FANDOM

Drowzee (jap: スリープ Sleepe) jest Pokémonem typu Psychicznego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje w Hypno, począwszy od poziomu 26.

Biologia

Drowzee jest dwunożnym Pokémonem przypominającym tapira. Ma zmęczone oczy, krótką trąbkę nad ustami i trójkątne uszy z brązowymi wnętrzami. Górna połowa ciała Drowzee jest żółta, a dolna połowa brązowa. Falista linia rozdziela dwie połówki. Ma okrągły brzuch i krótkie nogi. Jego stopy są brązowe, z wyjątkiem dwóch palców u stóp, które są żółte. Na dole każdej stopy znajduje się mała, okrągły, różowa poduszka na środku. Każda z jego dłoni ma po trzy palce. Uważa się, że Drowzze może mieć wspólnego przodka w Munnie i Musharnie.

Drowzee jest w stanie uśpić ludzi, a następnie wyczuć ich marzenia. To dlatego, że wie, jaki rodzaj snu będzie jadł. Ma pewne preferencje dotyczące snów, które je, i wiadomo, że uwielbia zabawne sny i choruje na złe sny. Rzadko zje marzenia dorosłych, ponieważ marzenia dzieci wydają się smaczniejsze. Drowzee pamięta każde zjedzone marzenie i może pokazać dawne posiłki osobie, której ufa. Zjada sny przez nos ofiary, więc mówi się, że Drowzee stoi nad poduszką osoby, jeśli jej nos swędzi podczas snu. Drowzee żyje na łąkach i sawannach.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Ranger: Po napisach końcowych w Świątyni Fiore pojawia się człowiek który się nazywa Sennym Facetem z dwoma Drowzee. Jego Drowzee pozwoli graczowi ponownie doświadczyć wydarzeń, jakie się wydarzyły pod koniec gry.
  • Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time i Explorers of Darkness: Drowzee jest rezydentem Miasta Skarbów, który bierze Azurilla jako zakładnika i zmusza go do zabrania skarbu dla niego. Zespół gracza ratuje Azurilla, a Drowzee zostaje aresztowany. Później, kiedy Azurill nie może się obudzić z koszmaru, zespół gracza zasięga pomocy u Drowzee'ego. Wysyła zespół gracz do snu Azurilla aby znaleźć problem.

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Kładzie wrogów do snu, a następnie je ich sny. Czasami choruje od jedzenia złych snów.
Blue
Yellow Jeśli przez niego śpisz przez cały czas, czasami pokazuje ci sny, które zjadł w przeszłości.
Gold Jeśli uważasz, że miałeś dobry sen, ale go nie pamiętasz, to prawdopodobnie Drowzee go zjadł.
Silver Zapamiętuje każde marzenie, które je. Rzadko zjada marzenia dorosłych, ponieważ te u dzieci są znacznie smaczniejsze.
Crystal Kiedy drga nosem, może powiedzieć, gdzie ktoś śpi i o czym ta osoba marzy.
Ruby Jeśli twój nos zaczyna swędzić podczas snu, to pewny znak, że jeden z tych Pokémonów stoi nad poduszką i próbuje zjeść twój sen przez nozdrza.
Sapphire
Emerald Jeśli twój nos zaczyna swędzić podczas snu, to pewny znak, że Drowzee stoi nad poduszką i próbuje zjeść twój sen przez nozdrza.
FireRed Potomek legendarnego zwierzęcego baku, o którym mówi się, że je sny. Umiejętnie posługuje się hipnozą.
LeafGreen Usypia wrogów, a następnie je ich sny. Czasami choruje od jedzenia złych snów.
Diamond Wąchając swoim dużym nosem, może powiedzieć o czym marzą ludzie. Uwielbia zabawne sny.
Pearl
Platinum
HeartGold Jeśli uważasz, że miałeś dobry sen, ale go nie pamiętasz, to prawdopodobnie Drowzee go zjadł.
SoulSilver Zapamiętuje każde marzenie, które je. Rzadko zjada marzenia dorosłych, ponieważ te u dzieci są znacznie smaczniejsze.
Black Wąchając swoim dużym nosem, może powiedzieć o czym marzą ludzie. Uwielbia zabawne sny.
White
Black 2 Wąchając swoim dużym nosem, może powiedzieć o czym marzą ludzie. Uwielbia zabawne sny.
White 2
X Usypia wrogów, a następnie je ich sny. Czasami choruje od jedzenia złych snów.
Y Jeśli uważasz, że miałeś dobry sen, ale go nie pamiętasz, to prawdopodobnie Drowzee go zjadł.
Omega Ruby Jeśli twój nos zaczyna swędzić podczas snu, to pewny znak, że jeden z tych Pokémonów stoi nad poduszką i próbuje zjeść twój sen przez nozdrza.
Alpha Sapphire
Sun Mówi się, że ten Pokémon, co karmi się przez zjadanie snów, dzieli wspólne pochodzenie z Munną i Musharną.
Moon Smakuje naprawdę zabawne sny. Kiedy zaprzyjaźnia się z ludźmi, może im pokazać najsmaczniejsze sny, jakie kiedykolwiek zjadł.
Ultra Sun Można go dostrzec w pobliżu obiektów rekreacyjnych, zamierzając zjeść przyjemne sny dzieci, które bawią się tam tego dnia.
Ultra Moon Kładzie ofiarę do snu i pochłania ich marzenia. Wygląda na to, że złe sny mają kwaśny smak, więc Drowzee nie lubi ich szczególnie zjadać.
Let's Go Pikachu Jeśli przez niego śpisz przez cały czas, czasami pokazuje ci sny, które zjadł w przeszłości.
Let's Go Eevee

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Trasa 11
Blue
Blue (japoński) Trasa 11
Yellow Trasa 11
Gold Trasy 11, 34, i 35
Silver
Crystal Trasy 6, 11, 34, i 35Noc
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Trasa 11, Las Jagód
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasa 215 (Rój)
Pearl
Platinum Trasa 215 (Rój)
HeartGold Trasy 11, 34, i 35
Strefa SafariNoc
SoulSilver
Pal Park Las
Black Wymiana
White
Black 2 Rozmnażanie Hypno
White 2
Dream World Straszliwa Posiadłość
X Przyjacielskie Safari (Psychiczne)
Y
Omega Ruby Rozmnażanie Hypno
Alpha Sapphire
Sun Trasa 2
Moon
Ultra Sun Trasa 2
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Trasa 11
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Pogrzebana Relikwia (B9F-B14F), Słoneczna Jaskinia (B1F-B5F)
MD Blue
Ranger Wodociągi
MD Time Przestrzenna Szczelina (B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B4F)
MD Darkness
MD Sky Przestrzenna Szczelina (B15F, Głęboka Przestrzenna Szczelina B1F-B4F)
Ranger: SoA Statek Towarowy

W eventach

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
GSC Gotta Catch 'Em All Station! Amnesia Drowzee angielski Stany Zjednoczone 5 29 listopada - 5 grudnia, 2002
FRLG Wish Egg Drowzee angielski Stany Zjednoczone 5 16 grudnia, 2004 - 2 stycznia, 2005

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Jagoda (100%)
Yellow*

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
48
47 - 110 90 - 214
O:
45
45 - 106 85 - 207
43
43 - 104 81 - 203
90
85 - 156 166 - 306
S:
42
42 - 103 80 - 201
Suma:
328
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
1/2
Moc
3/4 ★★★
Talent
2/3 ★★
Upór
4/5 ★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
12/17 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Drowzee/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Drowzee
Niewyewoluowany
Drowzee
psychiczny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 26

Hypno
Pierwsza ewolucja
Hypno
psychiczny

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Drowzee jest oparty na japońskim micie o baku, stworzeniach zjadających złe sny śpiących ludzi. Początkowo były to zwierzęta złożone, ale później stały się tapirami — świniowatymi zwierzętami z małymi trąbkami z Ameryki Południowej i Azji Południowej. Ma również wspólne cechy ze słoniami. Podwójna kolorystyka Drowzee sprawia, że ​​jest szczególnie podobny do tapira czaprakowego.

Etymologia

Drowzee jest przekręceniem słowa drowsy (senność). Słowo zee może także być odniesieniem do zzz (co jest używane do reprezentowania spania).

Sleepe jest przekręceniem słowa sleep, ale równie dobrze może być nadane po Hypnosie (z greckiego: Ὕπνος Sleep), personifikacji spania w greckiej mitologii.

Powiązane artykuły

095MS #095: Onix
Pokémony
#097: Hypno 097MS