Pokémon Wiki
Advertisement

Eternatus (jap: ムゲンダイナ Mugendina) jest Legendarnym Pokémonem dwu-typu Trującego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, gracz w punkcie kulminacyjnym Pokémon Sword i Shield walczy z wzmocnioną formą Eternatusa znaną jako Eternamax Eternatus. Ta forma jest także przez chwilę widoczna, kiedy Eternatus używa swojego osobitego ruchu, Promienia Wieczności, ale nie można jej uzyskać legalnie w grze.

Biologia

Eternatus to gigantyczny, smoczy Pokémon-kosmita. Jego ciało ma nieco smoczy kształt i szkieletowy wygląd i jest głównie ciemnofioletowe z czerwonymi refleksami. Jego główny korpus i ogon są długie, cienkie i przypominają kręgosłup i ma cztery małe, cienkie kończyny zakończone pazurami utworzonymi z wrzecionowatych wyrostków przymocowanych pod kątem prostym. Jego tułów jest utworzony z klatki wyrostków przypominających żebra, a wewnątrz znajduje się świecący różowy rdzeń, który służy jako źródło energii Eternatusa, pochłaniając energię, aby go podtrzymać. Rdzeń może również przemieniać swoją zaabsorbowaną energię w potężne podmuchy. Jego głowa ma trójkątny kształt i ma parę białych, przypominających oko śladów w postaci trzech połączonych ze sobą okręgów, a także wrzecionowatą dolną szczękę z kilkoma rombo-kształtnymi zębami. Nad jego głową znajduje się półprzezroczysta czerwona błona utrzymywana między pięcioma długimi kolcami rozciągającymi się w kierunku tyłu ciała. Ma również parę cienkich macek wychodzących z jego grzbietu, utworzonych z licznych trójkątnych segmentów. Gigantyczny rozmiar Eternatusa sprawia, że ​​jest to największy znany Pokémon, jaki kiedykolwiek istniał.

Jeśli Eternatus pochłonie ogromną ilość energii na raz, wejdzie w formę Eternamax, stając się znacznie większy. Eternatus również na krótko wejdzie w tą formę, używając swojego osobistego ruchu, zwanego Promieniem Wieczności. W tej formie kształt Eternatusa ulega drastycznym zmianom. Jego ciało staje się niewiarygodnie długie i serpentynowe, a większość jego ciała tworzy masywny zwój. W tej formie całe jego ciało świeci na czerwono, a na całej jego długości w regularnych odstępach występują czarne pierścienie z kolcami wystającymi na zewnątrz. Tylne macki owijają się teraz wokół głównego ciała. Jego rdzeń energetyczny spoczywa w środku zwoju wewnątrz klatki z fioletowych kolców. Głowa Eternatusa przybiera postać gigantycznej dłoni z palcami pokrytymi czarną zbroją z kolcami wystającymi z tyłu każdego segmentu. Na czubku każdego palca znajduje się świecące różowe oko.

Eternatus służy jako źródło zjawisk Dynamax i Gigantamax w Galar ze względu na jego moc wyciekającą w postaci Cząsteczek Galar po jego pokonaniu tysiące lat temu przez Zacian i Zamazentę. Kawałki jego ciała nasycone jego mocą spadają na Galar w postaci Kawałków Życzenia i Gwiazd Życzeń. Eternatus, gdy zostaje przebudzony, wywołuje zjawisko zwane Mrocznym Czasem, w którym ogromne ilości energii Dynamax, które uwalnia, powodują, że Pokémony przechodzą Dynamaksację i szaleją w niekontrolowany sposób. Czasami może również powstrzymać inne Pokémony przed Dynamaxowaniem w jego obecności. Pomimo tego związku ze zjawiskiem, nie może być on sam Dynamaxowanym, ponieważ jego forma Eternamax zastępuje ten efekt. Eternatus jest nazywany Mrocznym Czasem. Jak zauważono w anime, Eternatus może użyć swojego rdzenia energii, aby zaatakować Pokémona i zmusić go do Dynamaksacji lub Gigantamaksacji. Anime ujawnia również jego zdolność blokowania innych Pokémonów przed Dynamaxowaniem, przedstawiając tę ​​moc jako Eternatus wchłaniający Cząsteczki Galar w okolicy, aby uczynić je niedostępnymi dla innych Pokémonów. Pokazano również, że jest w stanie wymusić odwrócenie efektu u innych Pokémonów, które już przeszły Dynamaksację lub Gigantamaksację, tym samym sposobem.

W formie Eternamax, moc Eternatusa rośnie do takiego wysokiego poziomu, że wywołuje wokół siebie wielką burzę energii Dynamax, wyrywając dziury w czasoprzestrzeni w środku burzy, uwalniając praktycznie nieskończoną ilość energii. Jego ogromna moc może nawet uniemożliwić wrogiemu Pokémonowi atakowanie go, gdy zbiera energię.

Eternatus jest pozaziemskim Pokémonem, który przybył na Ziemię w meteorze około 20,000 lat temu.

Eternatus jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym użyć Działa Dynamax i Promienia Wieczności.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Rdzeń na jego piersi pochłania energię emanującą z ziem regionu Galar. Ta energia pozwala Eternatusowi pozostać aktywnym.
Shield Był wewnątrz meteorytu, który spadł 20,000 lat temu. Wydaje się, że istnieje związek między tym Pokémonem a zjawiskiem Dynamax.
Eternamax Eternatus
Sword W rezultacie manipulacji Rose'a, Eternatus wchłonął całą energię w regionie Galar. Jest teraz w stanie przeciążenia mocy.
Shield Nieskończone ilości energii wypływają z powiększonego rdzenia tego Pokémona, zaginając otaczającą czasoprzestrzeń.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Szczyt Wieży (tylko jeden)
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Eternatus
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
140
200 - 247 390 - 484
A:
85
81 - 150 157 - 295
O:
95
90 - 161 175 - 317
145
135 - 216 265 - 427
95
90 - 161 175 - 317
S:
130
121 - 200 238 - 394
Suma:
690
Inne Pokémony z tą sumą

Eternamax Eternatus
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
255
315 - 362 620 - 714
A:
115
108 - 183 211 - 361
O:
250
229 - 332 454 - 658
125
117 - 194 229 - 383
250
229 - 332 454 - 658
S:
130
121 - 200 238 - 394
Suma:
1125
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny ½×
trawiasty ¼×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Eternatus.png
Niewyewoluowany
Eternatus
trującysmoczy

Formy

Domyślny
Eternatus.png
Eternatus
Eternatus
trującysmoczy

Eternamax
Eternatus.png
Eternamax Eternatus
Eternatus
trującysmoczy

Sprite'y

Sword Shield
890 VIII.png 890 s VIII.png
890E VIII.png 890E s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Eternatus jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 690.
  • Eternatus, w obydwóch formach, jest największym Pokémonem pod względem wzrostu.
  • Eternatus jest najcięższym Pokémonem typu Trującego i Smoczego, a także najcięższym Pokémonem wprowadzonym w Generacji Generation VIII.
  • Eternatus jest jedynym Legendarnym Pokémonem typu Trującego, z wyjątkiem Silvally'a trzymającego Trującą Pamięć.
  • Pomimo braku możliwości do Dynamaksacji, Eternatus wciąż jest zdolnym używać Maks. Ruchów w formie Eternamax. To czyni z niego jedynym nie-Dynamaxowym Pokémonem, który może używać Maks. Ruchów.
  • Jeśli gracz nie ma żadnych Poké Ballów, gdy zostanie poproszony o schwytanie Eternatusa, jeden z nich pojawi się w torbie.
    • Jest to też pierwszy Legendarny Pokémon, który może zostać złapany jakimkolwiek Poké Ballem bez ryzyka niepowodzenia.
  • Eternamax Eternatus:
    • Remisuje z Blissey w posiadaniu najwyższej podstawowej statystyki HP ze wszystkich Pokémonów.
    • Posiada najwyższe podstawowe statystyki Obrony i Specjalnej Obrony ze wszystkich Pokémonów.
    • Posiada najwyższą sumę podstawowych statystyk ze wszystkich Pokémonów, wynoszącą 1125.
      • To sprawia, że ​​jest to jedyny Pokémon z czterocyfrową sumą podstawowych statystyk.
    • Ma własny temat muzyczny, która nie jest używana w grze. [1]
  • W przeciwieństwie do innych Pokémonów w anime, Eternatus jest animowany za pomocą animacji 3D, a nie 2D.
  • W anime to Prezes Rose jest tym, który nazwał go Eternatusem. Wcześniej dzielił swoją nazwą z wydarzeniem Mrocznego Czasu.
  • Eternatus jest pierwszym Legendarnym Pokémonem złapanym przez główną postacią w anime.

Pochodzenie

Pozaziemska natura i smoczy wygląd Eternatusa mogą być inspirowane przez Uthera Pendragona, ojca Króla Artura, który uzyskał jego epitet i zaczął używać smoków na swoich sztandarach po tym, jak zobaczył kometę w kształcie smoka.

Jego ogólny kształt przypomina szkieletowe szczątki smoka, z klatką piersiową w kształcie armaty i głową przypominającą głowę zwykłego nawaba lub gąsienicy "smoczej głowy".

Eternamax Eternatus przypomina rękę skrzyżowaną z wężem. Może być oparty na biblijnym Siedmiogłowym Smoku, który, w Apokalipie św. Jana, zrzuca jedną trzecią wszystkich gwiazd na Ziemię i ostatecznie zostaje wygnany na Ziemię wraz z Nefilimami, hebrajskimi gigantami, wydarzenie, które ostatecznie prowadzi do końca czasu. To wydarzenie może być również źródłem Gwiazdy Życzeń i Mrocznego Czasu. Może być również inspirowany przez Ananta Śesza, król Nag w mitologii hinduskiej, zwykle przedstawiany jako gigantyczny, zwinięty wąż z tysiącem głów zdolnych do wypluwania jadu i ognia, chociaż niektóre przedstawienia upraszczają jego wygląd do pięciu głów. Śesza nosi bóstwo Wisznu na zwojach, podobnie jak rdzeń Eternamax Eternatusa jest zamontowany na szczycie jego zwiniętego ciała.

Etymologia

Eternatus może pochodzić od aether, eternal, aeternatus (z łacińskiego od uwieczniony) i Thanatus (z łacińskiej transliteracji od Tanatos, uosobienie śmierci w greckiej mitologii).

Mugendina może być kombinacją 無限大 mugendai (nieskończoność), ダイマックス Daimax (Dynamax) i prawdopodobnie dynamic.

Powiązane artykuły

Notki

Zamazenta #889: Zamazenta
Pokémony
#891: Kubfu Kubfu
Advertisement