Frillish (jap: プルリル Pururill) jest Pokémonem dwu-typu Wodnego/Duchowego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje w Jellicenta począwszy od poziomu 40.

Biologia

Frillish to Pokémon podobny do meduzy, przypominający młodego księcia/księżną. Niezależnie od płci ma okrągłą głowę z kępką przypominającą koronę i pięć wyrostków przypominających macki: dwie służące jako ramiona i trzy jako dolna połowa jego ciała. Ma owalne oczy z białymi źrenicami i kołnierzyk na szyi. Ma niewidzialne kolce trucizny na swoich przydatkach. Samiec Frillish jest niebieski, z gładkimi wyrostkami i trójkątną koroną. Ma czerwone oczy z niebieskimi twardówkami i prostą rzęsą na każdym oku, jego kołnierz jest falisty i wygląda na zmarszczonego, ale w anime rzadko się uśmiecha. Samica Frillish jest różowa, z falistymi wyrostkami i okrągłą koroną. Ma niebieskie oczy z czerwonymi twardówkami i podkręconą rzęsą na każdym oku, kołnierz jest falbany i wygląda na uśmiechniętą. Samice Frillish mają nieco dłuższe żądła, podczas gdy samce mają większe kołnierze.

Frillish to hadopelagiczny Pokémon który żyje w jaskiniach około 5 mil (8 kilometrów) pod powierzchnią morza. Z tego powodu radzi sobie w ekstremalnie ciemnych warunkach morskich pod wysokim ciśnieniem. Jest mięsożerny; delikatnie unosi się falami, aż uderzy w swoją zdobycz. Sprawia, że ​​ofiara jest odrętwiała za pomocą kolców z trucizną i zabiera ją do głębokiej jaskini. Jego ramiona są wypełnione dziesiątkami tysięcy trujących żądeł. Istnieje legenda, w której mówi się, że Frillishe zostały stworzone z przemienionych mieszkańców zatopionego starożytnego miasta.

W anime

Ważniejsze występy

Samiec Frillish pod własnością Tripa pojawił się w odcinku Starcie rywali w Klubie Bitew!.

Drugoplanowe role

Samica Frillish pojawiła się w odcinku Znawca wędkarstwa i rybny pojedynek!. Upodobała sobie Asha po tym jak wpadła do kanału. Później złapała ją Bianca podczas zawodów rybackich, a kiedy zobaczyła Zespół R próbujący porwać Pokémony, wypuściła je wszystkie z powrotem na wolność.

Samce i samice Frillish pojawili się w odcinku Climbing the Tower of Success!.

Samica Frillish pojawia się w Clash of the Connoisseurs!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW010 Frillish, Lewitujący Pokémon. Potrafi pochwycić przeciwnika przy pomocy swoich macek i unieruchomić go swoją trucizną. Frillishe mieszkają na dnie oceanów na głębokości 8 km.
BW037 Frillish, Lewitujący Pokémon. Otępia przeciwników trucizną oplatając ich swoimi cienkimi niczym welon mackami.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Z cienkimi, przypominającymi welon ramionami owiniętymi wokół ciała przeciwnika, opada na dno oceanu.
White Paraliżują ofiarę trucizną, a następnie zaciągają ją do swoich legowisk, pięć mil pod powierzchnią.
Black 2 Jeśli jego podobne do welonu ramiona ogłuszą i owiją wroga, ten wróg zostanie przeciągnięty milami pod powierzchnią, bezpowrotnie.
White 2
X Paraliżują ofiarę trucizną, a następnie zaciągają ją do swoich legowisk, pięć mil pod powierzchnią.
Y Jeśli jego podobne do welonu ramiona ogłuszą i owiją wroga, ten wróg zostanie przeciągnięty milami pod powierzchnią, bezpowrotnie.
Omega Ruby Paraliżują ofiarę trucizną, a następnie zaciągają ją do swoich legowisk, pięć mil pod powierzchnią.
Alpha Sapphire Jeśli jego podobne do welonu ramiona ogłuszą i owiją wroga, ten wróg zostanie przeciągnięty milami pod powierzchnią, bezpowrotnie.
Ultra Sun Owija swoje zawoalowane ręce i nogi wokół pływających ofiar i ciągnie je w głąb oceanu.
Ultra Moon Używając niewidzialnych trujących kolców na swoich welonowych rękach i nogach, paraliżuje wrogów i powoduje ich utonięcie.
Samiec
Sword Owija ofiarę swoimi welonowymi ramionami i ściąga ją w głębiny, pięć mil pod powierzchnią oceanu.
Shield Legenda głosi, że mieszkańcy zatopionego starożytnego miasta zmienili się w te Pokémony.
Samica
Shield Jego cienkie, welonowe ramiona mają dziesiątki tysięcy jadowitych żądeł. Samice mają nieco dłuższe żądła.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Trasy 4, 17, i 18, Miasto Driftveil, Laboratorium P2 (Surfowanie)
White
Black 2 Trasy 4, 13, 17, 18, i 21, Miasto Virbank, Kompleks Virbank, Miasteczko Undella, Plaża Undella, Nadmorska Jaskinia, Miasto Humilau, Laboratorium P2 (Surfowanie)
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Trasy 105, 106, 107, 108, 109, 122, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 i 134 (ukryty Pokémon*)
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Trasa 14 (Surfowanie)
Trasa 14 (Jeden)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Mostowe Pole, Zachodnie Jezioro AxewZdroju, Północne Jezioro Miloch, Pyliste Zagłębie, Lustro Olbrzymów
Ruiny Wieży Strażniczej, Kamienna Dzicz (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Odskoczniowe Morze

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
55
115 - 162 220 - 314
A:
40
40 - 101 76 - 196
O:
50
49 - 112 94 - 218
65
63 - 128 121 - 251
85
81 - 150 157 - 295
S:
40
40 - 101 76 - 196
Suma:
335
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy ½×
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Frillish/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Frillish.png
Niewyewoluowany
Frillish
wodnyduchowy
Rzadki Cukierek
Poziom 40

Jellicent.png
Pierwsza ewolucja
Jellicent
wodnyduchowy

Sprite'y

Ciekawostki

Grafika samicy Frillish z Dream World

  • Chociaż istnieje grafika samicy w Dream World, jakikolwiek Frillish czy Jellicent załadowany do Global Link będzie używać grafiki samca, niezależnie od płci.
  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Frillish i jego ewolucyjna forma.

Pochodzenie

Frillish i jego ewolucyjna forma najwidoczniej są oparci na meduzowatym yōkai, Nurarihyon, który jest albo pokazany jako demoniczna meduza, albo jako człowiek podobny do meduzy, który nosi wyrafinowane, czasem królewskie ubrania. Jest również możliwe, że jest on inspirowany przez Kurage no Hinotama, rodzaj meduzo-podobnego ognika. Jednak dwa większe ramiona, które posiada Frillish, są bardziej podobne do ramion kalmara niż do macek prawdziwej meduzy.

Design Frillisha jest inspirowany przez meduzę i strojem monarchy w stylu wiktoriańskim: wygląd samca jest oparty na księciu, podczas gdy samicy jest inspirowany przez księżniczkę. Chełbia modra wydaje się być źródłem inspiracji dla typu Duchowego u Frillisha. Frillish i jego ewolucyjna forma mają też cechy potworów morskich takich jak Kraken, w szczególności ich podobną skłonność do niszczenia statków i żywienia się załogą.

Etymologia

Frillish może być kombinacją frill i jellyfish.

Pururill może być kombinacją プルプル purupuru (miękki) i rill lub frill.

Powiązane artykuły

Notki

Amoonguss #591: Amoonguss
Pokémony
#593: Jellicent Jellicent