Pokémon Wiki
Advertisement

Guzzlord (jap: アクジキング Akuziking) jest Pokémonem dwu-typu Mrocznego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji VII.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Jest to jedna z Ultra Bestii i jest znana pod imieniem kodowym UB-05 Żarłok (jap: UB05 Gluttony).

Biologia

Guzzlord jest masywną, czarną Pokémonową Ultra Bestią. Jego główny korpus jest głównie kulisty z dużym, żółtym otworem pośrodku. Górna i dolna część jamy ustnej są wyłożone dwoma rzędami zębów; pierwszy rząd jest żółty, a tylny rząd czarny. W drugim rzędzie górnej szczęki dwa zęby wyginają się z ust, podobnie jak ciosy. Wnętrze pyska jest jasnoniebieskie, a gardło wyłożone małymi kolcami; jego duży czarny język jest również podszyty małymi kolcami. Dodatkowe języki przypominające długie ramiona ze szczypcami wystają z dolnej szczęki, nawet gdy pysk jest zamknięty. Tuż nad jego ustami znajdują się dwa świecące, niebieskie oczy z żółtym znaczkiem w kształcie rombu między nimi. Nad każdym okiem znajduje się pojedyncze, nietoperzowate skrzydło z żółtym wzdłuż górnej krawędzi. Po bokach jego ciała znajdują się również inne małe nietoperze skrzydła. Na spodzie jego ciała znajdują się trzy, przypominające płetwy występy, które wyginają się w kierunku pyska.

Ciało Guzzlorda jest podtrzymywane przez parę grubych nóg, które mają żółte zygzakowate znaki na kolanach i po trzy pazury. Na czubku jego ciała znajduje się mała, stożkowata głowa z drugą, mniejszą parą świecących niebieskich oczu. Cztery krótkie rogi z żółtymi końcami tworzą pierścień wokół głowy. Po obu stronach głowy znajduje się większy, lekko zakrzywiony róg, również z żółtą końcówką. Na jego ciele znajduje się również para ramion. Każde ramię ma dłoń z trzema żółtymi pazurami. Na grzbiecie i ogonie biegnie rząd małych kolców. Sam ogon wystaje ze środka grzbietu i przypomina średniowieczną buławę.

Mówi się, że Guzzlord jest jak twarda guma. Aby jeść, jego język porusza się ruchem przypominającym falę, która przyciąga jedzenie do ust.[1] Istnieją doniesienia, że zjadał góry i budynki w całości. Według Wicke z Fundacji Aether, jego ciągły głód powoduje, że zjada wszystko, co znajduje się w zasięgu jego dwóch języków przypominających szczypce. Pomimo apetytu nigdy nie znaleziono żadnych jego odchodów. Spekuluje się, że wszystko, co spożywa, zamieni się w energię bez pozostałości odpadów.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Według doniesień pochłonął góry i całe budynki. To jedna z Ultra Bestii.
Moon Niebezpieczna Ultra Bestia, wydaje się stale jeść, ale z jakiegoś powodu nigdy nie znaleziono jej odchodów.
Ultra Sun Chociaż jest obcy temu światu i stanowi tutaj zagrożenie, najwyraźniej jest powszechnym organizmem na świecie, w którym normalnie żyje.
Ultra Moon Nieznana forma życia zwana UB. Może być ciągle głodny - z pewnością zawsze coś pożera.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Jaskinia Rezolucji (tylko jeden)
Moon
Ultra Sun Ultra Ruiny
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden, wymaga odblokowanie przygody Przybyli z Ultra Nieznanego!)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
223
283 - 330 556 - 650
A:
101
95 - 168 186 - 331
O:
53
52 - 115 99 - 225
97
91 - 163 179 - 322
53
52 - 115 99 - 225
S:
43
43 - 104 81 - 203
Suma:
570
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:
  • Jeśli Cudowne Oko jest użyte przez przeciwnika albo ten Pokémon otrzymał Celny Pierścień, efektywność ruchów typu Psychicznego wynosi 1×.

Lista ruchów

Główny artykuł: Guzzlord/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Guzzlord.png
Niewyewoluowany
Guzzlord
mrocznysmoczy

Sprite'y

Sword Shield
799 VIII.png 799 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Guzzlord jest oparty na abominacjach takich jak te widziane w pracach literatury H. P. Lovecrafta i na stworzeniu Agrajag z Autostopem przez Galaktykę. Jego czarno-żółte ubarwienie jest oparte na maszynach do robót ziemnych.[3]

Ze względu na swój zwyczaj jedzenia prawie wszystkiego, ale niczego nie wydalając, Guzzlord może również opierać się na czarnej dziurze i również prawdopodobnie na personifikacji łakomstwa. Ponadto przypomina kraba. Kształtem głównie przypomina smoka europejskiego, podczas gdy kolczasty ogon przypominający maczugę jest podobny do tych u prehistorycznych stworzeń takich jak Ankylozaury i Glyptodony.

Etymologia

Guzzlord może być kombinacją guzzle (jeść i pić w chciwy sposób) i lord.

Akuziking może być kombinacją 悪食 akujiki (konsumpcja odpychających rzeczy), 悪 aku (zło) i king.

Powiązane artykuły

Notki

  1. Pokémon Sun & Pokémon Moon: The Official Alola Region Pokédex & Postgame Adventure Guide
  2. Tweet o projekcie Guzzlorda
  3. Twitter - James Turner ujawniający inspirację Guzzlorda
Kartana #798: Kartana
Pokémony
#800: Necrozma Necrozma
Advertisement