FANDOM

Dewgong (jap: ジュゴン Jugon) jest Pokémonem dwu-typu Wodnego/Lodowego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Seela począwszy od poziomu 34.

Biologia

Dewgong jest płetwonogim Pokémonem z śnieżnobiałym, owłosionym ciałem. Jego futro czyni go praktycznie niewidocznym w zaśnieżonych warunkach. Jego twarz ma dwoje czarnych oczu, czarny nos i dwa kły wystające z górnej szczęki. Ma opływowy korpus z dwoma przednimi płetwami i długim, płynącym ogonem. Nawet w ekstremalnie zimnych i oblodzonych wodach ogon pozwala mu być szybkim i zwinnym pływakiem pływającym z prędkością 8 węzłów. Na czubku głowy znajduje się ostry róg, który pozwala mu przecinać najgrubsze kry.

Żyje na górach lodowych pływających po mroźnych wodach oceanu. Rozwija się w niższych temperaturach, stając się tym bardziej aktywny, im zimniejsza jest pogoda. Przechowując energię cieplną w ciele, jest on całkowicie nieporuszony nawet przez najbardziej intensywne mrozy. W ciągu dnia śpi na gorzko zimnym lodzie lub pod płytką wodą. Jednak w nocy, gdy temperatura spada, staje się łowcą i szuka ofiar, takich jak Wishiwashi. Po posiłku opala się na plaży. To podnosi jego temperaturę ciała i pomaga w trawieniu żywności.

W anime

Najważniejsze występy

Dewgong

Seel należący do Sali Azurii przekształcił się w Dewgonga w odcinku Syrenka Misty.

Inny

Dewgong był również używany przez Pryce'a w odcinkach Zimny jak Pryce i Trzymaj się Pryce.

Drugoplanowe role

W filmie pierwszym, Dewgong pod własnością Neeshy był jednym z Pokémonów, które zostały przechwycone i sklonowane przez Mewtwo. Klon Dewgonga pojawił się w Powrót Mewtwo.

Dewgong pojawił się m.in. w odcinkach Pokémony Joy, Legenda jeziora i Księżniczka Dawn! i w wielu filmach.

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Przechowuje energię cieplną w ciele. Pływa w stałych 8 węzłach nawet w bardzo zimnych wodach.
Blue
Yellow Całe jego ciało jest śnieżnobiałe. Niewzruszony nawet przez intensywne zimno, pływa z dużą siłą w lodowatych wodach.
Gold Opływowe ciało stawia niewielki opór w wodzie. Im niższa temperatura, tym bardziej się robi ruchliwy.
Silver Uwielbia lodowate morza z krami. Używa długiego ogona, aby szybko zmieniać kierunek pływania.
Crystal W ciągu dnia śpi pod płytkimi wodami oceanu, a nocą szuka pożywienia, gdy jest zimno.
Ruby Dewgong uwielbia spać na gorzko zimnym lodzie. Widok tego Pokémona śpiącego na lodowcu błędnie dawno temu marynarz uznał za syrenę.
Sapphire
Emerald Uwielbia spać na przejmująco zimnym lodzie. Widok tego Pokémona śpiącego na lodowcu błędnie dawno temu marynarz uznał za syrenę.
FireRed Jego ciało pokryte jest czystym białym futrem. Im zimniejsza pogoda, tym bardziej aktywny staje się.
LeafGreen Przechowuje energię cieplną w ciele. Pływa w stałych ośmiu węzłach nawet w bardzo zimnych wodach.
Diamond W śniegu czysta biała powłoka pokrywająca jego ciało zasłania go przed drapieżnikami.
Pearl
Platinum
HeartGold Opływowe ciało stawia niewielki opór w wodzie. Im niższa temperatura, tym bardziej się robi ruchliwy.
SoulSilver Uwielbia lodowate morza z krami. Używa długiego ogona, aby szybko zmieniać kierunek pływania.
Black W śniegu czysta biała powłoka pokrywająca jego ciało zasłania go przed drapieżnikami.
White
Black 2 Jego opływowy korpus stawia niski opór i pływa wokół zimnych oceanów z prędkością ośmiu węzłów.
White 2
X Jego ciało pokryte jest czystym białym futrem. Im zimniejsza pogoda, tym bardziej aktywny staje się.
Y Opływowe ciało stawia niewielki opór w wodzie. Im niższa temperatura, tym bardziej się robi ruchliwy.
Omega Ruby Dewgong uwielbia spać na gorzko zimnym lodzie. Widok tego Pokémona śpiącego na lodowcu błędnie dawno temu marynarz uznał za syrenę.
Alpha Sapphire
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Sun & Moon.
Ultra Sun Płynie przez ocean z prędkością ośmiu węzłów, szukając Pokémonów, które staną się jego ofiarą. Szczególnie lubi Wishiwashi.
Ultra Moon Po posiłku bierze kąpiele słoneczne na plaży. Wzrost temperatury ciała pomaga w trawieniu.
Let's Go Pikachu Całe jego ciało jest śnieżnobiałe. Niewzruszony nawet przez intensywne zimno, pływa z dużą siłą w lodowatych wodach.
Let's Go Eevee

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Wyspy Morskiej Piany
Blue
Blue (japoński) Wyspy Morskiej Piany
Yellow Wyspy Morskiej Piany
Wymiana za Growlithe'a w Laboratorium Pokémon na Wyspie Cinnabar
Gold Ewoluowanie Seela
Silver
Crystal Ewoluowanie Seela
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Wyspy Morskiej Piany i Jaskinia Lodospadu
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Ewoluowanie Seela
Diamond Routes 226 and 230 (Surfing)
Pearl Wymiana
Platinum Droga Zwycięstwa
HeartGold Wyspy Morskiej Piany
SoulSilver
Pal Park Morze
Black Wielka Rozpadlina (Surfowanie w falującej wodzie)
White
Black 2 Wielka Rozpadlina i Nadmorska Jaskinia (Surfowanie w falującej wodzie)
White 2
X Przyjacielskie Safari (Lodowe)
Y
Omega Ruby Jaskinia Płycizny (ukryty Pokémon*)
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Seela
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Wyspy Morskiej Piany
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Seela
MD Blue
MD Time Słona Jaskinia (B6F-B9F, Dolna Słona Jaskinia B1F)
MD Darkness
MD Sky Słona Jaskinia (B6F-B9F, Dolna Słona Jaskinia B1F)

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Bag Gold Leaf Sprite Złoty Liść (100%)
Yellow*
FireRed LeafGreen Bag Aspear Berry Sprite Aspear Jagoda (50%) Bag Never-Melt Ice Sprite Nietopliwy Lód (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
90
150 - 197 290 - 384
A:
70
67 - 134 130 - 262
O:
80
76 - 145 148 - 284
70
67 - 134 130 - 262
95
90 - 161 175 - 317
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
475
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/2 ★★
Moc
3/3 ★★★
Talent
2/2 ★★
Upór
4/5 ★★★★
Skoczność
2/2 ★★
Suma
13/14 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ¼×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ¼×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ¼×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy ¼×
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:
  • Jeśli ten Pokémon ma Zdolność Otyłości, efektywność ruchów typu Ognistego wynosi ½× a efektywność ruchów typu Lodowego wynosi ⅛×.

Lista ruchów

Główny artykuł: Dewgong/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Seel
Niewyewoluowany
Seel
wodny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 34

Dewgong
Pierwsza ewolucja
Dewgong
wodnylodowy

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Dewgong jest oparty na diugoniu. Jest z tego samego rzędu co manaty, który znajduje się na półkuli zachodniej. Czterech znanych żyjących członków rzędu zamieszkują obecnie ciepłe wody, co popada w konflikt z przynależnością Dewgonga jako typu Lodowego. Jednak wymarły, bliższy krewny ewolucyjny z tej samej rodziny (Diugoniowaty), krowa morska Stellera, kiedyś istniał w zimnych wodach arktycznych Morza Beringa. Mimo, że sugeruje się, że Dewgong jest częściowo inspirowany polarnymi bezusznymi fokami jak lodofoka grenlandzka, nerpa obrączkowana, i in.; zapis kopalny brzegowców sugeruje znaczenie powiększonych siekaczy, które są nieobecne w nowoczesnych wariantów diugonia, cecha, która jest widoczna w Dewgongu.

Może także czerpać inspirację z narwala, wieloryba zębatego z wystającym kłem i żyjącego w Oceanie Arktycznym.

Etymologia

Dewgong jest zlepkiem słów dew i dugong (krewny manata). Dew jako Rosa może odnosić się do naturalnego zjawiska kondensacji pary wodnej w obecności zimnej powierzchni. Tworzenie rosy w wystarczająco niskich temperaturach zamienia ją w szron, co jest możliwym nawiązaniem dwu-typu Dewgonga.

Jugon jest przekręceniem słowa dugong.

Powiązane artykuły

Nawiązania

086MS #086: Seel
Pokémony
#088: Grimer 088MS