FANDOM

Dodrio (jap: ドードリオ Dodorio) jest Pokémonem dwu-typu Normalnego/Latającego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Doduo począwszy od poziomu 31.

Biologia

Dodrio to duży, pozbawiony skrzydeł, trójgłowy ptasi Pokémon. Każda głowa ma długi, ostry dziób i czarny grzebień w kształcie litery V. Ma szczeciniaste brązowe pióra pokrywające głowy i górną część ciała, a dolna połowa ma gładką warstwę czarnych piór. Ogon składa się z trzech jasnoczerwonych piór z jaśniejszymi końcami. Jego pozbawione skrzydeł ciało spoczywa na dwóch długich i smukłych, ale mocnych nogach ze stopami, które mają trzy szponiaste palce z przodu i jeden z tyłu. Samiec ma czarne szyje, podczas gdy samica ma brązowe szyje; oba płcie mają brązowe nogi.

Każda głowa ma swój pracujący mózg i odrębną osobowość. Każda głowa reprezentuje i wyraża smutek, gniew lub radość. Pomimo tego, że jest odrębny, ma wrodzoną zdolność wykorzystywania wszystkich trzech swoich mózgów do gromadzenia danych, formułowania, a następnie wykonywania złożonych planów i strategii. Czasami jednak może się przeliczyć, co powoduje, że zostaje unieruchomiony i nie jest w stanie wykonać żadnej akcji. Będąc oddzielnymi osobnikami w tym samym ciele, trzy głowy będą się kłócić, dopóki nie zaczną, albo przynajmniej jedna z nich, jeść. Zaspokaja to pozostałe dwie głowy, tłumiąc je i czasowo kończąc ich walki. Inną formą adaptacji, którą nabył, jest możliwość posiadania przez cały czas co najmniej jedną czujną głowę. Zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności, gdy wszystkie trzy głowy są skierowane w oddzielne kierunki.

Wraz z trzema głowami ma również trzy zestawy serc i płuc. Pozwala to na skuteczne dotlenienie i pompowanie krwi w całym ciele, zwiększając w ten sposób wytrzymałość na pokonywanie dużych odległości bez odpoczynku. Jest szczególnie podatny na intensywne ściganie się po trawiastych równinach, nawet w suchych porach roku z niewielkimi opadami deszczu.

W anime

Najważniejsze występy

Dodrio pojawił się w odcinku Pokémon, wybieram cię!, w którym znajduje się na krótko jego wygląd i krzyczy do wschodzącego słońca.

Jego pierwszy większy występ był w odcinku Wyścig Pokémon, gdzie Dario używał trójgłowego ptaka, by konkurować w wyścigu, ale został pobity przez Asha.

Falkner, Lider Sali we Violet używał Dodrio do walki z Ashem.

Grupa Dodrio została użyta w odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu! Część 2 przez Asha, Kellyna, Dawn i Brocka.

Występy drugorzędne

Dodrio dokonał wielu epizodycznych ról.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Wykorzystuje swoje trzy mózgi do wykonywania złożonych planów. Podczas gdy dwie głowy śpią, jedna głowa pozostaje przytomna.
Blue
Yellow Jedna z 2 głów Doduo odłącza się, tworząc unikalny gatunek. Biegnie blisko 40 MPH na preriach.
Gold Gromadzi dane i planuje trzy razy mądrzej, ale może za dużo myśleć i się unieruchomić.
Silver Jeśli jedna z głów dostanie jeść, inne też będą zadowolone i przestaną się kłócić.
Crystal Wróg, który odrywa wzrok od którejkolwiek z trzech głów - nawet na sekundę - zostanie poważnie udziobany.
Ruby Uważaj, jak trzy głowy Dodrio będą patrzeć w trzech różnych kierunkach. To pewny znak, że ma się na baczności. Nie zbliżaj się do tego Pokémona, jeśli jest czujny - może postanowić cię udziobać.
Sapphire Najwyraźniej głowy nie są jedynymi częściami ciała, których Dodrio ma po trzy. Ma również trzy zestawy serc i płuc, dzięki czemu jest w stanie pokonywać duże odległości bez odpoczynku.
Emerald Osobliwy gatunek Pokémona z trzema głowami. Energicznie ściga się po trawiastych równinach nawet w suchych porach roku z niewielkimi opadami deszczu.
FireRed Dziwny gatunek rzadko spotykany. Trzy głowy przedstawiają odpowiednio radość, smutek i gniew.
LeafGreen Wykorzystuje swoje trzy mózgi do wykonywania złożonych planów. Mówi się, że podczas gdy dwie głowy śpią, jedna głowa pozostaje przytomna.
Diamond Kiedy Doduo ewoluuje w tę dziwną rasę, jedna z jej głów dzieli się na dwoje. Biegnie z prędkością prawie 40 mph.
Pearl
Platinum
HeartGold Gromadzi dane i planuje trzy razy mądrzej, ale może za dużo myśleć i wpaść w stan bezruchu.
SoulSilver Jeśli jedna z głów dostanie jeść, inne też będą zadowolone i przestaną się kłócić.
Black Kiedy Doduo ewoluuje w tę dziwną rasę, jedna z jej głów dzieli się na dwoje. Biegnie z prędkością prawie 40 mph.
White
Black 2 Kiedy Doduo ewoluuje w tę dziwną rasę, jedna z jej głów dzieli się na dwoje. Biegnie z prędkością prawie 40 mph.
White 2
X Wróg, który odrywa wzrok od którejkolwiek z trzech głów - nawet na sekundę - zostanie poważnie udziobany.
Y Dziwny gatunek rzadko spotykany. Trzy głowy przedstawiają odpowiednio radość, smutek i gniew.
Omega Ruby Uważaj, jak trzy głowy Dodrio będą patrzeć w trzech różnych kierunkach. To pewny znak, że ma się na baczności. Nie zbliżaj się do tego Pokémona, jeśli jest on czujny - może postanowić cię udziobać.
Alpha Sapphire Najwyraźniej głowy nie są jedynymi częściami ciała, których Dodrio ma po trzy. Ma również trzy zestawy serc i płuc, dzięki czemu jest w stanie pokonywać duże odległości bez odpoczynku.
Let's Go Pikachu Jedna z dwóch głów Doduo odłącza się, tworząc unikalny gatunek. Biegnie blisko 40 mph na preriach.
Let's Go Eevee

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Jaskinia Cerulean
Blue
Blue (japoński) Jaskinia Cerulean
Yellow Trasa 17
Gold Trasy 26 i 28, zewnętrze Srebrnej Góry
Silver Trasy 27 i 28, zewnętrze Srebrnej Góry
Crystal Trasy 27 i 28, zewnętrze Srebrnej Góry
Wymiana za Dragonair w Mieście Blackthorn
Ruby Strefa Safari
Sapphire
Emerald Strefa Safari
FireRed Ewoluowanie Doduo
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wyspa Citadark (Cienisty)
Diamond Ewoluowanie Doduo
Pearl
Platinum Ewoluowanie Doduo
HeartGold Trasy 26 i 28, zewnętrze Srebrnej Góry, Strefa Safari
SoulSilver Trasy 27 i 28, zewnętrze Srebrnej Góry, Strefa Safari
Pal Park Ląd
Black Ewoluowanie Doduo
White
Black 2 Ewoluowanie Doduo
White 2
X Ewoluowanie Doduo
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Doduo
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Trasy 16, 17 i 18
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Doduo
MD Blue
Ranger Niziny Kisara
MD Time Daleka Elektryczna Polana (2F-9F)
MD Darkness
MD Sky Daleka Elektryczna Polana (2F-9F)
Ranger: SoA Droga Chromy
Ranger: GS Ruiny Kanału, Świątynia Lodu

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*
Gold Silver Bag Sharp Beak Sprite Ostry Dziób (2%)
Crystal
Ruby Sapphire Bag Sharp Beak Sprite Ostry Dziób (5%)
Emerald
HeartGold SoulSilver Bag Sharp Beak Sprite Ostry Dziób (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Generacje I-VI
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
110
103 - 178 202 - 350
O:
70
67 - 134 130 - 262
60
58 - 123 112 - 240
60
58 - 123 112 - 240
S:
100
94 - 167 184 - 328
Suma:
460
Inne Pokémony z tą sumą

Generacja VII
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
110
103 - 178 202 - 350
O:
70
67 - 134 130 - 262
60
58 - 123 112 - 240
60
58 - 123 112 - 240
S:
110
103 - 178 202 - 350
Suma:
470
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
4/5 ★★★★
Moc
4/4 ★★★★
Talent
2/2 ★★
Upór
2/2 ★★
Skoczność
3/3 ★★★
Suma
15/16 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Dodrio/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Doduo
Niewyewoluowany
Doduo
normalnylatający
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 31

Dodrio
Pierwsza ewolucja
Dodrio
normalnylatający

Sprite'y

Ciekawostki

  • Dodrio jest jedynym Pokémonem, którego numer w Narodowym Pokédexie to zaokrąglona liczba jego wagi w kilogramach: 85.
  • Nie włączając czołówki wideo, Dodrio był pierwszym Pokémonem który pojawił się w anime we własnej osobie (wszystkie inne gatunki przed nim były albo częścią snu Asha, albo były pokazane w telewizji w jego pokoju).
  • Według wpisów w Pokédexie, Doduo może biec do 60 mph (100 km/h), podczas gdy Dodrio może biec jedynie do 40 mph (60 km/h). Jednakże podstawowa statystyka Szybkości Dodrio jest wyższa.
  • Przed Generacją IV, szyje normalnych Dodrio były beżowe (który potem stał się kolorem przynależnym dla samic), podczas gdy szyje jego pre-ewolucyjnej formy były czarne (który potem stał się kolorem przynależnym do samców).
  • Mimo jego nieistniejących skrzydeł, Dodrio i jego pre-ewolucja są zdolni do poznania Skrzydła Stali i Lotu.
  • Dodrio i Doduo są jedynymi Latającymi Pokémonami, które składają się tylko z głowy i nóg.

Pochodzenie

Mimo swojej nazwy, Doduo bardziej ma więcej wspólnego ze strusiami niż z dodo. Wydaje się również wykazywać pewne podobieństwa do moa, wymarłego nielota pochodzącego z Nowej Zelandii; oraz emu, innego nielota. Doudo przypomina w pewnym sensie również kiwi. Jego grzebienie wskazują też, że był oparty na kazuarach.

Etymologia

Dodrio jest kombinacją słów dodo (wymarłego, nielatającego ptaka) i trio (grupa trzech).

Dodorio może być kombinacją ドードー dodo i トリオ trio. Warto zauważyć, że dori może być odniesieniem do 鳥 tori (ptak).

Powiązane artykuły

084MS #084: Doduo
Pokémony
#086: Seel 086MS