Decidueye (jap: ジュナイパー Junaiper) jest Pokémonem dwu-typu Trawiastego/Duchowego, wprowadzonym w Generacji VII.

Ewoluuje z Dartrixa począwszy od poziomu 34. Jest to finalna forma Rowleta.

Biologia

Decidueye to wysoki ptasi Pokémon, który przypomina sowę. Górna część jego twarzy jest ciemnozielona z cienkim, pomarańczowym znaczkiem przypominającym maskę otaczającym oczy. Jego oczy są czerwono-pomarańczowe i ma haczykowaty ciemnozielony dziób. Pióra pokrywające skrzydła i grzbiet są brązowe, podczas gdy reszta ciała jest głównie biała. Trzy pióra na czubku każdego skrzydła mają strukturę podobną do palców i mają jaśniejsze końcówki. Tył jego skrzydeł i tułowia jest usiany wieloma białymi plamami, na każdym skrzydle jest ich sześć. Wewnątrz każdego skrzydła znajduje się linia odwróconych do góry nogami czerwono-pomarańczowych trójkątów na górze. Ma długie nogi, stopy z dwoma palcami skierowanymi do przodu i dwoma do tyłu oraz krótkie, ciemnozielone szpony. Ogon składa się z trzech długich, zielonych liści.

Liściasty kaptur zakrywa głowę i ramiona oraz częściowo zakrywa twarz. Kaptur jest gładko układany na ramionach i plecach, ale ma nierówne krawędzie. Wokół głowy kaptur tworzy wiele spiczastych występów, które rozciągają się na jego twarzy. Z wierzchu kaptura wystaje pojedyncze białe piórko z czerwoną podstawą. Na środku klatki piersiowej znajduje się czerwono-pomarańczowy kształt litery X utworzony przez martwe liście z dwoma cienkimi zielonymi pnączami wystającymi z niego. Ciągnięcie winorośli zamyka kaptur bardziej na twarzy Decidueye'a i poprawia jego skupienie.

Chociaż ten Pokémon jest z natury chłodny i ostrożny, zaczyna panikować, jeśli jest zaskoczony. Może ukrywać się przed przeciwnikami, maskując swoją obecność, pozwalając mu atakować nieświadomych wrogów.[1] Potrzeba tylko jednej dziesiątej sekundy, aby mógł wyrwać, wycelować i wystrzelić pióro ze skrzydeł. Jest nie tylko szybki, ale także celny i może atakować cele oddalone o ponad pół mili. Decidueye jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do poznania ruchu Penta Ducha i przynależnego sobie Ruchu-Z, Nikczemny Deszcz Strzał.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Wystrzeliwuje ze skrzydeł strzeliste lotki z taką precyzją, że mogą przebić kamyk w odległości ponad stu metrów.
Moon Choć w zasadzie zachowuje się chłodno i ostrożnie, panika bierze u niego górę, jeśli zostanie zaskoczony.
Ultra Sun Naciąga strzały i strzela do przeciwników. Kiedy po prostu nie może spudłować, pociąga winorośl na głowie, aby poprawić swoje skupienie.
Ultra Moon Decidueye może naciągać i strzelać strzałą w wroga w ciągu jednej dziesiątej sekundy, więc jego bitwy są rozstrzygane w mgnieniu oka.
Sword Jakby dzierżąc łuk, wystrzeliwuje strzeliste lotki ukryte w piórach jego skrzydeł. Strzały Decidueye'a nigdy nie chybiają.
Shield W ciągu jednej dziesiątej sekundy może nasadzić i wystrzelić strzelistą lotkę, przebijając słaby punkt przeciwnika, zanim zauważy, co się dzieje.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Ewoluowanie Dartrixa
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Dartrixa
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Wymiana
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Dartrixa

Wgrane eventy

Gry Event Region Lokalizacja Poziom Czas wydania
SMUSUM Hidden Ability Pokémon Bank Decidueye japoński, amerykański, PAL i koreański hide 50 8 marca - 31 października, 2018

Trzymane przedmioty

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
78
138 - 185 266 - 360
A:
107
100 - 174 197 - 344
O:
75
72 - 139 139 - 273
100
94 - 167 184 - 328
100
94 - 167 184 - 328
S:
70
67 - 134 130 - 262
Suma:
530
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Decidueye/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Rowlet.png
Niewyewoluowany
Rowlet
trawiastylatający
Rzadki Cukierek
Poziom 17
Dartrix.png
Pierwsza ewolucja
Dartrix
trawiastylatający
Rzadki Cukierek
Poziom 34

Decidueye.png
Druga ewolucja
Decidueye
trawiastylatający

Sprite'y

Ciekawostki

  • Oficjalne poufne koncepcje Decidueye, Incineroara, Primariny i Mallow wyciekły do Internetu 4 czerwca 2016 roku. Ten przeciek miał miejsce 145 dni zanim te Pokémony zostały oficjalnie ujawnione 27 października 2016 roku.[2] Z materiałów, które wyciekły, odkryto że imię kodowe Decidueye'a było "フクロウ 3", lub "Owl 3" podczas rozwoju.
  • Decidueye jest jedynym nie-Mega Ewoluowanym Pokémonem starterem, którego drugorzędny typ uległ zmianie.

Pochodzenie

Decidueye jest oparty na sowie.[2] W szczególności jest najbardziej podobny do sowy pueo, która jest powszechną fizyczną formą aumakua, duchów przodków w kulturze hawajskiej. Może to tłumaczyć jego typ Duchowy. Dodatkowo ma pewne cechy podobne do płomykówki zwyczajnej – która na niektórych terytoriach jest również nazywana "sową-widmo" – i wymarłego Grallistrixa. Ogólnie rzecz biorąc, skojarzenie między istotami nadprzyrodzonymi a sowami było kiedyś bardzo częstym motywem, ponieważ były one postrzegane zarówno jako nosiciele śmierci, jak i niespokojne duchy w całej historii. Decidueye dzieli również elementy z łucznikiem i wspólne przedstawienia angielskiego bohatera ludowego, Robin Hooda.

Etymologia

Decidueye może być kombinacją deciduous, duel i deadeye lub bullseye.

Junaiper może być kombinacją 樹 ju (drzewo), juniper i sniper.

Powiązane artykuły

Notki

Dartrix #723: Dartrix
Pokémony
#725: Litten Litten