FANDOM

Ditto (jap: メタモン Metamon) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji I.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Może rozmnażać się z jakimkolwiek Pokémonem, za wyjątkiem Pokémonów z Nieklasyfikowanej Grupy i własnej Grupy, łącznie z kilkoma bezpłciowymi Pokémonami aby wyprodukować Jaja gatunku tego drugiego.

Biologia

Duplica Ditto Pikachu

Ditto Duplici transformowany jako Pikachu

W naturalnym stanie Ditto jest jest jasnofioletowym lub różowym amorficznym Pokémonem ze szczątkowymi rysami twarzy. Twarz składa się z prostych ust i koralowych oczu. Wydaje się również, że ma dwie nibynóżki wystające z jego ciała, które wykorzystuje jako ramiona. Jest w stanie przekształcić się w dokładną replikę dowolnego obiektu fizycznego, w tym jego formy i umiejętności. Jeśli jednak Ditto spróbuje przekształcić się w coś opartego na pamięci, niektóre szczegóły mogą być błędne.

Każde Ditto ma swoje mocne i słabe strony, jeśli chodzi o przekształcanie. Anime i TCG pokazały, że czasami Ditto nie może zmienić swojej twarzy. Nie będzie też mógł pozostać w przekształconym stanie, jeśli zacznie się śmiać. Chociaż jego zdolność transformacji pozwala mu dogadać się z prawie wszystkim, nie dogaduje się ze swoim gatunkiem. Kiedy dwóch Ditto spotka się na wolności, spróbują się nawzajem przekształcić. Podczas snu zamienia się w kamień, aby uniknąć ataku. Ditto nigdy nie jest daleko od cywilizacji lub ludzi. Ditto jest jedynym Pokémonem zdolnym używać Metalowego Proszku i Proszku Szybkości.

W anime

Ditto Narissy

Pierwszy Ditto Narissy, nazywany Ditto 1, jest normalnego koloru i po raz pierwszy pojawił się w drużynie Asha, gdy przekształcił się w Pikachu, Piplupa, Gible'a i Togekiss. Ditto był później używany w walce z Pikachu, jednak pomimo możliwości używania potężnych ruchów przez Pikachu został łatwo pokonany. Zespół R później próbował ukraść Ditto, jednak uciekł i nawiązał współpracę z Pikachu Asha i pokonał Zespół R.

Narissa posiada również lśniącego Ditto, nazywanego Ditto 2. Ash walczył z nim używając Infernape'a, w którego ten również się przekształcił. Runda zakończyła się remisem. Później pokonał z innymi Zespół R.

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Ditto Ranger3

Ditto w Pokémon Ranger: Symbol Strażnika

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Potrafi skopiować kod genetyczny wroga, aby natychmiast przekształcić się w duplikat wroga.
Blue
Yellow Kiedy dostrzeże wroga, jego ciało przekształca się w niemal idealną kopię przeciwnika.
Gold Może przekształcić się we wszystko. Kiedy śpi, zamienia się w kamień, aby uniknąć bycia zaatakowanym.
Silver Jego zdolność transformacji jest idealna. Jednak, jeśli ma się śmiać, nie może utrzymać swojego przebrania.
Crystal Kiedy napotka innego Ditto, będzie poruszał się szybciej niż normalnie, aby dokładnie zduplikować tego przeciwnika.
Ruby Ditto zmienia strukturę swojej komórki, aby przekształcić się w inne kształty. Jeśli jednak spróbuje przekształcić się w coś, polegając na swojej pamięci, ten Pokémon może pomylić szczegóły.
Sapphire
Emerald Ditto przestawia strukturę komórki, aby się transformować. Jeśli jednak spróbuje to zmienić na podstawie pamięci, szczegóły zostaną błędnie utworzone.
FireRed Może swobodnie rekombinować własną strukturę komórkową, aby przekształcić się w inne formy życia.
LeafGreen Potrafi skopiować kod genetyczny przeciwnika, aby natychmiast przekształcić się w duplikat wroga.
Diamond Ma zdolność do odtworzenia całej swojej struktury komórkowej i przekształcenia się we wszystko, co zobaczy.
Pearl
Platinum
HeartGold Może przekształcić się we wszystko. Kiedy śpi, zamienia się w kamień, aby uniknąć bycia zaatakowanym.
SoulSilver Jego zdolność transformacji jest idealna. Jeśli jednak będzie się śmiał, nie będzie mógł utrzymać swojego przebrania.
Black Ma zdolność do odtworzenia całej swojej struktury komórkowej i przekształcenia się we wszystko, co zobaczy.
White
Black 2 Może odtworzyć całą swoją strukturę komórkową, aby zmienić się w to, co widzi, ale wraca do normy jak się rozluźni.
White 2
X Ma zdolność do odtworzenia całej swojej struktury komórkowej i przekształcenia się we wszystko, co zobaczy.
Y Może swobodnie rekombinować własną strukturę komórkową, aby przekształcić się w inne formy życia.
Omega Ruby Ditto zmienia strukturę swojej komórki, aby przekształcić się w inne kształty. Jeśli jednak spróbuje przekształcić się w coś, polegając na swojej pamięci, ten Pokémon może pomylić szczegóły.
Alpha Sapphire
Sun Może reorganizować swoje komórki, aby stać się duplikatem wszystkiego, co widzi. Jakość duplikatu zależy od osoby.
Moon Dzięki zadziwiającej zdolności do metamorfozy może dogadać się ze wszystkim. Nie dogaduje się dobrze z innym Ditto.
Ultra Sun Chociaż może przekształcić się we wszystko, każdy Ditto najwyraźniej ma swoje mocne i słabe strony, jeśli chodzi o transformacje.
Ultra Moon Przekształca się w wszystko, co widzi. Jeśli rzecz, w którą się przekształca, nie znajduje się tuż przed nim, Ditto polega na swojej pamięci - więc czasami zawodzi.
Let's Go Pikachu Kiedy dostrzeże wroga, jego ciało przekształca się w niemal idealną kopię przeciwnika.
Let's Go Eevee
Sword Może odtworzyć całą swoją strukturę komórkową, aby zmienić się w to, co widzi, ale wraca do normy jak się rozluźni.
Shield Kiedy napotka innego Ditto, będzie poruszał się szybciej niż normalnie, aby dokładnie zduplikować swojego przeciwnika.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Trasy 13, 14, 15, i 23, Jaskinia Cerulean
Blue
Blue (japoński) Trasy 13, 14, 15, i 23, Kamienny Tunel, Jaskinia Cerulean
Yellow Posiadłość Pokémon i Jaskinia Cerulean
Gold Trasy 34 i 35
Silver
Crystal Trasy 34 i 35
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Podziemne Przejście Pustyni
FireRed Trasy 13, 14, i 15, Posiadłość Pokémon, Jaskinia Cerulean
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Trasa 218 (Poké Radar)
Pearl
Platinum Ogród Trofeów*
HeartGold Trasy 34, 35, i 47, Jaskinia Cerulean, Strefa Safari
Trasa 47 (Rój)
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wielka Rozpadlina (Las Kraterowy)
White
Black 2 Wielka Rozpadlina (Las Kraterowy, Ukryta Grota)
White 2
X Wioska Pokémonów, Przyjacielskie Safari (Normalnego)
Y
Omega Ruby Jaskinia Mirażu (na północ od Trasy 132), Wyspa Mirażu (na południe od Trasy 132)
Alpha Sapphire
Sun Góra Hokulani
Moon
Ultra Sun Góra Hokulani
Trasa 9 (Jeden)
Miasto Konikoni (Cztery)
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Posiadłość Pokémon i Jaskinia Cerulean
Let's Go Eevee
Sword Jezioro Oburzenia, DynaMaxowa Walka (Kamienna Dzicz)
Shield
Zbrojna Wyspa Morze Treningu

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Oszroniony Las (4F-9F), Ogniste Pole (10F, 20F), Pogrzebana Relikwia (16F-34F), Jaskinia Życzenia (53F-64F), Radosna Wieża (53F-64F), Jaskinia Osobliwości (B1-B15)
MD Blue
MD Time Podniebne Schody (1F-49F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schody (1F-49F)
Ranger: GS Podniebna Forteca, Dom Randa

W eventach

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
SM Carnival Ditto Każdy Japonia 10 14 sierpnia, 2017

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (100%)
Yellow*
Emerald Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
FireRed LeafGreen Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Diamond Pearl Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Platinum
HeartGold SoulSilver Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Black White Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Black 2 White 2 Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
X Y Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Omega Ruby Alpha Sapphire Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Sun Moon Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Sword Shield Bag Quick Powder Sprite Proszek Szybkości (50%) Bag Metal Powder Sprite Metalowy Proszek (5%)
Eventy* Bag Light Ball Sprite Kula Świetlna (100%)

Statystyki

Podstawowe Statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
48
108 - 155 206 - 300
A:
48
47 - 110 90 - 214
O:
48
47 - 110 90 - 214
48
47 - 110 90 - 214
48
47 - 110 90 - 214
S:
48
47 - 110 90 - 214
Suma:
288
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/5 ★★☆☆☆
Moc
2/5 ★★☆☆☆
Talent
2/5 ★★☆☆☆
Upór
2/5 ★★☆☆☆
Skoczność
2/5 ★★☆☆☆
Suma
10/25 ★★☆☆☆

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Kiedy Ditto jest Przetransformowany w innego Pokémona, efektywność typów zależy od typu/typów Pokémona, w którego się przemienił.

Lista ruchów

Główny artykuł: Ditto/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Ditto
Niewyewoluowany
Ditto
normalny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Ditto to jedyny jak dotąd Pokémon z wskaźnikiem złapania 35. Jednakże w Generacjach III i IV, jeśli Ditto przekształci się w innego Pokémona, jego wskaźnik złapania zmieni się na ten u Pokémona, jakim obecnie jest.
  • Ditto i Manaphy to jedyne Pokémony, które są w stanie rozmnażać się, ale są nieosiągalne poprzez rozmnażanie. Ditto jest jednak jedynym z dwóch, które nie są legalnie dostępne na poziomie 1 (zgodnie z prawem najniższy poziom, jaki może być, to 10, w Generacji II i jego remake'ach.
  • Ditto jest jednym z dwóch Pokémonów które mają dwa przedmioty wzmacniające statystyki specyficzne dla innych gatunków, drugim jest Clamperl. Dwa przynależne Ditto przedmioty, Metalowy Proszek i Proszek Szybkości, wydają się mieć te same kolory co normalne i Lśniące formy Ditto.
  • Ditto ma kilka podobnych aspektów co Mew: ruch Transformacji, ten sam różowy oraz Lśniący niebieski kolor, perfekcyjnie zbalansowane statystyki podstawowe i podobną wagę 8.8 lbs. (4.0 kg).

Pochodzenie

W szóstym numerze magazynu @Gamera Best Buy, programiści Game Freak Junichi Masuda i Ken Sugimori ujawnili, że oryginalnie Ditto był oparty na kultowej buźce. Jego oczy i usta są dokładnie podobne do ":)", co jest emotikonem reprezentującym buźkę.

Ponadto Ditto silnie przypomina amebę, jednokomórkowy organizm bez określonego kształtu. Może to podkreślać jego zdolność do zmiany składu komórkowego. To może również tłumaczyć, dlaczego Ditto jest niedostępny w hodowli, ponieważ jednokomórkowe organizmy rozmnażają się inaczej niż wielokomórkowe rośliny i zwierzęta. Może również częściowo opierać się na niezróżnicowanej komórce, komórce w ciele, która może zmienić się w dowolną inną komórkę poprzez pobranie próbki. Ponadto mógł być oparty na mazi lub glinie modelarskiej.

Etymologia

Nazwa Ditto to angielskie słowo ditto, znaczące "to co zostało powiedziane wcześniej" (samo z języka włoskiego, gdzie oznacza "powiedziane"). Była to również marka dla powielaczy spirytusowych i oznaczała kopie dokumentów wzorcowych utworzonych przez te powielacze.

Metamon jest kombinacją metamorph i monster. Alternatywnie, Meta jako przedrostek może oznaczać "wszechobejmujący", co odnosi się do tego, co ruch Transformacji Ditto robi z Pokémonem.

Powiązane artykuły

131MS #131: Lapras
Pokémony
#133: Eevee 133MS