FANDOM

Dialga to główna postać w filmie Wzejście Darkraia. Pojawia się również, wraz z Giratiną, w filmie Giratina i Strażnik Nieba, a także, z całym triem stworzenia, w filmie Arceus i Klejnot Życia.

Historia

W filmie Wzejście Darkraia Dialga wdał się w potężną bitwę ze swoim wrogiem, Palkią, raniąc go i zmuszając do ucieczki do miasteczka Alamos, gdzie ten ukrył siebie i miasto w innym wymiarze, aby się chronić. Jednakże Dialga pojawił się ponownie, gdy przykrywka Palkii została zniszczona przez Darkraia, agresywnie atakując swojego przeciwnika i wznawiając bitwę, jednocześnie wywołując ogromne zniszczenia w Alamos. Zanim legendarne Pokémony zdołały wykończyć się nawzajem, Ashowi i Dawn udało się rozbrzmieć pieśń Oraciónu, uspokajając Dialgę i Palkię. Po zaprzestaniu bitwy Dialga odleciał.

W filmie Giratina i Strażnik Nieba czarne, trujące chmury pokryły niegdyś piękny Odwrócony Świat. Przyczyną tego była wcześniejsza bitwa Dialgi i Palkii, która rozzłościła Giratinę. Aby się zemścić, Pokémon wciągnął Dialgę do własnego wymiaru, używając portalu otwartego w jeziorze, i zaczął go atakować. Za każdym razem, gdy Dialga próbował uciec, Giratina zaciągał go z powrotem do Odwróconego Świata. Wreszcie, dzięki Shayminowi, Dialga był w stanie uciec. Pojawił się również na końcu filmu, gdzie ponownie został zaatakowany przez Giratinę.

W filmie Arceus i Klejnot Życia okazało się, że powodem, dla którego Dialga i Palkia walczyły ze sobą w Alamos, było to, że ich wymiary, które nigdy nie powinny się spotkać, zderzyły się ze sobą, co miało zwiastować rychłe przebudzenie się Arceusa. W związku z tym oba legendarne Pokémony uważały, że ten drugi zaatakował jego terytorium. Sheena użyła swojej mocy, aby wezwać Dialgę do uratowania Pikachu i Piplupa, a kiedy pojawił się Giratina, by go zaatakować, Sheena wykorzystała moc łączenia swojego serca z sercami Pokémonów, aby zakończyć tę bitwę raz na zawsze. Później, gdy Arceus przybył z zamiarem unicestwienia ludzkości za zdradę, której dopuszczono się wieki temu, Dialga - wraz z Palkią i Giratiną - chronił Asha i jego przyjaciół przed atakami mitycznego Pokémona i wykorzystał swoją zdolność do podróży w czasie, aby wysłać Asha, Dawn, Brocka i Sheenę do przeszłości, by nie dopuścili do zdrady Arceusa. W czasie walki z nim Dialga został poważnie ranny, razem z Palkią i Giratiną. Ostatecznie, kiedy Ash i pozostali z powodzeniem zmienili oś czasu na lepsze, Arceus wyleczył go i dwa pozostałe legendarne Pokémony. Później Dialga powrócił do własnego wymiaru.

Osobowość i cechy charakteru

F12 Dialga time travel power

Dialga używa swoich zdolności do podróży w czasie.

Dialga wydaje się być bardzo terytorialnym Pokémonem, gdyż walczył z Palkią, wierząc, że ​​ten wtargnął na jego terytorium. Jednakże czasami stroni od bitew, co widać, kiedy próbował uciec przed Giratiną, który zwabił go do Odwróconego Świata i zaczął go atakować.

Dialga potrafi być również pomocnym Pokémonem, co widać, kiedy ochronił Asha i jego przyjaciół przed Arceusem, gdy ten przygotowywał się do wymierzenia ludzkości sprawiedliwości, a także wysłał ich do przeszłości, aby mogli zmienić bieg czasu na lepsze. Dialga ocalił również Pikachu i Piplupa przed zniekształceniem czasoprzestrzeni.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Ryk Czasu Wzejście Darkraia
Drakometeor Wzejście Darkraia
Hiperpromień Wzejście Darkraia
Ochrona Wzejście Darkraia
oznacza, że dany ruch był ostatnio używany, chyba że wszystkie ruchy pasują do tego kryterium lub Pokémon zna mniej niż pięć ruchów.

Aktorzy głosowi

Japonia: nie wiadomo
Stany Zjednoczone: nie wiadomo
Polska: nie wiadomo

Zobacz też