Pokémon Wiki
Advertisement

Glastrier (japブリザポス Blizzapos) jest Legendarnym Pokémonem typu Lodowego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Glastrier łączy się z Calyrexem przy użyciu Lejców Jedności, by stać się Calyrexem Lodowym Jeźdźcem.

Biologia

Glastrier to koński Pokémon z białym płaszczem i jasnoniebieskim lodem pokrywającym części ciała. Jego grzywa składa się z lodowych kolców, z trzema rzędami za szyją i pojedynczym dużym kolcem między uszami. Oba mają za sobą lód, łączący się z maską lodu, która zakrywa jego lewą twarz. Jego oczy są białe bez widocznych źrenic. Jego cienki ogon pokryty jest lodem, który ma cztery kolce wystające z boków. Jego nogi mają lód pokrywający kopyta i pęciny, a lód przedniej pary rozciąga się do kolan.

Glastrier ma warstwę lodu pokrywającą twarz, która jest 100 razy twardsza niż diament. Emituje ekstremalne zimno ze swoich kopyt i posiada niesamowitą siłę fizyczną oraz niezwykłą niszczycielską moc. Glastrier jest agresywnym Pokémonem, który siłą zabiera zasoby. Chociaż Glastrier nie może się szybko poruszać, może zamrozić ziemię, umożliwiając błyskawiczne przesuwanie się po lodzie. Nogi Glastriera pozwalają mu podróżować po najbardziej zaśnieżonych krainach i najgorszych drogach. Lubi rzucać wyzwania każdemu silnemu przeciwnikowi, którego uzna za wartego walki.[1]

Wiadomo było również, że jest bardzo dumny i arogancki, woląc służyć tym, których uważa za najsilniejszych. Glastrier kiedyś rządził Koronną Tundrą jako jej władca.[2] Był znany z terroryzowania mieszkańców Koronnej Tundry za najechanie jego terytorium. To trwało, dopóki nie został pokonany i poskromiony przez Calyrexa przy użyciu Lejców Jedności. Ma zamiłowanie do Nasion Marchwi, a szczególnie do Marchwi Mrozokorzenia.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Glastrier wydziela intensywne zimno z kopyt. To także wojowniczy Pokémon - wszystko, czego chce, bierze siłą.
Shield Glastrier ma ogromną siłę fizyczną, a lodowa maska ​​pokrywająca jego twarz jest 100 razy twardsza niż diament.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Koronna Kapliczka (Tylko jeden, jeśli gracz uzyskał Marchew Mrozokorzenia)

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
145
135 - 216 265 - 427
O:
130
121 - 200 238 - 394
65
63 - 128 121 - 251
110
103 - 178 202 - 350
S:
30
31 - 90 58 - 174
Suma:
580
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Glastrier.png
Niewyewoluowany
Glastrier
lodowy

Sprite'y

Sword Shield
896 VIII.png 896 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Atak i Specjalny Atak Glastriera są odwrotnością tych u Spectriera.
  • Glastrier i Spectrier są jedynymi Pokémonami wprowadzonymi w The Crown Tundra, które nie zostały bezpośrednio ujawnione publicznie.

Pochodzenie

Glastrier może czerpać inspirację z mitologicznych Czterech Jeźdźców Apokalipsy, z Glastrierem reprezentującym białego konia Zwycięzcy, biorąc pod uwagę jego wojowniczy charakter i rzekome pragnienie wzięcia siłą wszystkiego, czego chce. Może być również oparty na białej figurze szachowej rycerza.

Zarówno relacje Glastriera, jak i jego odpowiednika Spectriera z Calyrexem wydaje się być oparta na legendzie o Brianie Śmiałym i Pookie. Legenda głosi, że Brian Śmiały, Wielki Król Irlandii, jest jedyną osobą, która kiedykolwiek jechała na Pookie, psotnym elfie pod postacią czarnego konia. Brian oswoił Pookę za pomocą specjalnej uzdy, która zawierała trzy włosy z ogona Pooki i skutecznie pozostała na grzbiecie podczas dzikiej przejażdżki. Następnie król zmusił Pookę, aby nie dręczył chrześcijan i nigdy więcej nie atakował Irlandczyka. Jest to podobne do tego, jak Calyrex, Pokémon znany jako król, może dosiąść tylko swojego lojalnego wierzchowca, Glastriera lub Spectriera, używając Lejców Jedności utkanych częściowo z włosów z grzywy wierzchowca i musiał wykazać się, jadąc na grzbiecie wierzchowca. Odnosi się również do tego, jak oswajając tego rumaka, Calyrex powstrzymał Pokémona-rumaka przed dręczeniem mieszkańców Tundry Koronnej.

Wygląd Glastriera może być oparty na jednorożcu, narodowym zwierzęciu Szkocji - kraju, na którym opiera się Koronna Tundra. W mitologii jednorożec jest również niezwykle dziki i może zostać oswojony tylko przez osoby o czystym sercu; Glastrier jest znany jako bardzo agresywny i tylko wdzięczny Calyrex był w stanie go okiełznać. Spectrier i Glastrier mogą być również oparte na Liathcie Macha i Dubie Sainglend, dwóch koniach ciągnących rydwan bohatera Cúchulainna z irlandzkiej mitologii.

Nazwa Glastriera może być również odniesieniem do Glashtyna, wodnego konia lub goblina z folkloru Manx. Niektóre opowieści o Glashtynie, że podobnie jak wiele innych koni wodnych, próbuje zwabić ludzi na grzbiet, a następnie galopować do zbiornika wodnego, gdzie utopi ofiarę lub zaciągnie ją do podwodnej siedziby. Glashtyn jest czasami nazywany "Wyjcem", ponieważ jego upiorny krzyk ostrzega przed nadchodzącymi burzami, do którego może się odnosić Zdolność Glastriera, Mroźliwe Rżenie. Mówi się również, że Glashtyn boi się ognia, na który Glastrier jest słaby ze względu na jego typ Lodowy.

Glastrier może również czerpać inspirację z nykur, wodnego konia Islandii i Wysp Owczych. Mówi się, że ten koń wodny jest koloru białego, a według Islandczyków dźwięk pękającego lodu na zamarzniętych jeziorach jest dźwiękiem rżnięcia nykur, co może również mieć powiązanie ze Zdolnością Glastriera.

Alternatywnie Glastrier może być oparty na Hengroenie, ogierze należącym do króla Artura z walijskiej opowieści "Culhwch and Olwen".

Glastrier razem z Spectrierem może być również oparty na Mgławicy Koński Łeb, mgławicy w kształcie konia w pobliżu konstelacji Oriona. Odpowiadałoby to prawdopodobnym reprezentowaniem Calyrexa poprzez Zająca, konstelację "zająca" w pobliżu Oriona, a także Wielkiego Psa, który może być inspiracją do Zacian i Zamazenty.

Etymologia

Glastrier może być kombinacją glacier i destrier, rodzaj średniowiecznego konia wojennego.

Blizzapos może być kombinacją blizzard i ἵππος híppos (z greckiego od koń) lub horse.

Powiązane artykuły

Notki

Regidrago #895: Regidrago
Pokémony
#897: Spectrier Spectrier
Advertisement