FANDOM

Granbull (japグランブル Granbulu) jest Pokémon typu Baśniowego, wprowadzonym w Generacji II. Przed Generacją VI był to Pokémon typu Normalnego.

Ewoluuje z Snubbulla, począwszy od poziomu 23.

Biologia

Granbull to fioletowy, dwunożny, przypominający buldoga Pokémon. Ma wyraźną żuchwę z dwoma długimi, przypominającymi kły naroślami. Jego górna szczęka ma dwa małe kły. Szczęki są tak ciężkie, że Pokémon ma problemy z utrzymaniem głowy do góry. Po bokach głowy są płaskie, zakrzywione uszy, a jego mały nos jest czarny. Na szyi ma czarną obrożę z dwoma małymi białymi znaczeniami. Wokół nadgarstków znajdują się dwa czarne opaski i krótki ogon.

Mimo groźnego wyglądu jest tak naprawdę bardzo nieśmiały. O ile Granbull nie jest zaskoczony, nie będzie gryźć bezkrytycznie. Jeśli zostanie zaatakowany, rzuci się, by odeprzeć atakującego. Granbull błąka się po obszarach miejskich.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Granbull wałęsa się po Placu Pokémonów. Granbull ewoluował ze Snubbulla nawet nie zdając sobie z tego sprawy, chociaż cieszy się swoim nowym wyglądem po przezwyciężeniu swojego zaskoczenia. Ten event sprawił iż reszta postaci zauważyła, że ewolucja jest teraz możliwa.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Jest bojaźliwy i łatwo go przestraszyć. Jeśli zostanie zaatakowany, wymachuje się, by odeprzeć atakującego.
Silver Ponieważ jego kły są zbyt ciężkie, zawsze trzyma głowę pochyloną w dół. Jednak jego ugryzienie jest potężne.
Crystal Może sprawić, że większość Pokémonów ucieknie, po prostu otwierając szeroko usta, aby odsłonić wielkie kły.
Ruby Granbull ma szczególnie dobrze rozwiniętą żuchwę. Ogromne kły są ciężkie, co powoduje, że Pokémon odchyla głowę do tyłu, aby zachować równowagę. Dopóki nie będzie zaskoczony, nie będzie próbował ugryźć bezkrytycznie.
Sapphire
Emerald Ma szczególnie dobrze rozwiniętą żuchwę. Ogromne kły są ciężkie, powodując, że przechyla głowę. Jeśli nie jest zaskoczony, nie będzie próbował gryźć.
FireRed Ponieważ jego kły są zbyt ciężkie, zawsze trzyma głowę pochyloną w dół. Jednak jego ugryzienie jest potężne.
LeafGreen Jest bojaźliwy i łatwo go przestraszyć. Jeśli zostanie zaatakowany, wymachuje się, by odeprzeć atakującego.
Diamond Pomimo swojego wyglądu jest nieśmiały. Jeśli jednak się wkurzy, zaatakuje wielkimi kłami.
Pearl
Platinum
HeartGold Jest bojaźliwy i łatwo go przestraszyć. Jeśli zostanie zaatakowany, wymachuje się, by odeprzeć atakującego.
SoulSilver Ponieważ jego kły są zbyt ciężkie, zawsze trzyma głowę pochyloną w dół. Jednak jego ugryzienie jest potężne.
Black Pomimo swojego wyglądu jest nieśmiały. Jeśli jednak się wkurzy, zaatakuje wielkimi kłami.
White
Black 2 Pomimo swojego wyglądu jest nieśmiały. Jeśli jednak się wkurzy, zaatakuje wielkimi kłami.
White 2
X Pomimo swojego wyglądu jest nieśmiały. Jeśli jednak się wkurzy, zaatakuje wielkimi kłami.
Y Może sprawić, że większość Pokémonów ucieknie, po prostu otwierając szeroko usta, aby odsłonić wielkie kły.
Omega Ruby Granbull ma szczególnie dobrze rozwiniętą żuchwę. Ogromne kły są ciężkie, co powoduje, że Pokémon odchyla głowę do tyłu, aby zachować równowagę. Dopóki nie będzie zaskoczony, nie będzie próbował ugryźć bezkrytycznie.
Alpha Sapphire
Sun Jego dobrze rozwinięta żuchwa i ciężkie kły są jego bronią. Dopóki nie jest sprowokowany, rzadko gryzie.
Moon Bardziej bojaźliwy niż Snubbull, ten Pokémon jest rozpieszczany przez młodych ludzi rozbawionych kontrastem między jego wyglądem a postawą.
Ultra Sun Chociaż ma potężne szczęki, nie troszczy się o spory, więc rzadko ma szansę pokazać ich siłę.
Ultra Moon Chociaż jest popularny wśród młodych ludzi, Granbull jest nieśmiały i wrażliwy, więc jest zupełnie niekompetentny jako pies stróżujący.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Ewoluowanie Snubbull
Silver
Crystal Trasa 6PoranekDzień
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Snubbull
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Laboratorium Cienistych PKMN'ów (Cienisty)
XD Wymiana
Diamond Ewoluowanie Snubbull
Pearl
Platinum Ewoluowanie Snubbull
HeartGold Ewoluowanie Snubbull
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White
Black 2 Trasa 2 (Ukryta Grota)
White 2
X Ewoluowanie Snubbull
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Starożytna Ścieżka Poni, Gauntlet Poni, Gaj Poni, Dzicz Poni
Moon
Ultra Sun Starożytna Ścieżka Poni, Gauntlet Poni, Dzicz Poni
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Snubbull
MD Blue
MD Time Górna Parująca Jaskinia (1F-7F), Jaskinia Osuwiska (B1F-B12F)
MD Darkness
MD Sky Górna Parująca Jaskinia (1F-7F), Jaskinia Osuwiska (B1F-B12F)
Ranger: GS Kurort Wodny, Świątynia Pioruna

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
90
150 - 197 290 - 384
A:
120
112 - 189 220 - 372
O:
75
72 - 139 139 - 273
60
58 - 123 112 - 240
60
58 - 123 112 - 240
S:
45
45 - 106 85 - 207
Suma:
450
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/2 ★★
Moc
4/5 ★★★★
Talent
4/4 ★★★★
Upór
3/3 ★★★
Skoczność
2/2 ★★
Suma
15/16 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Granbull/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Snubbull
Niewyewoluowany
Snubbull
baśniowy
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 23

Granbull
Pierwsza ewolucja
Granbull
baśniowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Granbull i jego pre-ewolucyjna forma dzielą swoją kategorię z Clefairy'm i Clefable. Wszyscy są znani jako Pokémon Wróżka.
  • Granbull jest pierwszym Pokémonem, który ewoluuje na ekranie w serii Pokémon Mystery Dungeon.
  • Granbull ma najwyższą statystykę Ataku ze wszystkich nie-legendarnych Baśniowych Pokémonów.

Pochodzenie

Granbull jest oparty na buldogu. Jego kategoria, Grupa Hodowli, i (począwszy od Generacji VI) typ Baśniowy mogą mieć nawiązanie do Cù-sìth, mitologicznego stworzenia z mitologii celtyckiej, którego nazwa w dosłownym tłumaczeniu znaczy "psia wróżka". Wygląd i obecny typ Granbulla może także być nawiązaniem do goblinów, orków, lub innych mitycznych raz o groteskowym wyglądzie.

Etymologia

Granbull i Granbulu może być kombinacją grand i bulldog lub bully (co nawiązuje do jego tendencji do straszenia wrogów swoimi kłami, a nawet do gryzienia ich). Może to także być nawiązanie do grumble (co nawiązuje do jego tendencji do gderania i warczenia).

Powiązane artykuły

209MS #209: Snubbull
Pokémony
#211: Qwilfish 211MS