Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Greninja (jap: ゲッコウガ Gekkouga) jest Pokémonem dwu-typu Wodnego/Mrocznego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje z Frogadiera począwszy od poziomu 36. Jest to finalna forma Froakie'go.

Dzięki Zdolności Bitewnej Więzi, Greninja może transformować się w specjalną formę zwaną Asho-Greninja. Greninja ze Zdolnością Bitewnej Więzi nie może się rozmnażać.

Biologia

Greninja jest dwunożnym, podobnym do żaby Pokémonem. Jest przeważnie ciemnoniebieski z żółtą klatką piersiową, białym trójkątnym znaczkiem na każdym oku, jasnoniebieską czteroramienną gwiazdą na każdym udzie i żółtą w dolnej połowie twarzy. Ma czerwone oczy z białymi źrenicami, a usta są ukryte za dużym, różowym językiem, który owija się wokół szyi i rozciąga się na zewnątrz za głowę. Po środku głowy biegnie przedłużenie przypominające płetwę, a po obu stronach głowy znajduje się podobna płetwa. Jasnoniebieska błona łączy jego płetwy głowy. Na każdym łokciu i kolanie znajduje się duży, biały bąbelkowaty guzek. Jego tylne stopy mają dwa palce, podczas gdy przednie stopy mają trzy palce. Każdy palec ma bulwiastą końcówkę i żółtą błonę.

Greninja porusza się z szybkością i gracją ninja. Używa szybkich ruchów, aby zmylić swoich wrogów, jednocześnie tnąc ich bronią wykonaną ze sprężonej wody, najczęściej w postaci rzucanych gwiazd. Te rzucane gwiazdy są wystarczająco ostre, aby rozłupać metal. W przeszłości Wodny Shuriken i Tarcza Tatami były jego osobistymi ruchami.

Poprzez transformację zwaną Zjawiskiem Więzi, Greninja Asha i jakikolwiek Greninja ze Zdolnością Bitewnej Więzi w Generacji VII może się przekształcić w alternatywną formę zwaną Asho-Greninja. W tej formie skóra Greninjy przybiera jaśniejszy odcień niebieskiego, podczas gdy jego twarz zyskuje czerwone paski, a policzki i boczne płetwy stają się czarne, zmieniając kształt, aby przypominać włosy Asha. Jego nogi są silniejsze w tej formie i zyskuje zdolność tworzenia większych Wodnych Shurikenów na plecach.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Tworzy wyrzucane gwiazdy ze sprężonej wody. Kiedy je obraca i rzuca z dużą prędkością, gwiazdy te mogą rozłupać metal na dwie części.
Y Pojawia się i znika z gracją ninja. Bawi się z swoimi wrogami przy użyciu szybkich ruchów, tnąc ich jednocześnie miotanymi gwiazdami z sprężonej wody.
Omega Ruby Tworzy wyrzucane gwiazdy ze sprężonej wody. Kiedy je obraca i rzuca z dużą prędkością, gwiazdy te mogą rozłupać metal na dwie części.
Alpha Sapphire Pojawia się i znika z gracją ninja. Bawi się z swoimi wrogami przy użyciu szybkich ruchów, tnąc ich jednocześnie miotanymi gwiazdami z sprężonej wody.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Ewoluowanie Frogadiera
Y
Omega Ruby Event
Alpha Sapphire
Sun Wymiana (Greninja)
Event: transfer z Wersji Specjalnej Demo (Asho-Greninja)
Moon
Ultra Sun Dzicz Poni (Skan Wyspy)Pt
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
ORAS Super Smash Bros. Greninja Region japoński Japonia 36 9 grudnia, 2014 - 31 marca, 2015
XYORAS Pokémon General Election 720 Greninja Każdy Japonia 100 3 lipca, 2016
16 lipca - 30 września, 2016
Wgrane eventy
SM Greninja Asha Każdy hide 37 Od 18 listopada, 2016

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Eventy* Master Ball Master Ball (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Greninja
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
72
132 - 179 254 - 348
A:
95
90 - 161 175 - 317
O:
67
64 - 130 125 - 256
103
97 - 170 189 - 335
71
68 - 135 132 - 265
S:
122
114 - 191 224 - 377
Suma:
530
Inne Pokémony z tą sumą

Asho-Greninja
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
72
132 - 179 254 - 348
A:
145
135 - 216 265 - 427
O:
67
64 - 130 125 - 256
153
142 - 225 279 - 445
71
68 - 135 132 - 265
S:
132
123 - 202 242 - 399
Suma:
640
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy ½×
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:
  • Jeśli Cudowne Oko jest użyte przez przeciwnika albo ten Pokémon otrzymał Celny Pierścień, efektywność ruchów typu Psychicznego wynosi 1×.

Lista ruchów

Główny artykuł: Greninja/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Froakie.png
Niewyewoluowany
Froakie
wodny
Rzadki Cukierek
Poziom 16
Frogadier.png
Pierwsza ewolucja
Frogadier
wodny
Rzadki Cukierek
Poziom 36

Greninja.png
Druga ewolucja
Greninja
wodnymroczny

Formy

Greninja z Bitewną Więzią transformuje się w Asho-Greninję, na resztę walki po znokautowaniu przeciwnika poprzez.

Podstawowa forma
Greninja.png
Greninja Bitewnej Więzi
Greninja
wodnymroczny

Bitewna Więź
Greninja.png
Asho-Greninja
Greninja
wodnymroczny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Greninja ma najwyższą podstawową statystykę Szybkości ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów starterów.
    • Asho-Greninja posiada najwyższą podstawową statystykę Szybkości ze wszystkich Pokémonów typu Mrocznego.
  • Greninja jest jedynym Pokémonem starterem, który ma więcej niż dwie możliwe Zdolności, i jest jedynym Pokémonem starterem ze Zdolnością ekskluzywną poprzez event.
  • Ash-Greninja ma najwyższą sumę podstawowych statystyk ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów starterów.
  • Greninja dzieli swoją kategorię z Ninjaskiem. Obydwoje są znani jako Pokémon Ninja.
  • Greninja wygrał pierwsze miejsce w japońskim głosowaniu generalnej elekcji Pokémonów 720 (jap: ポケモン総選挙720), które miało zadecydować jaki Pokémon będzie rozdawany w Japonii na pokazie Volcanion i mechaniczny zachwyt.

Pochodzenie

Ogólny wygląd Greninjy jest wzorowany na żabie i mógł być inspirowany rogatymi żabami z rodzajów Megophrys i Ceratophrys ze względu na kolczaste wypukłości nad oczami. Jego kolorystyka i kształt ciała są podobne do Cruziohyla calcarifer. Bąbelkowate wypukłości na jego ciele mogą być oparte na gruczołach przyusznych ropuchy, prawdopodobnie nawiązując do tradycyjnego mitu ropuch wywołujących brodawki, chociaż mogą być również pozostałościami po frąbelkach Froakie'go i Frogadiera.

Jak wskazuje nazwa gatunku, Greninja jest również oparty na ninja. W kulturze japońskiej żaby i ropuchy kojarzą się z ninja na podstawie ludowej opowieści "The Tale of the Gallant Jiraiya" (児 雷 也 豪傑 物語Jiraiya Gōketsu Monogatari ) o ninja, który może zmienić się w wielką ropuchę. Greninja i jego pre-ewolucje mogą również czerpać inspirację z klasy złodzieja lub łotrzyka, ponieważ często polegają na szybkości i skradaniu się i często są postrzegani jako zwinni lub walczący na dystans, koncentrując się bardziej na unikaniu ataków niż na przyjmowaniu obrażeń.

Wygląd Asho-Greninjy jest oparty na ubiorze Asha w Pokémon Seria: XY.

Etymologia

Greninja jest kombinacją grenouille (z francuskiego od żaba) i ninja.

Gekkouga jest kombinacją げこっ geko (rechotać) i 甲賀流 Kōga-ryū. Może też pochodzić od 月光 gekkō (światło księżyca), co odnosi się do popularnej koncepcji ninja biegnących w nocy lub do typu Mrocznego Greninjy, lub też do kombinacji tych dwóch odniesień.

Powiązane artykuły

Notki

Frogadier #657: Frogadier
Pokémony
#659: Bunnelby Bunnelby
Advertisement