Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Falinks (jap: タイレーツ Tairetsu) jest Pokémonem typu Walczącego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Biologia

Falinks to podobny do stonogi Pokémon. Pojedynczy Falinks jest formacją sześciu osobników, podobnie jak Exeggcute. Składa się z pięciu żołnierzy i przywódcy, znanego jako "herszt". Falinksy zwykle maszerują w jednym szeregu z hersztem na czele, nadając ich formacji wygląd gąsienicy. Jednak Falinksy czasami przerywają formację, aby zaatakować. Są bezpłciowe i nie mają widocznych ust.

Sześciu członków opiera się na pracy zespołowej jako strategii wygrywania bitew i stale zmienia formację podczas walki. Pięciu żołnierzy lojalnie podąża za swoim hersztem, a jego rozkazy są przez nich uważane za bezwzględne. Falinki są w stanie zmieścić się w małych otworach, jak pokazano na Trasie 8, gdzie można je zobaczyć maszerujących i szarżujących przez małe jaskinie i szczeliny.

Pojedynczy żołnierz Falinks ma czarny, kulisty korpus z dwiema grubymi, podobnymi do tułowia nogami. Mają także niebieskie, owalne oczy, które można interpretować jako białe źrenice lub lekko świecące z ich ciemnego ciała. Każdy żołnierz ma złotą, pancerną skorupę przypominającą spartański hełm, który zakrywa jego grzbietową połowę. Ta skorupa zwieńczona jest czerwonym grzebieniem zakończonym przednim rogiem i flankuje boczne boki żołnierza z dwoma rogowymi płytami przypominającymi tarcze. Każda z tych tarcz ma czerwony, centralny róg otoczony białą obwódką. Każdy żołnierz ma również mały czerwony róg z tyłu przypominający ogon.

Herszt Falinksów jest większy niż pięciu żołnierzy. Ma większy grzebień z wysuwanym rogiem, którego używa do ataku. Róg jest wsparty na złotej przedniej rozpórce nieobecnej u żołnierzy. Złota skorupa herszta rozciąga się do brzusznej połowy ciała. W przeciwieństwie do swoich żołnierzy, bocznym tarczom herszta można się przeciwstawić. Tarcze herszta są często pęknięte lub wyszczerbione. Kiedy Falinks maszeruje w szyku, herszt trzyma dwie tarcze przed swoją twarzą. Falinks jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do używania techniki Bez Odwrotu.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Pięciu z nich to żołnierze, a jeden to herszt. Rozkazy herszta są absolutne.
Shield Szóstka pracuje razem jako jeden Pokémon. Praca zespołowa jest też ich strategią bitewną, a oni trwale zmieniają swoją formację w czasie walki.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Trasa 8, Jezioro Oburzenia
Pyliste Zagłębie, Północne Jezioro Miloch, Toczące Pola, Kamienna Dzicz (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax)

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
100
94 - 167 184 - 328
O:
100
94 - 167 184 - 328
70
67 - 134 130 - 262
60
58 - 123 112 - 240
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
470
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Falinks.png
Niewyewoluowany
Falinks
walczący

Sprite'y

Sword Shield
870 VIII.png 870 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Falinks może być inspirowany przez grupę żołnierzy tworzących formację falangi, gdzie każda jednostka jest ustawiona blisko siebie i zakrywa wszystkie boki tarczami, które przypominają kończyny Falinksa. Poszczególne jednostki przypominają hełmy Spartańskie podczas ery Starożytnego Rzymu, ozdobione złotymi płytami i czerwonymi grzebieniami. Może być również inspirowany Legio IX Hispana, znanym również jako IX Legion Rzymski lub Zaginiony Legion, który w tajemniczy sposób zniknął w Wielkiej Brytanii około 120 roku naszej ery.

Może też czerpać inspirację z eusocjalności, rodzaju społecznych zachowań zwierzęcych występujących u niektórych owadów, skorupiaków i ssaków, charakteryzujących się między innymi podziałem pracy członków kolonii, zwanych czasem kastami, jak żołnierze, robotnicy i królowa. W przypadku Falinksa kasty to żołnierze i herszt.

Ponadto Falinks może inspirować się gąsienicą admirałową.

Etymologia

Falinks może być kombinacją phalanx i link (ogniwo łańcucha).

Tairetsu może być kombinacją 隊列 tairetsu (ranga lub formacja żołnierzy).

Alcremie #869: Alcremie
Pokémony
#871: Pincurchin Pincurchin
Advertisement