Goodra (jap: ヌメルゴン Numelgon) jest pseudo-legendarnym Pokémonem typu Smoczego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje z Sliggoo począwszy od poziomu 50, kiedy zyskuje poziom w górę podczas deszczu (lub podczas mgły w Generacji VII) na widoku. Jest to finalna forma Goomy'ego.

Biologia

Goodra jest dwunożnym, smoczym Pokémonem pokryty śluzem. Większość jego ciała jest bladofioletowa z ciemniejszym fioletowym spodem. Ma jasnozielone oczy, dwie zielone plamki na każdym policzku, stosunkowo długą szyję i krótki, zaokrąglony pysk. Na czubku głowy znajdują się dwie pary rogów przypominających anteny. Przednie rogi są małymi guzkami, ale tylne rogi są dłuższe, grubsze i zakrzywione w dół szyi. Końce większych rogów są lekko zawinięte. Ma proporcjonalnie krótkie kończyny, każda z dwoma palcami i duży, gruby ogon z zakrzywionym końcem. Wzdłuż każdej strony ogona znajdują się trzy zielone plamy. Zwykle widoczny jest bladozielony szlam ściekający z brody i ramion.

Ze względu na swoją łagodną, ​​przyjazną naturę Goodra jest często wyśmiewany ze względu na jego słabość. Goodra jest znany jako bardzo przyjazny osobnik. Kiedy zaprzyjaźnia się z kimś bliskim, przytuli go i pozostawi go pokrytego śluzem. Jeśli zostanie sam, wyleje się lepkimi łzami. Goodra zwykle źle rozumie instrukcje, sprawiając wrażenie oszołomionego lub skonfundowanego. Mimo to wielu Trenerom to nie przeszkadza, zamiast tego uważają to zachowanie za urocze. Uderzy jednak w swoich oprawców wysuwanymi rogami i potężnym ogonem. Rogi mogą uderzyć 100 razy mocniej niż cios boksera wagi ciężkiej. Jest również zdolny do rzucania ciosów z niesamowitą siłą. Jego śluzowata powłoka w połączeniu z warstwą tłuszczu powoduje zsuwanie się ataków.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Ten bardzo przyjazny Pokémon typu Smoczego przytuli swojego ukochanego Trenera, pozostawiając go pokrytego lepkim śluzem.
Y Atakuje wysuwanymi rogami. Zadaje cios, który jest równoważny sile stu profesjonalnych bokserów.
Omega Ruby Ten bardzo przyjazny Pokémon typu Smoczego przytuli swojego ukochanego Trenera, pozostawiając go pokrytego lepkim śluzem.
Alpha Sapphire Atakuje wysuwanymi rogami. Zadaje cios, który jest równoważny sile stu profesjonalnych bokserów.
Sun Niezwykle przyjazny Pokémon, ale pozostawiony samemu sobie, samotność go pokonuje i wydziela lepkie łzy.
Moon Jest zaczepiany, ponieważ jest cichy. Ale potem, ktokolwiek go dokuczał, poczuje pełną siłę jego rogów i dobre uderzenie grubego ogona.
Ultra Sun Jest bardzo przyjazny dla ludzi. Jeśli zbliżysz się do niego, Goodra przytuli cię swoim lepkim, pokrytym śluzem ciałem. Nie wściekaj się.
Ultra Moon Pod jego oślizgłą skórą znajduje się gruba warstwa tłuszczu, a połączenie tych dwóch sprawia, że ​​ataki wrogów się go nie imają.
Sword Czasami źle rozumie instrukcje i wydaje się skonfundowany lub oszołomiony. Wielu Trenerów nie ma nic przeciwko, uznając to zachowanie za urocze.
Shield Jego formą ataku jest gwałtowne wydłużanie rogów. Uderzenia są 100 razy mocniejsze niż jakikolwiek cios boksera wagi ciężkiej.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Ewoluowanie Sliggoo
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Sliggoo
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Sliggoo
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Wymiana
Shield Oko Axew, Toczące Pola (DynaMaxowa Walka)
Edycja Rozszerzona Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)Sh

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
90
150 - 197 290 - 384
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
70
67 - 134 130 - 262
110
103 - 178 202 - 350
150
139 - 222 274 - 438
S:
80
76 - 145 148 - 284
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Goodra/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Goomy.png
Niewyewoluowany
Goomy
smoczy
Rzadki Cukierek
Poziom 40
Sliggoo.png
Pierwsza ewolucja
Sliggoo
smoczy
Rzadki Cukierek
Poziom 50
podczas deszczu
(lub podczas zamglenia w
Generacji VII

Goodra.png
Druga ewolucja
Goodra
smoczy

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Goodra, ze względu na swój typ Smoczy, wydłużony kształt ciała i wysuwane macki używane do walki, jest prawdopodobnie wzorowana na Lou Carcolh, mitycznym wężu/mięczaku z francuskiego folkloru.

Podobnie jak poprzednie ewolucje, może również opierać się na ślimakach o miękkich ciałach, takich jak trzonkooczne i nagoskrzelne; w szczególności na morskiego ślimaka "niebieski smok"; wpis w Pokédexie o Goodrze może być odniesieniem do wysuwanych oczu ślimaka, które chowają się, gdy są w niebezpieczeństwie.

Etymologia

Goodra jest kombinacją goo i dragon. Może to też być gra słów od good lub hydra.

Numelgon może być kombinacją 滑る numeru (być śliskim), gel i dragon.

Powiązane artykuły

Sliggoo #705: Sliggoo
Pokémony
#707: Klefki Klefki