Dracovish (jap: ウオノラゴン Uonoragon) jest Skamieniałym Pokémonem dwu-typu Wodnego/Smoczego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Jest wskrzeszony w wyniku połączenia Skamieniałej Ryby i Skamieniałego Gada, i nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Biologia

Dracovish to hybrydowy skamieniały Pokémon. Składa się z głowy skamieliny ryby oraz tylnych nóg i ogona skamieliny dinozaura. Region ogona kończy się gwałtownie kolistym odcięciem. Nogi Dracovisha są przeważnie zielone z dwoma różowymi paskami. Stopy mają trzy czerwone pazury. Szyja jest również przeważnie zielona, ​​ale ma czerwony pasek biegnący pośrodku. Pasek jest podszyty trzema zakrzywionymi kolcami po obu stronach. Głowa Dracovisha jest z grubsza okrągła z zaokrągloną trójkątną płytą na górze. Na płycie znajduje się czerwono-biały obszar rozciągający się między oczami. Pysk ma trzy ostre zęby pośrodku. Jego oczy są okrągłe i mają czarne, prostokątne źrenice. Z jego dolnej szczęki wystają dwie płetwy.

Mówi się, że Dracovish był największym drapieżnikiem swoich czasów ze względu na potężne nogi i szczęki oraz zdolność do biegania z prędkością przekraczającą 40 mph (60 km/h). Jednak nie mógł oddychać, chyba że był pod wodą. Dracovish rzekomo wyginął z powodu nadmiernego polowania na swoją ofiarę, chociaż jest to wątpliwe, ponieważ Dracovish został połączony z dwóch oddzielnych Pokémonów, z których każdy miał swoje nisze przed wyginięciem.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Potężne nogi i szczęki sprawiły, że był to czołowy drapieżnik swoich czasów. To właśnie nadmierne polowanie na zdobycz doprowadziło go do wyginięcia.
Shield Jego potężne nogi są w stanie biegać z prędkością przekraczającą 40 mph, ale ten Pokémon nie może oddychać, jeśli nie jest pod wodą.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword Wskrzeszony z Skamieniałej Ryby i Skamieniałego Gada przez Carę Liss na Trasie 6
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
90
150 - 197 290 - 384
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
100
94 - 167 184 - 328
70
67 - 134 130 - 262
80
76 - 145 148 - 284
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
505
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny ¼×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny ¼×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny ¼×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy ½×
ognisty ¼×
wodny ¼×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Dracovish.png
Niewyewoluowany
Dracovish
wodnysmoczy

Sprite'y

Sword Shield
882 VIII.png 882 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

Pochodzenie

Dracovish, podobnie jak jego odpowiedniki, może być oparty na Dinozaurach Crystal Palace, serii źle złożonych rzeźb dinozaurów wystawionych w Parku Crystal Palace. Umieszczenie jego głowy na czubku ogona może być odniesieniem do pierwszej rekonstrukcji Elasmozaura. W przypadku Dracovisha, jego dolna połowa wydaje się być oparta na stegozaurze, podczas gdy jego górna połowa wydaje się być oparta głównie na rybie Dunkleosteus, chociaż przednia para płetw przypomina te, które posiadają ryby mięśniopłetwe takie jak celakanty, niż płetwy Dunkleosteusa. Może być też inspirowany przez chimerę i podobne stworzenia mitologiczne, które, jak stwierdzono, mają cechy różnych gatunków zwierząt i często są interpretowane jako naukowo skonstruowane z różnych części zwierzęcych.

We wpisach Pokédexa dla wszystkich Skamielin Galar wspomina się, że są one przyczyną ich własnego wymarcia, co może być odniesieniem do przestarzałej hipotezy, że dinozaury były ewolucyjnie obojętne, co sprawiło, że stały się większe, powolne i głupsze do tego stopnia, że ​​nie mogły utrzymać się.

Brak możliwości rozmnażania się Dracovisha może być odniesieniem do zwierząt mieszanych, które rodzą się bezpłodne (niezdolne do produkowania potomstwa).

Etymologia

Dracovish może być kombinacją dracō (z łacińskiego od smok) i fish.

Uonoragon może być kombinacją 魚 uo (ryba) i dragon.

Powiązane artykuły

Arctozolt #881: Arctozolt
Pokémony
#883: Arctovish Arctovish