Pokémon Wiki

Dhelmise (jap: ダダリン Dadarin) jest Pokémonem dwu-typu Duchowego/Trawiastego, wprowadzonym w Generacji VII.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Biologia

Dhelmise to Pokémon składający się z kotwicy i koła sterowego, trzymanych razem przez masę zielonych wodorostów. Kotwica jest rdzawobrązowa z czarnymi plamami. Wodorosty, które są prawdziwym ciałem Dhelmise'a, częściowo otaczają grube, zakrzywione dno kotwicy w zygzakowaty sposób, pozostawiając puste przestrzenie, które wyglądają jak ostre zęby. Wodorosty ciągną się w górę, pokrywając cienki trzon kotwicy i wrzeciono koła. Pięć pojedynczych pasm wodorostów wychodzących z tego małego centrum ma kształt gwiazdy.

Koło statku jest lawendowe na zewnątrz z żółtą wewnętrzną obręczą. Jest przymocowany do tylnej części wrzeciona za jego środek i może się swobodnie obracać. Wyraźnie uszkodzone koło ma sześć szprych i cztery uchwyty, z których wszystkie są żółte. Tam, gdzie powinny znajdować się pozostałe uchwyty, są dwa gilzy lawendy. Prosty kompas, przypominający oko, jest umieszczony w żółtym elemencie w kształcie pierścienia po jednej stronie koła; odbiciem lustrzanym jest identyczny pierścień po przeciwnej stronie, chociaż nic w nim nie jest osadzone.

Dhelmise preferuje duże ofiary, takie jak Wailmer i Wailord. Ciężką kotwicę można obrócić z siłą wystarczającą, by jednym uderzeniem znokautować ofiarę. Ofiara zostaje następnie otoczona wodorostami, które mogą się rozciągać na setki metrów, a jej siła życiowa zostaje wyssana. Oprócz polowania, ten Pokémon utrzymuje się, dodając nowe resztki i wodorosty do swojego ciała. Wiadomo, że dobrze dogaduje się ze Skrelpem i Dragalgem.

Dhelmise jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do poznania ruchu Zakotwiczenie.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Machając swoją masywną kotwicą, może znokautować Wailorda jednym uderzeniem. To, co wydaje się być zielonymi wodorostami, jest w rzeczywistości jego ciałem.
Moon Dusza wodorostów dryfujących w falach odrodziła się jako ten Pokémon. Utrzymuje się dzięki nowym infuzjom pozostałości z dna morskiego i wodorostów.
Ultra Sun Owija swoją ofiarę w zielone wodorosty i wysysa z nich witalność. Lubi tylko ścigać wielką zdobycz, jak Wailord.
Ultra Moon Jego przypominające łańcuchy zielone wodorosty mogą rozciągać się naprzód na setki metrów. Z jakiegoś powodu dobrze dogaduje się ze Skrelpem.
Sword Po tym, jak kawałek wodorostów połączył się ze szczątkami z zatopionego statku, odrodził się jako Pokémon-duch.
Shield Po opuszczeniu kotwicy czeka na zdobycz. Łapie duże Wailordy i wysysa z nich siłę życiową.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Wioska Morskiego Ludu (Łowienie)
Moon
Ultra Sun Wioska Morskiego Ludu (Łowienie)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Trasa 9
Pstrokaty Gaj, Mostowe Pole, Kamienna Dzicz, Lustro Olbrzymów (DynaMaxowa Walka)
Shield
Edycja Rozszerzona Plaża Wyzwania, Zmarznięte Morze (Łowienie)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
70
130 - 177 250 - 344
A:
131
122 - 201 240 - 397
O:
100
94 - 167 184 - 328
86
81 - 151 159 - 298
90
85 - 156 166 - 306
S:
40
40 - 101 76 - 196
Suma:
517
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Dhelmise/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Dhelmise.png
Niewyewoluowany
Dhelmise
duchowytrawiasty

Sprite'y

Sword Shield
781 VIII.png 781 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Dhelmise jest jedynym Pokémonem ze sumą podstawowych statystyk wynoszącą 517.
  • W Generacji VII Dhelmise mógł się nauczyć ruchu Przyciągania, mimo tego, że jest bezpłciowym Pokémonem, więc ten ruch byłby bezużyteczny. Zostało to zmienione w Generacji VIII, w którym Dhelmise nie może już dłużej poznać Przyciągania.
  • Dhelmise jest jedynym Pokémonem znalezionym w losowych spotkaniach na Zbrojnej Wyspie, mimo że nie występuje w Pokédexie Zbrojnej Wyspy.

Pochodzenie

Dhelmise wydaje się być zlepkiem wodorostów trzymających razem kotwicę i koło sterowe wraku statku wodnego. Jego zachowanie może być odniesieniem do dwóch słynnych kapitanów literatury klasycznej; Kapitana Ahaba, głównego protagonisty Moby Dick Hermana Melville'a, który ginie przywiązany do własnego harpuna, próbując zabić wieloryba, oraz kapitana statku widma Demetera, na którym Drakula Brama Stokera przywiązał go do steru statku i wyssał z niego życie.

Rodzaj wodorostów, na których się opiera, to prawdopodobnie Codium fragile, znane też jako "palce martwego człowieka". Koncepcja Dhelmise'a jako potwora opartego na wodorostach przypomina prace Williama Hope Hodgsona, zwłaszcza jego Morskie Opowieści Sargasso. Może także czerpać inspirację z olbrzymich i kolosalnych kałamarnic, na które polują kaszaloty.

Etymologia

Dhelmise może być kombinacją demise i helm.

Dadarin może być kombinacją 祟り tatari (przeklęty) i 舵輸 darin (koło sterowe).

Przypisy

Drampa #780: Drampa
Pokémony
#782: Jangmo-o Jangmo-o