FANDOM

Falkner (jap. ハヤト Hayato) – jest Liderem Sali w Mieście Violet. Wręcza Odznakę Zefiru Trenerom, którzy go pokonają. Specjalizuje się w Pokémonach Latających.

W grze

Artwork

W mandze

W anime

W głównej serii

Falkner pojawił się tylko w odcinku Między ogniem a powietrzem.

Kiedy Pikachu Asha został skradziony przez Zespół R, Falkner przyjechał i uratował go z pomocą jego Pidgeota. Leciał w okolice paralotni, był tak blisko jak tylko można. Jest zazwyczaj postrzegany z Hoothootem na ramieniu.

Falkner ma obłudne postawy, jeśli chodzi o szkolenie Pokémonów, które rozgniewały Asha. Falkner wyraził również intensywną niechęć do założenia przez wielu trenerów sprawy, że Latające Pokémony zawsze przegrają z Elektrycznym typem.

Sala Violet sama w sobie jest bardzo wysoka, jest to budynek w kształcie spirali. Falkner prowadzi swoje mecze na dachu Sali, w towarzystwie wielu studentów, którzy śpiewają chórem podczas bitew.

Ash był w stanie wygrać Odznakę Zefiru, mimo że Charizard był poważnie ranny podczas meczu.

Pokémony

Hoothoot
Falkner's Hoothoot

Dodrio był drugim Pokémonem Falknera używanym do walki z Pikachu Asha. Początkowo wydawało się, że Dodrio ma przewagę. Dodrio wyskoczył tak wysoko, że mógł latać. Jednak Ash wykorzystał tą samą metodę. Kazał Pikachu wyskoczyć wysoko w powietrze dzięki czemu Pikachu uniknął Potrójnego Ataku. Następnie z góry Pikachu pokonał Dodrio.

Przyspieszenie, Atak Furii, Pneumatyczne Dziobanie, Lot i Potrójny Atak
Falkner's Dodrio Dodrio

Dodrio zna takie ruchy jak: Przyspieszenie, Atak Furii, Pneumatyczne Dziobanie, Lot i Potrójny Atak.

Debiut Między ogniem a powietrzem
Falkner's Pidgeot Pidgeot
Główny artykuł: Pidgeot Falknera

Pierwszy raz Ash zobaczył Pidgeota Falknera przed ich walką. Pidgeot został wtedy użyty do pozbycia się Zespołu R. Pidgeot w walce pokonał Pikachu jednym Podmuchem Wiatru, lecz przegrał z Charizardem.

Debiut Między ogniem a powietrzem

Liderzy Sal w regionie Johto
Sala Violet Zephyr Badge
Falkner OD
Falkner
Sala Azalea Hive Badge
Bugsy OD
Bugsy
Sala Goldenrod Plain Badge
Whitney OD
Whitney
Sala Ecruteak Fog Badge
Morty OD
Morty
Sala Cianwood Storm Badge
Chuck OD
Chuck
Sala Olivine Mineral Badge
Jasmine OD
Jasmine
Sala Mahogany Glacier Badge
Pryce OD
Pryce
Sala Blackthorn Rising Badge
Clair OD
Clair