Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Gabite (jap: ガバイト Gabite) jest Pokémonem dwu-typu Smoczego/Ziemnego, wprowadzonym w Generacji IV.

Ewoluuje z Gible'a począwszy od poziomu 24, po czym ewoluuje w Garchompa począwszy od poziomu 48.

Biologia

Gabite to średniej wielkości dwunożny Pokémon podobny do smoka, który jest głównie niebieski. Jego spód jest jasnoniebieski, z czerwoną pokrywą od połowy brzucha do dolnej części szczęki. Gabite ma dwie wypustki, które przypominają silniki odrzutowe lub lotnicze, wystające z boku czaszki. Każda z wypustek ma niebieski pasek. Ma cztery płetwy, po jednej na każdym ramieniu, jedną na plecach i drugą na ogonie. Tylna płetwa ma wycięcie u samca. Ma kolce na tylnych kończynach i ostre pazury na stopach. Jego oczy mają czarną twardówkę i tęczówkę o barwie złotej.

Gabite to dziki i drapieżny Pokémon, znany ze swoich łusek, które mają właściwości lecznicze i mogą leczyć większość chorób. Gabite ma krótkie, niezwykle ostre zęby, podobnie jak jego poprzednia ewolucja Gible. Wiadomo, że porusza się z ekstremalną prędkością. Gabite jest również bardzo terytorialnym stworzeniem i będzie walczył z wrogami, aby chronić swój dom. Gabite pasjonuje się błyszczącymi przedmiotami, takimi jak klejnoty, a nawet Carbinkami, i gromadzi ich kolekcję w swoim gnieździe. Kiedy widzi Sableye'a próbującego wziąć Carbinka jako pożywienie, Gabite zazdrośnie atakuje Sableye'a.

W anime

Ważniejsze role

Gabite Ursuli

W odcinku "Nie straszny nam żaden Gabite" Pojawił się Gabite Ursuli.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time, Darkness i Sky: Gabite jest bossem pieczary, dostępnej tylko poprzez hasło, zwanej Jaskinią Labiryntu, a także pojawił się w specjalnym odcinku anime Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time & Darkness.
  • Pokémon Super Mystery Dungeon: Inny Gabite zamieszkuje najgłębszą część Drillburowej Kopalni Węgla, i jest pierwszym bossem, z jakim gracz i jego partner muszą się zmierzyć. Strzeże góry wartościowych klejnotów, które gracz i partner zgadzają się je zostawić kiedy Gabite dowiaduje się o ich sprawie.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Od dawna panuje przekonanie, że lekarstwo z jego łusek leczy nawet nieuleczalne choroby.
Pearl Zwykle wykopuje i gromadzi klejnoty w gnieździe. Jego łupy są nieustannie atakowane przez złodziei.
Platinum Uwielbia świecące rzeczy. Poszukuje skarbów w jaskiniach i gromadzi łupy w gnieździe.
HeartGold Kiedy kopie, aby rozszerzyć swoje gniazdo, zwykle wykopuje klejnoty, które następnie gromadzi w swoim gnieździe.
SoulSilver
Black Uwielbia świecące rzeczy. Poszukuje skarbów w jaskiniach i gromadzi łupy w gnieździe.
White
Black 2 Uwielbia świecące rzeczy. Poszukuje skarbów w jaskiniach i gromadzi łupy w gnieździe.
White 2
X Uwielbia świecące rzeczy. Poszukuje skarbów w jaskiniach i gromadzi łupy w gnieździe.
Y Kiedy kopie, aby rozszerzyć swoje gniazdo, zwykle wykopuje klejnoty, które następnie gromadzi w swoim gnieździe.
Omega Ruby Uwielbia świecące rzeczy. Poszukuje skarbów w jaskiniach i gromadzi łupy w gnieździe.
Alpha Sapphire Kiedy kopie, aby rozszerzyć swoje gniazdo, zwykle wykopuje klejnoty, które następnie gromadzi w swoim gnieździe.
Sun W rzadkich przypadkach linieje i zrzuca łuski. Lek zawierający jego łuski jako składnik sprawi, że zmęczone ciało poczuje się ożywione.
Moon Błyszczące przedmioty to jego pasja. Można go znaleźć w jaskini, prawie się nie porusza, wpatrując się w klejnoty, które zgromadził lub w Carbinka, którego złapał.
Ultra Sun Uwielbia błyszczące rzeczy. Gdy znajdzie Sableye'a próbującego złapać Carbinka, Gabite wkurza się i atakuje Sableye'a.
Ultra Moon Zrzuca skórę i stopniowo rośnie. Jego łuski można zmielić na proszek i wykorzystać jako surowce do tradycyjnej medycyny.
Sword Ten Pokémon emituje fale ultradźwiękowe z wypukłości po obu stronach jego głowy, aby zbadać ciemne jaskinie.
Shield Klejnoty są zakopane w jaskiniach, w których gniazdują te Pokémony, ale zostaniesz rozerwany na strzępy przez pazury i kły, gdy tylko wejdziesz do jednej z tych jaskiń.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Diamond Ewoluowanie Gible'a
Pearl
Platinum Droga Zwycięstwa
HeartGold Ewoluowanie Gible'a
SoulSilver
Black Wymiana
White
Black 2 Ewoluowanie Gible'a
White 2 Wymiana
X Przyjacielskie Safari (Smocze)
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Gible'a
Alpha Sapphire
Sun Pustynia Haina (Walka SOS)
Moon
Ultra Sun Pustynia Haina (Walka SOS)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Gible'aSh
Łoże Olbrzymów, Ścieżka na Szczyt, Zmarznięte Morze, Trójstronna Przełęcz, Jezioro BallimereSh (DynaMaxowa Walka)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Time Podniebne Schody (1F-10F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schody (1F-10F)
Ranger: SoA Świątynia Hippowdona, Budynek Altru
Ranger: GS Ruiny Oblivii, Podniebna Forteca, Świątynia Mroku
Conquest Ewoluowanie Gible'a

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Platinum Haban Berry Haban Jagoda (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
68
128 - 175 246 - 340
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
65
63 - 128 121 - 251
50
49 - 112 94 - 218
55
54 - 117 103 - 229
S:
82
78 - 147 152 - 289
Suma:
410
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/3 ★★★
Moc
4/4 ★★★★
Talent
3/4 ★★★
Upór
3/4 ★★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
16/18 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Gabite/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Gible.png
Niewyewoluowany
Gible
smoczyziemny
Rzadki Cukierek
Poziom 24
Gabite.png
Pierwsza ewolucja
Gabite
smoczyziemny
Rzadki Cukierek
Poziom 48

Garchomp.png
Druga ewolucja
Garchomp
smoczyziemny

Sprite'y

Sword Shield
444 m VIII.png 444 f VIII.png
444 m s VIII.png 444 f s VIII.png
Samiec Samica

Ciekawostki

  • Gabite dzieli swoją kategorię z Druddigonem. Obydwoje są znani jako Pokémon Jaskinia.
  • Łuski Gabite'a ponoć są lekarstem na dolegliwości, jak to pokazano w specjalnym anime Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time & Darkness.

Pochodzenie

Pod względem wyglądu Gible wydaje się być skrzyżowaniem smoka europejskiego i rekina; może też być oparty na lądowym rekinie z Dungeons & Dragons.

Etymologia

Gabite może być kombinacją がぶがぶ gabugabu (pożerać lub połykać) i bite. Może też pochodzić od がぶりと gaburito (gryźć lub przeżuwać) lub がぶりと噛み付く gaburitokamitsuku (zatopić w czymś zęby).

Powiązane artykuły

Gible #443: Gible
Pokémony
#445: Garchomp Garchomp
Advertisement