Pokémon Wiki
Advertisement
Jeśli szukałeś Lidera Pomarańczowej Ligi, zerknij na artykuł Drake (Pomarańczowy Archipelag).

Drake (jap. ゲンジ Genji) jest Trenerem typu Smoczego i członkiem Elitarnej Czwórki Hoenn.

W grach

Oczy Trenera/Wezwanie Walki

Pokémony

Pokémon Ruby i Sapphire

Pokémon Emerald

Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire

Pierwsza walka
Rewanż

Grafika

Ruby Sapphire Drake.png
Grafika z Ruby, Sapphire i Emerald

Sprite'y

Spr RS Drake.png VSDrake.png
Sprite z
Ruby, Sapphire, i Emerald
Portret VS z
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Drake OD.png Drake ORAS OD.png
Sprite overworld z
Ruby, Sapphire i Emerald
Model overworld z
Omega Ruby i Alpha Sapphire

Cytaty

Główny artykuł: Drake/Cytaty

W anime

W głównej serii

Drake w anime

Drake pojawił się w Historia próżności. Jest członkiem Elitarnej Czwórki Hoenn i kapitanem statku, który opłynął cały świat. Drake ma pod swoim przywództwem całą załogę, a jego pierwszym oficerem jest Fitzwilliam.

Po obejrzeniu zwycięskiej walki Asha i jego Torkoala przeciwko Scizorowi innego Trenera, Drake spotkał Asha i jego przyjaciół w restauracji i zaprosił ich na swój statek. Na pokładzie Max poprosił Drake'a, aby pokazał im swoje Pokémony, ale zamiast tego Drake zdecydował się zaprosić Asha na walkę Pokémonów trzech na trzech. Drake z łatwością wygrał pojedynek, pomagając Ashowi zdać sobie sprawę, że ostatnio stał się zbyt pewny siebie. Kiedy Zespół R próbował ukraść Pikachu po walce, Drake wysłał ich w przestworza swoim Salamence'm.

Po tym, jak Ash wziął swoje Pokémony do Centrum Pokémonów, Drake zaprosił grupę na kolację na pokładzie swojego statku. Podczas posiłku Drake powiedział Ashowi, że on sam też był niegdyś zbyt pewny siebie i z tego powodu przegrał wiele walk. Wyjaśnił, że ostatecznie odkrył iż koncentracja na pojedynku i uwolnienie się od "bezczynnych myśli" było kluczowe w byciu silnym zawodnikiem.

Osobowość i cechy charakteru

Drake jest surowy i często zapada w stan głębokiej koncentracji, co pozwala mu jasno myśleć podczas bitwy. Poświęca czas na obserwowanie strategii przeciwnika i rzuca wyzwanie nieszablonowym Trenerom, takim jak Ash. Strategia Drake'a zależy od tego, którego Pokémona wybierze; dla przykładu, skrzydła jego Altarii pomagały jej w wykonywaniu uników i zadawaniu ataków z zaskoczenia, podczas gdy wysoka obrona Shelgona czyni go idealnym dla trudniejszych przeciwników.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Drake'a w anime:

Shelgon
Shelgon Drake
Shelgon jest pierwszym Pokémonem, jakiego Drake użył do walki z Ashem. Ash pomyślał, że szybkość i potężne ataki Pikachu będą w stanie spowolnić Pokémona Wytrzymałość, ale nie wziął pod uwagę wysokiej obrony Shelgona. Strategią Drake'a było skalkulowanie obrażeń z ataków Asha i czekanie, aż Pikachu zbliży się wystarczająco blisko. Kiedy Pikachu próbował użyć Żelaznego Ogona, Shelgon zaatakował kombinacją Smoczego Oddechu i Smoczego Pazura, wygrywając rundę.

Znane ruchy Shelgona to Podwójna Krawędź, Smoczy Oddech i Smoczy Pazur.

Debiut Historia próżności
Altaria
Altaria Drake'a
W drugiej rundzie Drake użył Altarii. Mimo braku przewagi typu Ash wybrał Grovyle'a, myśląc iż będzie w stanie wykorzystać maszty statku jako drzew. Mimo to, Altaria zwyciężyła w rundzie, tym samym wygrywając dla Drake'a pojedynek.

Znane ruchy Altarii to Usunięcie, Smoczy Oddech, Podniebny Atak, Powietrzny As, i Promień Solarny.

Debiut Historia próżności
Salamence
Salamence Drake'a
kiedy Zespół R próbował ukraść Pikachu po walce Asha i Drake'a, Drake był wkurzony i wypuścił na nich Salamence'a. Salamence z łatwością odzyskał Pikachu i wysłał Zespół R w przestworza.

Znane ruchy Salamence'a to Smoczy Pazur i Miotacz Ognia.

Debiut Historia próżności

Aktorzy głosowi

Japonia: 飯塚昭三 Shōzō Iizuka
Stany Zjednoczone: Brian Maillard
Polska: N/A

W GOTCHA!

Drake na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Drake w Pokémon Adventures

Historia

Rozdział Ruby & Sapphire
Rozdział Omega Ruby & Alpha Sapphire

Pokémony

Tymczasowo

Ciekawostki

Liga Hoenn
VSSidney.png
Elitarna Czwórka
Sidney
VSPhoebe.png
Elitarna Czwórka
Phoebe
VSGlacia.png
Elitarna Czwórka
Glacia
VSDrake.png
Elitarna Czwórka
Drake
Steven Spr E Wallace.png
Czempion
Steven Wallace