Floette (jap: フラエッテ Floette) jest Pokémonem typu Baśniowego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje z Flabébé począwszy od poziomu 19 i ewoluuje w Florges poprzez użycie Lśniącego Kamienia. Jej kwiat pojawia się w pięciu różnych kolorach.

Posiada też niewydaną alternatywną formę zwaną Floette Wiecznego Kwiatu.

Biologia

Floette jest małym Pokémonem z białą górną częścią ciała i ciemnozieloną dolną częścią ciała. Jej oczy są czarne z zielonym, podobnym do liści przedłużeniem, przypominającym rzęsy. Ma długie, karbowane uszy z żółtym pierścieniem wokół podstawy każdego. Jej ogon ma kształt łopatki i ma cienkie ramiona z dłońmi podobnymi do rękawiczek. Na głowie ma dwie cienkie czarne linie. Jest to gatunek wyłącznie żeński bez męskiego odpowiednika.

Floette trzyma również kwiatek z pięcioma zaokrąglonymi płatkami, które mogą być czerwone, żółte, pomarańczowe, niebieskie lub białe. Kwiat ma trzy żółte pręciki i długą zieloną łodygę z jednym liściem. Bardziej wspaniały kwiat zawiera więcej mocy dla Floette. Trzepocze i dba o kwiaty, dając im własną moc. Jeśli kwitną kwiaty na zadbanym rabacie kwiatowym, Floette świętuje eleganckim tańcem. Jednak nigdy nie wybaczy nikomu, kto depcze kwietnik.

Floette Wiecznego Kwiatu, Floette, która zaprzyjaźniła się z AZ'em, różni się od zwykłej Floette. Jej ogon i brwi są niebieskie, a pierścienie wokół uszu są czerwone. Jej kwiat również jest inny i nigdzie już nie kwitnie. Ma sześć płatków zamiast pięciu: trzy duże i trzy mniejsze. Łodyga jest czerwona i bezlistna, a znamię jest czarne i stożkowate. Spód kwiatu jest czarny, a górna część trzech dużych płatków jest wzorzysta czerwono-czarna. Ten kwiat zawiera przerażającą energię. Floette Wiecznego Kwiatu jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do poznania Światła Ruiny.

W anime

W mandze

Dane w grach

  • Pokémon X i Y: 3,000 lat temu AZ zaprzyjaźnił się z specjalną Floette, która zginęła w wojnie w starożytnym Kalos. AZ stworzył wielką machinę aby ożywić swoją przyjaciółkę, i choć udało mu się ją obdarzyć życiem wiecznym, jego niezmierzony żal popchnął go do zmiany machiny w niewyobrażalnie potężną broń. Broń zdziesiątkowała armie obu stron i zakończyła wojnę. Jednakże Floette opuściła go w rozczarowaniu, gdy się dowiedziała że broń pobierała energię z życia innych Pokémonów. Jednakże dzięki poczynaniom gracza, żal AZ'a został stłumiony i dwoje starych przyjaciół zjednoczyło się podczas napisów końcowych gry.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Trzepocze wokół pól kwiatów i pielęgnuje kwiaty, które zaczynają więdnąć. Pobiera moc kwiatów do walki.
Y Kiedy kwitną kwiaty zadbanego klombu, pojawia się i świętuje eleganckim tańcem.
Omega Ruby Trzepocze wokół pól kwiatów i pielęgnuje kwiaty, które zaczynają więdnąć. Pobiera moc kwiatów do walki.
Alpha Sapphire Kiedy kwitną kwiaty zadbanego klombu, pojawia się i świętuje eleganckim tańcem.
Ultra Sun Hoduje kwiaty i używa ich jako broni. Im piękniejszy kwiat, tym więcej zawiera mocy.
Ultra Moon Daje własną moc kwiatom, wkładając serce w opiekę nad nimi. Floette nigdy nie wybacza nikomu, kto zepsuje kwietnik.
Wieczny Kwiat
Ultra Sun Kwiat, który trzyma, nigdzie już nie kwitnie. Uważa się również, że zawiera przerażającą moc.
Ultra Moon Przerażająca energia jest ukryta w jej złowieszczym kwiatku, ale Floette wciąż niewinnie nim kręci.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Przyjacielskie Safari (Baśniowe; Czerwony Kwiat, Niebieski Kwiat lub Żółty Kwiat)
Ewoluowanie Flabébé (wszystkie kolory)
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Łąka Ula'ula (Czerwony Kwiat, Pomarańczowy Kwiat i Biały Kwiat)
Łąka Poni (Niebieski Kwiat)
Ewoluowanie Flabébé (Żółty Kwiat, Pomarańczowy Kwiat, Biały Kwiat)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Floette
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
54
114 - 161 218 - 312
A:
45
45 - 106 85 - 207
O:
47
46 - 108 89 - 212
75
72 - 139 139 - 273
98
92 - 165 180 - 324
S:
52
51 - 114 98 - 223
Suma:
371
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Floette/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Flabébé.png
Niewyewoluowany
Flabébé
baśniowy
Rzadki Cukierek
Poziom 19
Floette.png
Pierwsza ewolucja
Floette
baśniowy
Lśniący Kamień
Lśniący Kamień

Florges.png
Druga ewolucja
Florges
baśniowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • W Pałacu Walk Flabébé Baronowej Francine używa odgłosu Floette.
  • Floette jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 371.
    • Floette Wiecznego Kwiatu jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 551.

Pochodzenie

Floette wydaje się być oparta na wróżkach i nimfach, jak na przykład Antheia i Chloris. Jej kwiat może przypominać parasol.

Etymologia

Floette może być kombinacją flower i floret. Może też zawierać przyrostek -ette (z francuskiego od mały).

Notki

Flabébé #669: Flabébé
Pokémony
#671: Florges Florges