FANDOM

Gloom (jap: クサイハナ Kusaihana) jest Pokémonem dwu-typu Trawiastego/Trującego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Oddisha począwszy od poziomu 21 i ewoluuje w Vileplume'a przy użyciu Kamienia Liścia albo w Bellossoma przy użyciu Kamienia Słońca.

Biologia

Gloom eyes

Oczy Glooma w anime

Gloom to niebieski, dwunożny Pokémon z bezpalczastymi rękami i stopami. Na jego głowie jest kwiat z kulistymi płatkami otoczonymi czterema czerwonawo-brązowymi liśćmi. Płatki są ciemno czerwonawo-brązowe i mają białe plamki. Samica ma jedną dużą plamkę na każdym płatku, podczas gdy samiec będzie miał wiele mniejszych plamek. Oczy Glooma są szerokie i często wydają się zamknięte, a jego usta są cienkie i fioletowe.

Gloom cieknie lepkim nektarem ze swoich ust, o wyglądzie i konsystencji śliny. Może być stosowany jako nawóz dla roślin. Zarówno ten nektar, jak i kwiat na głowie Glooma, uwalniają nieprzyjemny zapach wystarczająco silny, aby wywołać omdlenie u ludzi w odległości ponad mili (1,6 kilometra). Może jednak również przyciągać zdobycz, a nawet bardzo niewielka liczba ludzi uważa go za przyjemnego. Ten zapach jest kluczowym składnikiem niektórych perfum. Gdy jest w niebezpieczeństwie, zapach pogarsza się, ale nie będzie emitował swojego zapachu, jeśli będzie bezpieczny. Gloom żyje na trawiastych równinach. W przeszłości Taniec Płatków był jego osobistym ruchem.

W anime

Zadebiutował w 26. odcinku "Pokemony w krainie zapachów" pierwszej serii Pokémon: Indigo League. Erika, liderka sali w Celadon City, miała Glooma, którego zapach wykorzystywała do produkcji perfum. Spotkała go pierwszy raz, kiedy ocalił ją przed dzikim Grimerem, gdy była małą dziewczynką. Podczas pobytu Asha i przyjaciół w Celadon City, Zespół R zaatakował salę, która stanęła w ogniu. W środku został Gloom, którego uratował Ash.

W odcinku 68, "Problem ewolucji" Florinda miała Glooma, który nie mógł ewoluować w Vileplume'a. Zdecydowała, że jednak nie potrzebna mu ewolucja, gdy zobaczyła jego potężny Słoneczny Promień. Pojawia sie ponownie w odcinku 227. "Ambasador Bulbasaur".

Gulzar również używał Glooma w odcinku 109. "Wszyscy są głodni" w pokemonowej bitwie na jedzenie.

Gloomy pojawiały się też w innych odcinkach.

W mandze

W mandze The Electric Tale of Pikachu

Florinda była pokazana, jako że ma kilka Gloomów, których używała do zrobienia ziół leczniczych.

Najwięcej występów Gloom zaliczył w posiadaniu Eriki i jej zespołu. Debiutuje w Kontra Paras.

Gloom pojawia się w Ostatnia Bitwa XIII jako jeden z Pokemonów wysłanych, żeby pomóc w Lesie Ilex.

W Kontra Kakuna Gloom był używany przez trenera który wyzwał do walki Battle Factory.

W Kontra Oddish Gloom pojawił się w Pokéathlonie.

W mandze Pokémon Pocket Monsters

Erika miała Oddisha który ewoluował w Glooma, a następnie w Vileplume'a.

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Płyn, który sączy się z jego ust, to nie ślina. Jest to nektar wykorzystywany do przyciągania zdobyczy.
Blue
Yellow Pachnie niesamowicie obrzydliwie! Jednak około 1 na 1000 osób lubi wąchać ściskający nos smród.
Gold To, co wydaje się być śliną, to tak naprawdę słodki miód. Jest bardzo lepki i uparcie przylgnie przy dotknięciu.
Silver Wydziela lepki miód przypominający ślinę. Choć słodki, pachnie zbyt odpychająco, aby można się było do niego zbliżyć bardzo blisko.
Crystal Zapach syropu przypominającego ślinę i pyłku na jego płatkach jest tak obrzydliwy, że może powodować omdlenie przeciwników.
Ruby Gloom uwalnia nieprzyjemny zapach ze słupka kwiatu. W obliczu niebezpieczeństwa smród pogarsza się. Jeśli ten Pokémon jest spokojny i bezpieczny, nie uwalnia swojego zwykłego śmierdzącego aromatu.
Sapphire Z ust Glooma kapie miód, który pachnie absolutnie okropnie. Najwyraźniej uwielbia okropny smród. Wącha szkodliwe opary, a następnie wylewa jeszcze więcej tego miodu.
Emerald Strasznie szkodliwy miód ślini się z jego pyska. Jeden powiew miodu może spowodować utratę pamięci. Jednak niektórzy fani rozkoszują się tym przytłaczającemu smrodem.
FireRed Jego słupki wydzielają niesamowicie nieprzyjemny zapach. Okropny smród może powodować omdlenie w odległości 1.25 mili.
LeafGreen Płyn, który sączy się z jego ust, to nie ślina. Jest to nektar wykorzystywany do przyciągania zdobyczy.
Diamond Miód, który kapie z jego ust, pachnie tak okropnie, że może zwinąć nos z odległości większej niż mila.
Pearl
Platinum
HeartGold To, co wydaje się być śliną, to tak naprawdę słodki miód. Jest bardzo lepki i uparcie przylgnie przy dotknięciu.
SoulSilver Wydziela lepki miód przypominający ślinę. Choć słodki, pachnie zbyt odpychająco, aby można się było do niego zbliżyć bardzo blisko.
Black Miód, który kapie z jego ust, pachnie tak okropnie, że może zwinąć nos z odległości większej niż mila.
White
Black 2 Miód, który kapie z jego ust, pachnie tak okropnie, że może zwinąć nos z odległości większej niż mila.
White 2
X Pachnie niesamowicie obrzydliwie! Jednak około jedna na tysiąc osób lubi wąchać ściskający nos smród.
Y Miód, który kapie z jego ust, pachnie tak okropnie, że może zwinąć nos z odległości większej niż mila.
Omega Ruby Gloom uwalnia nieprzyjemny zapach ze słupka kwiatu. W obliczu niebezpieczeństwa smród pogarsza się. Jeśli ten Pokémon jest spokojny i bezpieczny, nie uwalnia swojego zwykłego śmierdzącego aromatu.
Alpha Sapphire Z ust Glooma kapie miód, który pachnie absolutnie okropnie. Najwyraźniej uwielbia okropny smród. Wącha szkodliwe opary, a następnie wylewa jeszcze więcej tego miodu.
Let's Go Pikachu Pachnie niesamowicie obrzydliwie! Jednak około jedna na tysiąc osób lubi wąchać ściskający nos smród.
Let's Go Eevee
Sword Jego słupki wydzielają niesamowicie nieprzyjemny zapach. Okropny smród może powodować omdlenie w odległości 1.25 mili.
Shield To, co wydaje się być śliną, to tak naprawdę słodki miód. Jest bardzo lepki i uparcie przylgnie przy dotknięciu.

Lokalizacje

Gra Lokalizacja
Red Trasy 12, 13, 14, i 15
Blue Wymiana
Blue (japoński) Trasy 12, 13, 14, i 15
Yellow Trasy 12, 13, 14, i 15, Jaskinia Cerulean
Gold Trasa 5Noc
Silver
Crystal Trasa 24Noc
Ruby Trasy 121 i 123, Strefa Safari
Sapphire
Emerald Trasy 121 i 123, Strefa Safari
FireRed Trasy 12, 13, 14, i 15, Las Jagód, Most Więzi, Skraj Przylądka, Wodna Ścieżka
LeafGreen Wymiana
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasy 224, 229, i 230
Pearl
Platinum Trasy 224 i 230
HeartGold Trasy 5, 47, i 48Noc
SoulSilver
Pal Park Las
Pokéwalker Domek na Drzewie
Black Wymiana
White Ewoluowanie Oddisha
Black 2 Wymiana
White 2
X Przyjacielskie Safari (Trujące)
Y
Omega Ruby Trasy 119, 120, 121, i 123, Strefa Safari
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Trasy 12, 13, 14, 15 i 21
Let's Go Eevee Wymiana
Sword Oko Axew, Północne Jezioro Miloch, Lustro Olbrzymów, Korona Olbrzymów
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Cicha Otchłań (B1F-B9F)
MD Blue
Ranger Oliwna Dżungla
MD Time Zielony Las (7F-12F)
MD Darkness
MD Sky Zielony Las (7F-12F)
Ranger: SoA Wyżyny Chromy
Ranger: GS Stara Posiadłość, Świątynia Lasu

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
RS Evolution Stone Promotion Gloom angielski Stany Zjednoczone 50 30 sierpnia - 1 września, 2003

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Jagoda (100%)
Yellow*
Omega Ruby Alpha Sapphire Bag Absorb Bulb Sprite Absorbująca Bulwa (5%)
Sword Shield Bag Absorb Bulb Sprite Absorbująca Bulwa (5%)
Eventy* Bag Leaf Stone Sprite Kamień Liścia (50%) Bag Sun Stone Sprite Kamień Słońca (50%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
65
63 - 128 121 - 251
O:
70
67 - 134 130 - 262
85
81 - 150 157 - 295
75
72 - 139 139 - 273
S:
40
40 - 101 76 - 196
Suma:
395
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/4 ★★☆☆
Moc
1/3 ☆☆
Talent
3/4 ★★★
Upór
4/5 ★★★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
13/19 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Gloom/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Oddish
Niewyewoluowany
Oddish
trawiastytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 21

Gloom
Pierwsza ewolucja
Gloom
trawiastytrujący
Bag Leaf Stone Sprite
Kamień Liścia
Vileplume
Druga ewolucja
Vileplume
trawiastytrujący
Bag Sun Stone Sprite
Kamień Słońca
Bellossom
Druga ewolucja
Bellossom
trawiasty

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Gloom wydaje się przypominać nocny kwiat znany jako Bukietnica Arnolda, który ma nieprzyjemny zapach. Fakt, że jego okropnie pachnący pyłek można przekształcić w wspaniałe perfumy i że 1 na 1000 osób lubi jego zapach, może być odniesieniem do skunksów, których piżmo ma podobne właściwości.

Etymologia

Gloom pochodzi od słowa gloom (stan depresji) i może nawiązywać do ponurości związanej z wąchaniem jego smrodu lub jego pozornie przygnębionej twarzy. Może również pochodzić od słowa bloom , ponieważ nadal znajduje się w fazie kwitnienia Bukietnicy Arnolda. Może również odnosić się do "glume", która jest rodzajem liścia w anatomii wiechlinowatych kwiatów.

Kusaihana dosłownie znaczy "cuchnący kwiat" (臭い花 kusai hana).

043MS #043: Oddish
Pokémony
#045: Vileplume 045MS