznie Crabrawler padł w walce przeciwko Rowletowi.

W Nowa przygoda profesorów! uczestniczył z Halą na ślubie Profesora Kukui i Profesor Burnet.

W Skok do rywalizacji! Crabrawler ewoluował w Crabominable'a po pokonaniu Sneasela na Górze Lanakila. Później uczestniczył w Zawodach Pokémonowych Sankoskoków razem ze swoim Trenerem, podczas których ich imponujący występ zapewnił im pierwsze miejsce.

Znane ruchy Crabominable'a to Bąblopromień, Brutalny Rzut, i Wzmacniający Cios.

Debiut Wielka Próba nerwów!

Zawody Pokémonów

Hala uczestniczył w następujących zawodach Pokémonów:

  • Zawody Pokémonowych Sankoskoków - Zwycięzca (Skok do rywalizacji!)

Aktorzy głosowi

Japonia: 檜山修之 Nobuyuki Hiyama
Stany Zjednoczone: Ryan Andes
Polska: Adam Bauman

W GOTCHA!

Hala na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Hala w Pokémon Adventures

Pokémony

Ciekawostki

Kapitanowie Prób i Kahuni Wyspy regionu Alola
Zielenista Pieczara
VSIlima USUM.png
Ilima
Wzgórze Strumienia
VSLana USUM.png
Lana
Park Wulkanu Wela
VSKiawe.png
Kiawe
Bujna Dżungla
VSMallow.png
Mallow
Obserwatorium Hokulani
VSSophocles.png
Sophocles
Oszczędny Megamarket
VSAcerola.png
Acerola
Wioska Morskiego Ludu
VSMina 2 USUM.png
Mina
Wyspa Melemele
VSHala USUM.png
Hala
Wyspa Akala
VSOlivia USUM.png
Olivia
Wyspa Ula'ula
VSNanu USUM.png
Nanu
Wyspa Poni
VSHapu.png
Hapu

Liga Aloli
VSHala 2.png VSMolayne USUM.png
Elitarna Czwórka
Hala Molayne
VSOlivia 2 USUM.png
Elitarna Czwórka
Olivia
VSAcerola.png
Elitarna Czwórka
Acerola
VSKahili USUM.png
Elitarna Czwórka
Kahili