FANDOM

Froslass (jap: ユキメノコ Yukimenoko) jest Pokémonem dwu-typu Lodowego/Duchowego, wprowadzonym w Generacji IV.

Ewoluuje z samicy Snorunta przy użyciu Kamienia Świtu. Jest to jedna z finalnych form Snorunta, inną jest Glalie

Biologia

Fizjologia

Froslass nie ma stóp, więc unosi się jak jej przeciwna ewolucja, Glalie. To, co wydaje się być jej tułowiem, jest puste, gdyż udowodniono to w występie Froslass w Pokédexie, gdzie mowa jest o niskiej wadze. To "ciało" przypomina kimono, zwłaszcza czerwony pas porównywany jest do obi. Ręce, które opadają z jej głowy niczym uszy, są spłaszczone od nadgarstków wzwyż, co nadaje im wygląd kimona. Spłaszczone części rąk mają jasnoniebieskie zdobienia, a dłonie Froslass składają się z trzech małych palców. Głowa Froslass kształtem przypomina odwróconą kroplę wody. Głowa ma dwa małe kryształki lodu na szczycie, jak i kilka dziur, przez które widać fioletową skórę. W dwóch z nich, odsłonięte są kryształowo-niebieskie oczy z żółtymi gałkami ocznymi. Można znaleźć również małą buźkę pod jej "maską".

Różnice płci

Froslass może być tylko samicą.

Specjalne umiejętności

Zdolnością Froslass jest zamrażanie wrogów do temperatury poniżej -50 stopni Celsjusza za pomocą mroźnego oddechu i tworzenie iluzji, by manipulować wrogami, jak ukazane było w anime.

Zachowanie

Zachowanie Froslass do złudzenia przypomina zachowanie Yuki-onny z japońskiej mitologii, która szukała zagubionych ludzi lub ofiar wśród zamieci lub śnieżyc, po czym bezdusznie zamrażała ich w bryłę lodu. Niektórzy mówią, że potajemnie tworzy wystawy z ciał zamrożonych ofiar. Froslass są również opiekuńcze i chronią tych, których kochają, zwłaszcza swoje młode. Jej odgłos w grach Pokémon przypomina połączenie wichury lodu i ducha.

Środowisko naturalne

Froslass żyją na bardzo zaśnieżonych terenach. Są bardzo rzadkie.

W anime

Ważniejsze występy

Froslass zadebiutowała w anime w odcinku Zagubiony Snorunt!, gdzie schwytała Piplupa i Meowtha zmuszając Asha, Brocka, Dawn i Zespół R, by pomogli jej uratować jej dziecko Snorunt od kłusownika.
250px-Paul Froslass

Froslass w anime

. W PK19 Froslass walczyła z Abomasnowem, przy okazji niszcząc kilka lodowych posągów.

Froslass wystąpiła również w odcinku Prawdziwa Rywalizacja! jako Pokémon Paula, gdzie walczyła z Pikachu Asha.

Drugoplanowe role

Froslass ukazana była przelotnie w filmie Giratina i Strażnik Nieba, gdzie pomogła Ashowi i przyjaciołom zatrzymać lodowiec.

Froslass i Lucario przystąpili do Podwójnych Pokazów w TV w odcinku Czerwony łańcuch wydarzeń.

Opisy w Pokedéxie

Odcinek Wpis
DP116 Froslass, Pokémon Śnieżna Kraina. Ewoluowała ze Snorunta. Swoich przeciwników zamraża do temperatury ok. 60 stopni Celsjusza.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

W mandze

Dane w grach

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją IV.
Diamond Zamraża wrogów lodowatym oddechem o temperaturze blisko -60 stopni F. To, co wydaje się być jej ciałem, jest w rzeczywistości puste.
Pearl
Platinum Zamraża ofiarę, wydzielając oddech o temperaturze -58 stopni F. Mówi się wtedy, że potajemnie pokazuje swoją ofiarę.
HeartGold Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass.
SoulSilver Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass
Black Zamraża ofiarę, wydzielając oddech o temperaturze -58 stopni F. Mówi się wtedy, że potajemnie pokazuje swoją ofiarę.
White
Black 2 Zamraża ofiarę, wydzielając oddech o temperaturze -58 stopni F. Mówi się wtedy, że potajemnie pokazuje swoją ofiarę.
White 2
X Zamraża wrogów lodowatym oddechem o temperaturze blisko -60 stopni Fahrenheita. To, co wydaje się być jej ciałem, jest w rzeczywistości puste.
Y Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass.
Omega Ruby Zamraża wrogów lodowatym oddechem o temperaturze blisko -60 stopni Fahrenheita. To, co wydaje się być jej ciałem, jest w rzeczywistości puste.
Alpha Sapphire Legendy w ośnieżonych regionach mówią, że kobieta zagubiona na lodowatej górze odrodziła się jako Froslass.
Sun Kiedy znajdzie ludzi lub Pokémony, które jej się podobają, zamraża ich i zabiera do chłodnej jaskini, gdzie stają się dekoracjami.
Moon Dusza kobiety zagubionej na zaśnieżonej górze posiadała sopel lodu, stając się tym Pokémonem. Jedzeniem, której jej najbardziej smakuje, są dusze ludzkie.
Ultra Sun Zamraża turystów, którzy przybyli wspinać się po zaśnieżonych górach i przenosi ich z powrotem do domu. Chodzi tylko o mężczyzn, których uważa za przystojnych.
Ultra Moon Mówi się, że w nocach strasznych zamieci wędruje do ludzkich osad. Jeśli usłyszysz jej pukanie do drzwi, nie otwieraj ich!
Sword Po tym, jak kobietę spotkał koniec na zaśnieżonej górze, nadal żałowała. Od nich narodził się ten Pokémon. Jej ulubionym jedzeniem są zamrożone dusze.
Shield Wypluwa zimne powietrze o temperaturze blisko −60 stopni Fahrenheita aby zamrozić swój łup. Przywozi zamrożoną zdobycz z powrotem do legowiska i układa je równo.

Lokalizacje

Gra Lokalizacja
Diamond Ewoluowanie Snorunt
Pearl
Platinum Ewoluowanie Snorunt
HeartGold Ewoluowanie Snorunt z Pokéwalkera
SoulSilver
Black Poké Transfer
White
Black 2 Poké Transfer
White 2
X Ewoluowanie Snorunt
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Snorunt
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Snorunt
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Snorunt
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Ewoluowanie Snorunt
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Time Kryształowe Przejście (9F-13F)*
MD Darkness
MD Sky Kryształowe Przejście (9F-13F)*
Ranger: SoA Zamek Almii
Ranger: GS Podniebna Forteca
Conquest Ewoluowanie Snorunta

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
70
130 - 177 250 - 344
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
70
67 - 134 130 - 262
80
76 - 145 148 - 284
70
67 - 134 130 - 262
S:
110
103 - 178 202 - 350
Suma:
480
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
1/3 ☆☆
Talent
4/5 ★★★★
Upór
2/3 ★★
Skoczność
3/5 ★★★☆☆
Suma
13/20 ★★☆☆

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Froslass/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Snorunt
Niewyewoluowany
Snorunt
lodowy
Bag Dawn Stone Sprite
Kamień Świtu
(samica)

Froslass
Pierwsza ewolucja
Froslass
lodowyduchowy

Sprite'y

Ciekawostki

Etymologia

Powiązane artykuły

477MS #477: Dusknoir
Pokémony
#479: Rotom 479MS