Pokémon Wiki
Advertisement

Flapple (japアップリュー Appryu) jest Pokémonem dwu-typu Trawiastego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Ewoluuje z Applina przy użyciu Kwaśnego Jabłka. Jest to jedna z finalnych form Applina, inną jest Appletun.

Flapple posiada formę Gigantamax.

Biologia

Flapple jest zielonym, przypominającym robaka smoczym Pokémonem z jasnozielonym spodem i żółtymi oczami. Wykorzystuje części jabłka do uformowania swojego ciała. Ma jedną część na czubku głowy z wystającym pojedynczym rogiem, jedną na dole, która jest przymocowana do ogona i dwie części jako skrzydła, które są przymocowane do dwóch kończyn z trzema pazurami.

Jego policzki magazynują wystarczająco silny kwas, aby wywołać oparzenia chemiczne, którymi jest w stanie pluć na swoje cele. Może maskować się jako jabłko, składając skórki jabłek.

Po wystawieniu na działanie energii Gigantamax, Flapple zmienia się w kształt olbrzymiego jabłka z zielonym smoko-podobnym Pokémonem wewnątrz. Jego gałki oczne przypominające liście stoją prosto, a na głowie ma wierzchołek jabłka z żółtymi rzeźbami przypominającymi nozdrza. Jego ogon jest wydłużony i owija się wokół podstawy jabłka. Pokémon ma zaokrąglone policzki i otwiera usta, pozwalając czerwonemu językowi wystawać z pyska. Wokół szyi unoszą się trzy czerwone chmury.

Słodki nektar, który pokrywa jego ciało, zwiększa swoją grubość, dzięki czemu może wchłonąć więcej uszkodzeń niż zwykle. Potrafi wystrzelić nektar na tyle, by móc utopić przeciwników w podmuchu nektaru. Flapple może produkować znacznie bardziej słodki nektar. Intensywnie słodki aromat nektaru wylewa się, gdy rozciąga szyję, a ten aromat jest tak słodki, że może powodować omdlenie innych Pokémonów, po prostu wciągając zapach.

Flapple jest jedynym znanym Pokémonem, który może używać ruchu Spadek Jabłka i ekskluzywnego Ruchu Giga Maks., Giga Maks. Gorzkość.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Zjadł kwaśne jabłko i to wywołało jego ewolucję. W policzkach przechowuje kwas, który może powodować oparzenia chemiczne.
Shield Lata, używając skrzydeł ze skórki jabłka i pluje silnym kwasem. Może również zmienić swój kształt na jabłko.
Gigantamax Flapple
Sword Pod wpływem energii Gigantamax produkuje znacznie słodszy nektar, a jego kształt zmienił się, przypominając gigantyczne jabłko.
Shield Jeśli wyciągnie szyję, wyleje się silny aromat jego nektaru. Zapach jest tak obrzydliwie słodki, że jeden powiew powoduje omdlenie innych Pokémonów.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Oko Axew, Mostowe Pole, Pstrokaty Gaj, Lustro Olbrzymów, Kamienna Dzicz (DynaMaxowa Walka)
Pstrokaty Gaj (DynaMaxowa Walka) Czynnik Gigantamax
Shield Wymiana
Edycja Rozszerzona Odskoczniowe MorzeSw
Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)Sw
Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)Sw Czynnik Gigantamax

W pobocznych grach

W eventach

Wieści z Dzikiego Obszaru
Gry Event Gigantamax Lokalizacja Poziom Czas wydania
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Nie hide 30, 40, 50, 60 9 stycznia - 31 stycznia, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 9 stycznia - 31 stycznia, 2020
Sw Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40, 50, 60 31 stycznia - 6 lutego, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 40 2 czerwca - 29 czerwca, 2020
Sh Wieści z Dzikiego Obszaru Tak hide 30, 40, 50, 60 1 września - 30 września, 2020

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
70
130 - 177 250 - 344
A:
110
103 - 178 202 - 350
O:
80
76 - 145 148 - 284
95
90 - 161 175 - 317
60
58 - 123 112 - 240
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
485
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ¼×
trawiasty ¼×
elektryczny ¼×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Applin.png
Niewyewoluowany
Applin
trawiastysmoczy
Kwaśne Jabłko
Kwaśne Jabłko

Flapple.png
Pierwsza ewolucja
Flapple
trawiastysmoczy

Formy

Gigantamax

Dynamax icon.png
Czynnik Gigantamax
Flapple.png
Flapple
Flapple
trawiastysmoczy

Opaska Dynamax
Opaska Dynamax

Działa na trzy tury
Flapple.png
Gigantamax Flapple
Flapple
trawiastysmoczy

Sprite'y

Sword Shield
841 VIII.png 841 s VIII.png
Normalny Lśniący
Sword Shield
841Gi VIII.png 841Gi s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Flapple i Appletun są jedynymi Pokémonami, które mają fizycznie identyczne formy Gigantamax, chociaż wciąż są traktowane jako różne Pokémony, jako że mają oddzielne wpisy w Pokédexie, Ruchy Giga Maks. i odgłosy.
    • Jest to również jedyny przypadek dwóch różnych gatunków Pokémonów, które mogą być fizycznie identyczne bez użycia Transformacji, Impostora czy Iluzji.
  • Flapple i jego rodzina ewolucyjna są jedynymi Pokémonami, które są w Grupach Hodowli Roślin i Smoczych.
  • Nawet, jeśli wpisy Pokédexa o Flapple'u odnoszą się do plucia przez niego kwasem, nie może poznać Kwasu Jabłkowego.

Pochodzenie

Flapple wydaje się być oparty na larwach owocówek jabłkóweczek, które zakopują się w jabłku i żywią się jego rdzeniem, a także dzieli wizualnie podobieństwa z gekonami. Potężny kwas, którym pluje, może być nawiązaniem do amigdaliny, związku chemicznego znajdującego się w nasionach jabłek, który po trawieniu uwalnia cyjanki do ciała. Jego forma Gigantamax wydaje się być oparta na karmelkowym jabłku, a jego zdolność do osłabiania Pokémonów z powodu jego słodyczy może być odniesieniem do cukrzycy śpiączkowej. Biorąc pod uwagę typ Smoczy, może być wizualną grą słów od "wyrm", staroangielskiego słowa oznaczającego nie tylko robale, ale i też wężowate smoki.

Może być inspirowany przez Ladona, smoka z greckiej mitologii, który strzeże złotych jabłek w Ogrodzie Hesperyd. Może również czerpać inspirację z biblijnych węży, czasami nazywanych smokami, z których jeden przekonuje Ewę do zjedzenia zakazanego owocu z Drzewa wiedzy, najczęściej przedstawianego jako jabłko.

Biorąc pod uwagę motyw latającego jabłka i jego osobisty ruch, Spadek Jabłka, Flapple może być również oparty na powieści o Jabłku Newtona. Spopularyzowana przez Woltera, twierdzi, że filozof przyrody Sir Isaac Newton po raz pierwszy pomyślał o swoim systemie grawitacji, kiedy zobaczył jabłko spadające z drzewa.

Flapple i Appletun posiadające identyczne formy Gigantamax mogą być odniesieniem do ewolucji konwergencyjnej, która może prowadzić do oddzielnych organizmów niezależnie rozwijających identyczne cechy i konstrukcje ciała.

Etymologia

Flapple może być kombinacją flap i apple.

Appryu może być kombinacją apple i 竜 ryū (smok).

Powiązane artykuły

Applin #840: Applin
Pokémony
#842: Appletun Appletun