Froslass (jap: ユキメノコ Yukimenoko) jest Pokémonem dwu-typu Lodowego/Duchowego, wprowadzonym w Generacji IV.

Ewoluuje z samicy Snorunta przy użyciu Kamienia Świtu. Jest to jedna z finalnych form Snorunta, inną jest Glalie

Biologia

Froslass to humanoidalny Pokémon z pustym torsem, który przypomina kimono. Nosi czerwoną opaskę wokół talii, przypominającą Obi. Jej ciało nie ma stóp i unosi się w powietrzu, podobnie jak jej odpowiednik, Glalie. Jej ramiona są połączone z bokami głowy i rozszerzają się na nadgarstkach. Rozkloszowana część ma cętkowane jasnoniebieskie zabarwienie. Jej dłonie składają się z trzech małych palców. Głowa Froslass ma kształt podobny do bocznej kropli wody i jest zwieńczona dwoma kryształkami lodu, które przypominają rogi. Jej głowa ma kilka otworów, przypominających maskę. Przez dwa z tych otworów można zobaczyć krystalicznie niebieskie oczy z żółtymi twardówkami. Ma również usta poniżej tej "maski".

Froslass żyje w zaśnieżonych obszarach i ma zdolność zamrażania wrogów z oddechem o temperaturze -58 stopni Fahrenheita. Uważa się, że po zamrożeniu potajemnie eksponuje swoje ofiary. Lubi polować na przystojnych mężczyzn wspinających się po górach, ale jej ulubionym jedzeniem są mrożone dusze. Froslass jest znana z tego, że sprowadza zamarzniętą ofiarę z powrotem do jaskini, w której żyje, zanim starannie ją ustawi. Schodzi również do ludzkich domów, aby pukać do drzwi podczas nocy zimnych zamieci. Jak pokazano w anime, może tworzyć iluzje, aby manipulować innymi. Froslass jest gatunkiem wyłącznie żeńskim, a w legendach mówi się, że jest to duch kobiety zagubionej w górach, której żal wciąż trwa.

W anime

Ważniejsze występy

Froslass zadebiutowała w anime w odcinku Zagubiony Snorunt!, gdzie schwytała Piplupa i Meowtha zmuszając Asha, Brocka, Dawn i Zespół R, by pomogli jej uratować jej dziecko Snorunt od kłusownika.

Froslass w anime

. W PK19 Froslass walczyła z Abomasnowem, przy okazji niszcząc kilka lodowych posągów.

Froslass wystąpiła również w odcinku Prawdziwa Rywalizacja! jako Pokémon Paula, gdzie walczyła z Pikachu Asha.

Drugoplanowe role

Froslass ukazana była przelotnie w filmie Giratina i Strażnik Nieba, gdzie pomogła Ashowi i przyjaciołom zatrzymać lodowiec.

Froslass i Lucario przystąpili do Podwójnych Pokazów w TV w odcinku Czerwony łańcuch wydarzeń.

Opisy w Pokedéxie

Odcinek Wpis
DP116 Froslass, Pokémon Śnieżna Kraina. Ewoluowała ze Snorunta. Swoich przeciwników zamraża do temperatury ok. 60 stopni Celsjusza.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Zamraża wrogów lodowatym oddechem o temperaturze blisko -60 stopni F. To, co wydaje się być jej ciałem, jest w rzeczywistości puste.
Pearl
Platinum Zamraża ofiarę, wydzielając oddech o temperaturze -58 stopni F. Mówi się wtedy, że potajemnie pokazuje swoją ofiarę.
HeartGold Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass.
SoulSilver Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass
Black Zamraża ofiarę, wydzielając oddech o temperaturze -58 stopni F. Mówi się wtedy, że potajemnie pokazuje swoją ofiarę.
White
Black 2 Zamraża ofiarę, wydzielając oddech o temperaturze -58 stopni F. Mówi się wtedy, że potajemnie pokazuje swoją ofiarę.
White 2
X Zamraża wrogów lodowatym oddechem o temperaturze blisko -60 stopni Fahrenheita. To, co wydaje się być jej ciałem, jest w rzeczywistości puste.
Y Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass.
Omega Ruby Zamraża wrogów lodowatym oddechem o temperaturze blisko -60 stopni Fahrenheita. To, co wydaje się być jej ciałem, jest w rzeczywistości puste.
Alpha Sapphire Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass.
Sun Kiedy znajdzie ludzi lub Pokémony, które jej się podobają, zamraża ich i zabiera do chłodnej jaskini, gdzie stają się dekoracjami.
Moon Dusza kobiety zagubionej na zaśnieżonej górze posiadała sopel lodu, stając się tym Pokémonem. Jedzeniem, której jej najbardziej smakuje, są dusze ludzkie.
Ultra Sun Zamraża turystów, którzy przybyli wspinać się po zaśnieżonych górach i przenosi ich z powrotem do domu. Chodzi tylko o mężczyzn, których uważa za przystojnych.
Ultra Moon Mówi się, że w nocach strasznych zamieci wędruje do ludzkich osad. Jeśli usłyszysz jej pukanie do drzwi, nie otwieraj ich!
Sword Po tym, jak kobietę spotkał koniec na zaśnieżonej górze, nadal żałowała. Od nich narodził się ten Pokémon. Jej ulubionym jedzeniem są zamrożone dusze.
Shield Wypluwa zimne powietrze o temperaturze blisko −60 stopni Fahrenheita aby zamrozić swój łup. Przywozi zamrożoną zdobycz z powrotem do legowiska i układa je równo.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Diamond Ewoluowanie Snorunt
Pearl
Platinum Ewoluowanie Snorunt
HeartGold Ewoluowanie Snorunt z Pokéwalkera
SoulSilver
Black Poké Transfer
White
Black 2 Poké Transfer
White 2
X Ewoluowanie Snorunt
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Snorunt
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Snorunt
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Snorunt
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Korona Olbrzymów, Wzgórza Hammerlocke (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Śliskie Zbocze, Łoże Olbrzymów, Stary Cmentarz, Lawinowe Zbocze, Tunel na Szczyt (Wędrownik)

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Time Kryształowe Przejście (9F-13F)*
MD Darkness
MD Sky Kryształowe Przejście (9F-13F)*
Ranger: SoA Zamek Almii
Ranger: GS Podniebna Forteca
Conquest Ewoluowanie Snorunta

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
70
130 - 177 250 - 344
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
70
67 - 134 130 - 262
80
76 - 145 148 - 284
70
67 - 134 130 - 262
S:
110
103 - 178 202 - 350
Suma:
480
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
1/3 ☆☆
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/3 ★★
Skoczność
3/5 ★★★☆☆
Suma
13/20 ★★☆☆

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Froslass/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Snorunt.png
Niewyewoluowany
Snorunt
lodowy
Kamień Świtu
Kamień Świtu
(samica)

Froslass.png
Pierwsza ewolucja
Froslass
lodowyduchowy

Sprite'y

Sword Shield
478 VIII.png 478 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Froslass najprawdopodobnie jest oparta na Yuki-onna, lodowym duchu kobiety z japońskiego folkloru.

Etymologia

Froslass jest kombinacją frost i lass.

Yukimenoko może być kombinacją 雪 yuki (śnieg) i 女の子 menoko (archaiczne słowo oznaczające dziewczyna). Kimeno może brzmieć jak przekręcenie słowa 着物 kimono.

Powiązane artykuły

Dusknoir #477: Dusknoir
Pokémony
#479: Rotom Rotom