Erika (jap. エリカ Erika) – to Liderka stadionu w Prizmanii. Trener, który z nią wygra, otrzymuje Odznakę Tęczy. Jest młoda i specjalizuje się w Pokémonach Trawiastych.

W grze

Artwork

W mandze

W mandzę Pokémon Adventures, Erika wyznacza zadanie dla Reda, żeby złapał Eevee, po poznaniu że na Eevee'm były robione eksperymenty, Red myśli że Erika jest członkinią Zespołu R, ale ona tylko go testowała.

W anime

W głównej serii

Młoda Erika z Gloomem

Erika pojawiła się w odcinku Pokémony w krainie zapachów, prowadzenie perfumerii w Prizmanii, gdzie sprzedawane specjalne marki perfum wykonane z istoty jej ulubionego Pokémona, Glooma. Misty, Brock i Pikachu byli zachwyceni zapachami, ale Ash obraził perfumy. W ramach protestu, menedżerka, która później okazuje się być Liderką Sali, zakazała mu wstępu na Salę.

Jessie i James zakradli się na Salę próbując ukraść zapachy perfum, by je sprzedawać, ale, tak samo jak Ash, byli opatrzeni czerwonym X i wyrzuceni z Sali. Ash uznał, że rozwiąże ich w zamian za pomoc, by wejść do Sali.

Erika jako menedżerka w jej sklepie z perfumami

Przebrany za dziewczynę o imieniu Ashley, Ash podpisał się jako student na Sali. Erika czytała bajki na temat pewnego Pokémona typu Trawiastego. Pikachu natychmiast rozpoznał Asha i ujawnił jego postać. Erika wkońcu zgodziła się na walkę o odznakę. Okazała się być bardzo pewna swoich zdolności, ale stała się zbyt pewna, gdy Ash użył Charmandera - jako, że jest typem Ogistym miał przewagę i pokonał Weepinbella, jednak przegrał z Gloomem. Niemniej jednak, ich mecz został przerwany, gdy Zespół R wywołał pożar w Sali.

Ash ryzykował życiem, aby uratować ukochanego Glooma Eriki, który kiedyś uratował ją przed dzikim Grimerem, kiedy była małą dziewczynką. Z wdzięczności, Erika przyznała Ashowi Odznakę Tęczy.

Pokémony

Tangela
Erika's Tangela.png Jednym z Pokémonów do walki Eriki jest Tangela. Walczył z Bulbasaurem Asha. Jest silnym Pokémonem jednak przegrał z Bulbasaurem.

Tangela zna takie ruchy jak Pułapka i Pył Szoku.

Debiut: Pokémony w krainie zapachów
Weepinbell
Erika's Weepinbell.png Weepinbell walczył z Charmanderem Asha. Charmander miał przewagę, ponieważ był typem ognistym, więc wygrał.

Weepinbell zna tylko Ostry Liść.

Debiut: Pokémony w krainie zapachów
Gloom
Erika's Gloom.png Gdy Erika była mała, Gloom uratował ją od Grimera. Od tej pory są najlepszymi przyjaciółmi. Był użyty do walki Eriki z Ashem. Ze swoim wstrętnym zapachem szybko pokonał Charmandera. Walkę z Pikachu przerwał im wybuch bomby zamieszczonej przez Zespół R. Cała sala płonęła. Wszyscy uciekli oprócz Gloom, który była uwięziony w środku. Mimo ognia, Ash wbiegł do sali i uratował Gloom. W dowód wdzięczności, Erika dała Ashowi Odznakę Tęczy.
Debiut: Pokémony w krainie zapachów
Liderzy Sal regionu Kanto
Sala Pewter Odznaka Głazu
Brock OD.png
Brock
Sala Cerulean Odznaka Kaskady
Misty OD.png
Misty
Sala Vermilion Odznaka Pioruna
Lt Surge OD.png
Por. Surge
Sala Celadon Odznaka Tęczy
Erika OD.png
Erika
Sala Fuchsia Odznaka Duszy
Koga OD.png Janine OD.png
Koga Janine
Sala Saffron Odznaka Bagna
Sabrina OD.png
Sabrina
Sala Cinnabar Odznaka Wulkanu
Blaine OD.png
Blaine
Sala Viridian Odznaka Ziemi
Giovanni OD.png Blue
Giovanni Blue

Ciekawostki