FANDOM

Gengar (japゲンガー Gangar) jest Pokémonem dwu-typu Duchowego/Trującego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Haunter podczas wymiany. Jest to finalna forma Gastly'ego.

Gengar dwie inne formy:

Biologia

Morty Gengar

Gengar Morty'ego unoszący się w powietrzu

Gengar to ciemnofioletowy, dwunożny Pokémon o okrągłym ciele. Ma czerwone oczy, szerokie usta, które zwykle zwinięte są w złowrogi uśmiech, i spiczaste uszy. Na plecach są liczne kolce, a na głowie ma mniejsze kolce, podobne do kępek futra. Ręce i nogi są krótkie, z trzema palcami na dłoniach i stopach. Ma również krótki ogon.

Gengar in shadow

Gengar w cieniu Asha

Gengar ma zdolność do ukrywania się idealnie w cieniu dowolnego obiektu, zapewniając mu wyjątkową niewidzialność. Ciało Gengara działa jednak jak radiator. Jego obecność chłodzi temperaturę otaczającego obszaru o prawie 10°F (5°C), ponieważ pochłania ciepło. Anime pokazało, że Gengar potrafi latać i opętać ludzi i inne Pokémony. W przeszłości Nocny Cień był jego osobistym ruchem

Gengar jest bardzo psotny, a czasem nawet złośliwy. Uwielbia robić praktyczne żarty i rzucać klątwy, jak np. udawać czyiś cień, a następnie zachować się nieobliczalne. Gdy ofiara zauważa, Gengar zachwyca się jej przerażeniem. Jednak wiadomo, że Gengar jest lojalny wobec Trenera który traktuje go bardzo dobrze. Jako wynik ewolucji poprzez wymianę, Gengar rzadko występuje na wolności, chociaż można go znaleźć w jaskiniach i ciemnych miejscach, w których tworzą się cienie. Szczególnie lubi obszary miejskie, takie jak miasta i zaułki, ale tylko w nocy.

Jako Mega Gengar część jego ciała zapada się w ziemię, a ramiona i ogon wydłużają się. Dolne części stają się bardziej czerwonawo-fioletowe, a na czole pojawia się trzecie oko. To nowe, nie mrugające oko jest owalne, żółte i pozwala mu widzieć w innych wymiarach.[1] Kolce na grzbiecie Mega Gengara są liczniejsze i spiczaste, a dodatkowe kolce pojawiają się na dłoniach i ogonie. Jego uszy są teraz znacznie dłuższe i przechylają się do tyłu.

Mega Gengar ma możliwość dostępu do innych wymiarów i ma złośliwą naturę. Mega Gengar nie interesuje się przeciwnikami, chyba że jest postrzegany jako ofiara. Z powodu Mega Ewolucji, jego relacje są wypaczone. Teraz pragnie odebrać i przekląć życie każdego lub czegokolwiek na swojej drodze; może nawet przekląć własnego Trenera. Mega Gengar zatapia się w innym wymiarze, czekając na szansę na atak.

Jako Gigantamax Gengar staje się większy, a części jego ciała zapadają się w ziemię, a pozostaje tylko głowa, ogon i ramiona. Jego ciało zmienia kolor z ciemnofioletowego na jasnofioletowy, a oczy stają się białe z żółtą twardówką. Wnętrze ust zmienia się, przypominając tunel z wystającym długim fioletowym językiem. Trzy czerwone chmury otaczają czubek głowy Gengara.

Mówi się, że usta Gigantamax Gengara nie prowadzą do jego ciała. Z powodu przeklętej energii uważa się, że zamiast tego prowadzi do zaświatów. Kładąc pułapkę, próbuje ukraść życie tych, których schwyta. Jeśli ktoś stanie w pobliżu jego ujścia, usłyszy wołanie swoich bliskich. Gigantamax Gengar jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do korzystania z ekskluzywnego Ruchu Giga Maks., Giga Maks. Terror.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team i Blue Rescue Team: Gengar jest przywódcą Zespołu Złośliwców. Chociaż często mu towarzyszą Ekans i Medicham, Gengar często działa sam i spędza większość gry na powodowaniu kłopotów, nawet przekonując mieszkańców wioski aby wygnali protagonisty, obwiniając go za katastrofy naturalne. Jednakże później się okazuje że to on jest przeklętym człowiekiem. Po tym, jak Rayquaza niszczy gwiazdę sunącą w stronę świata, Gengar poprosi o przysługę, prosząc protagonistę o odwiedzenie Ninetalesa w nadziei że odzyska Gardevoir. Chociaż ta zostaje ocalona, nie ma żadnych wspomnień z czasów, gdy miała swojego trenera, ale Gengar i tak jest usatysfakcjonowany że widzi ją całą i zdrową, po czym odchodzi.
  • Pokémon Super Mystery Dungeon: Gengar pojawia się jako postać zdolna do rekrutacji i prosi gracza o dostarczenie listu do Banette. Jako, że jest połączony z Gardevoir z Zespołu Uroku, zakłada się że jest to ten Gengar powyżej wspomniany w Red i Blue Rescue Team, a Gardevoir z Zespołu Uroku to ta sama Gardevoir z tej samej gry co Gengar.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Podczas pełni księżyca ten Pokémon lubi naśladować cienie ludzi i śmiać się z ich strachu.
Blue
Yellow Gengar jest blisko, jeśli poczujesz nagły chłód. Być może próbuje rzucić na ciebie klątwę.
Gold Kradnie ciepło z otoczenia. Jeśli poczujesz nagły chłód, na pewno pojawił się Gengar.
Silver Aby ukraść życie celowi, wślizguje się w cień ofiary i po cichu czeka na okazję.
Crystal Ukrywając się w cieniach ludzi w nocy, pochłania ich ciepło. Chłód, który wywołuje, sprawia, że ofiary drżą.
Ruby Czasami, w ciemną noc, twój cień rzucony przez latarnię uliczną nagle i zaskakująco Cię wyprzedza. To tak naprawdę Gengar biegający obok ciebie, udający, że jest twoim cieniem.
Sapphire
Emerald Głęboko w nocy twój cień rzucony przez latarnię może cię wyprzedzić. To tak naprawdę Gengar biegający obok ciebie, udający, że jest twoim cieniem.
FireRed Mówi się, że wyłania się z ciemności, aby ukraść życie tym, którzy zagubili się w górach.
LeafGreen W noc pełni księżyca, jeśli cienie poruszają się same i śmieją się, musi to być sprawka Gengara.
Diamond Ukrywa się w cieniu. Uważa się, że jeśli Gengar się ukrywa, chłodzi powierzchnię o prawie 10 stopni F.
Pearl Czai się w cienistych zakamarkach pokoi i czeka na szansę, by ukraść siłę życiową ofiary.
Platinum Pęd, który unosi się w ciemności, należy do Gengara, który lubuje w rzucaniu klątw na ludzi.
HeartGold Kradnie ciepło z otoczenia. Jeśli poczujesz nagły chłód, na pewno pojawił się Gengar.
SoulSilver Aby ukraść życie celowi, wślizguje się w cień ofiary i po cichu czeka na okazję.
Black Pęd, który unosi się w ciemności, należy do Gengara, który lubuje w rzucaniu klątw na ludzi.
White
Black 2 Pęd, który unosi się w ciemności, należy do Gengara, który lubuje w rzucaniu klątw na ludzi.
White 2
X Ukrywa się w cieniu. Mówi się, że jeśli Gengar się chowa, chłodzi powierzchnię o prawie 10 stopni Fahrenheita.
Y Ukrywając się w cieniach ludzi w nocy, pochłania ich ciepło. Chłód, który wywołuje, sprawia, że ofiary drżą.
Omega Ruby Czasami, w ciemną noc, twój cień rzucony przez latarnię uliczną nagle i zaskakująco Cię wyprzedza. To tak naprawdę Gengar biegający obok ciebie, udający, że jest twoim cieniem.
Alpha Sapphire
Sun Jeśli poczujesz, że zostałeś zaatakowany przez nagły chłód, jest to dowód zbliżającego się Gengara. Nie ma ucieczki. Poddaj się.
Moon Najwyraźniej pragnie towarzysza podróży. Ponieważ był kiedyś człowiekiem, próbuje go stworzyć, odbierając życie innym ludziom.
Ultra Sun Możesz usłyszeć opowieści z całego świata o tym, jak Gengar złoży wizytę niegrzecznym dzieciom.
Ultra Moon Nawet twój dom nie jest bezpieczny. Gengar czai się w dowolnym ciemnym kącie pokoju, który może znaleźć, i czeka na szansę złapania zdobyczy.
Let's Go Pikachu Gengar jest blisko, jeśli poczujesz nagły chłód. Być może próbuje rzucić na ciebie klątwę.
Let's Go Eevee
Sword W noc pełni księżyca, jeśli cienie poruszają się same i śmieją się, musi to być sprawka Gengara.
Shield Mówi się, że wyłania się z ciemności, aby ukraść życie tym, którzy zagubili się w górach.
Mega Gengar
Sun Relacje Gengara są wypaczone. Nie interesuje się przeciwnikami, chyba że postrzega ich jako ofiarę.
Moon Przebudziła go energia Mega Ewolucji. Pogrąża się w innym wymiarze, gdzie patrzy na pacjenta pod kątem szansy na atak.
Ultra Sun Stara się odebrać życie każdemu i wszystkim. Będzie nawet próbował przekląć Trenera, który jest jego panem!
Ultra Moon Mega Ewolucja umożliwiła Gengarowi dostęp do innych wymiarów. Całe jego ciało jest pełne dziwnej mocy.
Let's Go Pikachu Może przechodzić przez inne wymiary i może pojawiać się w dowolnym miejscu. Pewnego razu wywołał poruszenie, gdy wystawił tylko jedną nogę ze ściany.
Let's Go Eevee
Gigantamax Gengar
Sword Plotka głosi, że jego gigantyczna paszcza nie prowadzi do ciała wypełnionego przeklętą energią, lecz bezpośrednio do zaświatów.
Shield Stawia pułapki, mając nadzieję na kradzież życia tych, których łapie. Jeśli staniesz przed jego pyskiem, usłyszysz wołanie twoich bliskich.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Ewoluowanie Hauntera
Blue
Blue (japoński) Wymiana Machoke'a za Hauntera w Mieście Cerulean (natychmiastowo ewoluuje)
Yellow Ewoluowanie Hauntera
Gold Ewoluowanie Hauntera
Silver
Crystal Ewoluowanie Hauntera
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Ewoluowanie Hauntera
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Stary Pałac (Jakakolwiek gra z Gen III)
Pearl
Platinum Stary Pałac (Jakakolwiek gra z Gen III)
HeartGold Ewoluowanie Hauntera
SoulSilver
Pal Park Las
Black Wymiana
White Ewoluowanie Hauntera
Black 2 Wymiana
White 2
X Ewoluowanie Hauntera
Y
Omega Ruby Wymiana, Event
Alpha Sapphire
Sun Opuszczony Megamarket (Opuszczone Miejsce) (Walka SOS)
Moon
Ultra Sun Opuszczony Megamarket (Opuszczone Miejsce) (Walka SOS)
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Ewoluowanie Hauntera
Let's Go Eevee
Sword Ewoluowanie Hauntera
Korona Olbrzymów
DynaMaxowa Walka (Lustro Olbrzymów, Południowe Jezioro Miloch, Kamienna Dzicz)
Shield

Gigantamax Gengar

Gra Lokalizacja
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Wymiana
Shield DynaMaxowa Walka (Kamienna Dzicz), Wieści z Dzikiego Obszaru (9 marca - 25 marca, 2020)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Hauntera
MD Blue
Ranger Świątynia Fiore
MD Time Podniebne Schody (30F-49F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schodyw (30F-49F)
Ranger: SoA Świątynia Hippowdona, Budynek Altru, Wieża Altru
Ranger: GS Ruiny Oblivii, Świątynia Mroku
Conquest Ewoluowanie Hauntera

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
XY Pokémon Center Gengar Każdy Japoński 25 1 lutego - 28 lutego, 2014
XY Pokémon Center Battle Championship Gengar Każdy Japoński 50 2 czerwca - 8 czerwca, 2014;
7 lipca - 21 lipca, 2014
XY Halloween Gengar Każdy Japoński 25ShinyVIStar 13 wrzenia - 14 października, 2014
XY October 2014 Gengar Region amerykański Online 25ShinyVIStar 9 października, 2014 - 5 lutego, 2015
XY October 2014 Gengar PAL region Online 25ShinyVIStar 9 października, 2014 - 5 lutego, 2015
XY Pre-ordering player Gengar Region koreański Online 25ShinyVIStar 11 października - 4 grudnia, 2014
XY XY Gengar Region japoński Online 25ShinyVIStar 24 października - 31 października, 2014
XY XY Gengar Region amerykański Online 25ShinyVIStar 24 października - 31 października, 2014
ORAS Pokémon Center Hiroshima Gengar Każdy Japonia 25ShinyVIStar 1 marca - 31 marca, 2016
XYORAS Gengar Alvy Region japoński Online 50ShinyVIStar 9 lipca - 31 sierpnia, 2016
XYORAS Gengar Alvy Region japoński Nintendo Zone 50ShinyVIStar 30 lipca - 31 sierpnia, 2016
XYORAS XY&Z Gengar Region koreański Online 100 19 października - 15 listopada, 2016

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*
Eventy* Bag Gengarite Sprite Gengarit (100%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Gengar
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
65
63 - 128 121 - 251
O:
60
58 - 123 112 - 240
130
121 - 200 238 - 394
75
72 - 139 139 - 273
S:
110
103 - 178 202 - 350
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Mega Gengar
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
65
63 - 128 121 - 251
O:
80
76 - 145 148 - 284
170
157 - 244 310 - 482
95
90 - 161 175 - 317
S:
130
121 - 200 238 - 394
Suma:
600
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
2/3 ★★
Talent
5/5 ★★★★★
Upór
4/4 ★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
15/18 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ¼×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający
trujący ¼×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
lodowy
trujący ¼×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający
trujący ¼×
ziemny
kamienny
robaczy ¼×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:
  • Dodatkowo, Mega Gengar jest niepodatny na ruch Telekinezy.

Lista ruchów

Główny artykuł: Gengar/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Gastly
Niewyewoluowany
Gastly
duchowytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 25
Haunter
Pierwsza ewolucja
Haunter
duchowytrujący
Link Trade icon SwSh
Wymiana

Gengar
Druga ewolucja
Gengar
duchowytrujący

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Gengar
Gengar
Gengar
duchowytrujący

Bag Gengarite Sprite
Gengarit

Trzymając Gengarit
Mega Gengar
Mega Gengar
Gengar
duchowytrujący

Gigantamax

Dynamax icon
Czynnik Gigantamax
Gengar
Gengar
Gengar
duchowytrujący

Bag Dynamax Band Sprite
Opaska Dynamax

Działa na trzy tury
Gengar-Gigantamax
Gigantamax Gengar
Gengar
duchowytrujący

Sprite'y

Ciekawostki

  • Gengar jest ulubionym Pokémonem Kena Sugimori.
  • Gengar jest jednym z dwóch pierwszych Pokémonów, które pojawiły się w walce Pokémonów zarówno w anime jak i w grach, drugim jest Nidorino. Wynika to z ich pojawienia się w animacji otwierającej Pokémon Red i Green, na której oparto początek pierwszego odcinka anime, jak i również remake'i.
  • W Pokémon X i Y, Gengar jest jedynym Pokémonem ze Zdolnością Lewitacji, a nie jest dozwolony w Podniebnych Walkach.
  • Żaden inny Pokémon nie ma tej samej kombinacji typu jak Gengar i jego pre-ewolucyjne formy.
  • Mega Gengar ma najwyższą podstawową statystykę Specjalnego Ataku ze wszystkich Duchowych i Trujących Pokémonów.
  • Podczas przeglądania wpisu Pokédexa o Mega Gengarze, kamerę może przesuwać tylko na boki.
  • Gengar może też być postrzegany za odpowiednik Alakazama. Oboje są ostatnim stadium trój-etapowej rodziny ewolucyjnej, wymagają wymiany aby osiągnąć ostatnie stadia ewolucji, i są zdolni do Mega Ewolucji. Mają ten sam wzrost, i obuje stają się mniejsi w wyniku Mega Ewolucji. Dzielą podstawową przyjaźń wynoszącą 70 i, od czasu Generacji VI, sumę podstawowych statystyk wynoszącą 500. Oboje są słabi na STAB tego drugiego, i oboje dzielą tą samą słabość typy Duchowe i Mroczne. W odcinku anime Starożytne miasto Pokémopolis, Gengar i Alakazam są wrogo do siebie nastawieni.
    • Gengar może też być postrzegany za odpowiednik Machamp. Oboje są, tak jak Alakazam, stadium trój-etapowej rodziny ewolucyjnej, obydwóch można uzyskać poprzez ewolucją wykonaną przez wymianę, i są zdolni do Gigantamaksacji w Generacji VIII. Zarówno Gengar jak i Machamp mają tą samą tę samą podstawową przyjaźń wynoszącą 70. Chociaż oboje są słabi przeciwko Psychicznym Pokémonom, jako że Gengar jest częściowo typem Trującym a Machamp jest typem Walczącym, Gengar może to skontrować swoim Duchowym typem.
  • Kiedy Gengar ulega Gigantamaksacji, nie rośnie na ekranie. Zamiast tego wyskakuje z ziemi.
  • Gengar jest jedynym Pokémonem mający potencjał Gigantamax i Mega Ewolucji, a nie jest Pokémonem starterem w regionie Kanto.

Pochodzenie

Wydaje się, że Gengar opiera się na ogólnych kreskówkowych Duch (spirytyzm), kotach, czy na Kocie z Cheshire; i być może na zniekształconym cieniu człowieka, jak ludzie cienia.

Etymologia

Gengar i Gangar prawdopodobnie są skróconym słowem doppelgänger, podwójnej osoby, która pasuje do Pokémona, który ma zwyczaj udawania cienia osoby. Kanji 幻 maboroshi można również odczytać jako gen i jest używany w słowach oznaczających fantom lub iluzję. Istnieje również uderzające podobieństwo w wymowie do duńskiego słowa genganger, terminu duchy występującym w skandynawskim folklorze.

Powiązane artykuły

Notki

  1. Witryna Pokémon X i Y | Mega Pokémon (zarchiwizowane)

093MS #093: Haunter
Pokémony
#095: Onix 095MS