Doublade (jap: ニダンギル Nidangill) jest Pokémonem dwu-typu Stalowego/Duchowego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje z Honedge'a począwszy od poziomu 35 i ewoluuje w Aegislasha przy użyciu Kamienia Zmierzchu.

Biologia

Doublade to Pokémon złożony z dwóch mieczy. Każdy miecz ma srebrne ostrze i jasnoszarą rękojeść. W każdej rękojeści osadzony jest pojedynczy, różowy klejnot z ciemnym środkiem, który wygląda jak oko. Do każdej głowni przymocowana jest długa, ciemnofioletowa szarfa z różowym wzorem wirującym na końcu; końcówki pasów rozdzielają się na cztery frędzle. Doublade ma dwie pochwy, które są przymocowane do tablicy. Pochwy mają różne odcienie brązu z liniami tworzącymi wzór triquetry z przodu. W pobliżu szczytu każdej pochwy znajdują się białe znaczenia przypominające zęby i pierścienie z białymi środkami przypominającymi oczy. Trzeci pierścień rozciąga się na rękojeść i otacza oko.

Miecze są w stanie porozumiewać się telepatycznie i używają tej zdolności do wykonywania złożonych ataków, których nie mogą powstrzymać nawet osoby wyszkolone w szermierce. Pocierając swoje dwa ostrza o siebie, Doublade może emitować do przeciwników metaliczny dźwięk, który ich denerwuje.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Kiedy Honedge ewoluuje, dzieli się na dwa miecze, które współpracują za pośrednictwem telepatii, koordynując ataki i tnąc wrogów na strzępy.
Y Złożone wzorce ataku jego dwóch mieczy są nie do powstrzymania, nawet dla przeciwnika, który świetnie radzi sobie w szermierce.
Omega Ruby Kiedy Honedge ewoluuje, dzieli się na dwa miecze, które współpracują za pośrednictwem telepatii, koordynując ataki i tnąc wrogów na strzępy.
Alpha Sapphire Złożone wzorce ataku jego dwóch mieczy są nie do powstrzymania, nawet dla przeciwnika, który świetnie radzi sobie w szermierce.
Sword Honedge ewoluuje w bliźniaki. Dwa ostrza ocierają się o siebie, emitując metaliczny dźwięk, który denerwuje przeciwników.
Shield Oba miecze wykorzystują strategię szybkiego naprzemiennego przechodzenia między atakiem a obroną, aby pokonać swoją zdobycz.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Ewoluowanie Honedge'a
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Honedge'a
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Honedge'a
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Jezioro Oburzenia, Korona Olbrzymów
Kamienna DziczSh, Ruiny Wieży Strażniczej (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) =-

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
59
119 - 166 228 - 322
A:
110
103 - 178 202 - 350
O:
150
139 - 222 274 - 438
45
45 - 106 85 - 207
49
48 - 111 92 - 216
S:
35
36 - 95 67 - 185
Suma:
448
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny ½×
robaczy ¼×
duchowy
stalowy ½×
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy ½×
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Doublade/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Honedge.png
Niewyewoluowany
Honedge
stalowyduchowy
Rzadki Cukierek
Poziom 35
Doublade.png
Pierwsza ewolucja
Doublade
stalowyduchowy
Kamień Zmierzchu
Kamień Zmierzchu

Aegislash.png
Druga ewolucja
Aegislash
stalowyduchowy

Sprite'y

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie posiada tej samej kombinacji typu co Doublade i jego ewolucyjni krewni.
    • Doublade i jego ewolucyjni krewni są jedynymi Pokémonami typu Stalowego niepodatnymi na Zdolność Magnesowania ze względu na tą unikalną kombinację typów.
  • Doublade i jego ewolucyjni krewni zostały zaprojektowane przez Hitoshi Ariga.[1]
  • Doublade ma najwyższą podstawową statystykę Obrony ze wszystkich Pokémonów typu Duchowego.

Pochodzenie

Doublade wydaje się być koncepcyjnie oparty na parze w pełni świadomych, opętanych magicznych mieczach. Biorąc pod uwagę skrzyżowane miecze i tarczę łączącą Pokémona ze sobą, prawdopodobnie opiera się on na herbie. Fakt, że zaczyna się jak zwykły miecz jako Honedge, może oznaczać, że może być oparty na mitach bushido za używaniem katany; katana opanowała duszę samurajskiego użytkownika i zaatakowały z własnej woli. Wizualnie, biorąc pod uwagę swoją budowę i rękojeść, Doublade wydaje się być oparty na parze mieczy spatha, claymore lub prawdopodobnie na jianach, z własnymi pochwami, chwytnymi kończynami przypominające frędzle i wspólnej tarczy łączące obie pochwy.

Etymologia

Doublade jest kombinacją double i blade.

Nidangill może być kombinacją 二 ni (dwa), 断 dan (podzielić) i 斬る kiru (zabić ostrzem) lub kill.

Notki

Honedge #679: Honedge
Pokémony
#681: Aegislash Aegislash