Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Cosmoem (jap: コスモウム Cosmovum) jest Legendarnym Pokémonów typu Psychicznego, wprowadzonym w Generacji VII.

Ewoluuje z Cosmoga począwszy od poziomu 43 i ewoluuje albo w Solgaleo lub w Lunalę począwszy od poziomu 53, w zależności od gry, w której ewoluuje:

Biologia

Cosmoem to Pokémon w kształcie półprzezroczystej, ciemnoniebieskiej kuli z wzorem gwiazdy osadzonym w złotej strukturze przypominającej muszlę. Główną częścią muszli jest płaski owal wokół środka kuli. Osiem bardziej płaskich, na wpół owalnych występów otacza kulę w kształcie gwiazdki. Pośrodku głównego korpusu znajduje się znacznie mniejszy czarny rdzeń. Górna połowa rdzenia ma cienką niebieską linię z przodu, z tyłu i z każdej strony, podczas gdy dolna ma różowe linie. Z przodu znajdują się dwa pomarańczowe półkola, które wyglądają jak zamknięte oczy. Ogólny kształt tego Pokémona również przypomina oko.

Zamknięty w wytrzymałej skorupie przypominającej kokon, Cosmoem nie jest w stanie się poruszać. W Pokémon Refresh nie potrafi nawet jeść. Rośnie, pochłaniając światło gwiazd i pył w powietrzu. Jego ciało jest ciepłe w dotyku. Mówi się, że powłoka Cosmoem jest twardsza niż jakikolwiek znany materiał. W starożytności był czczony przez mieszkańców Aloli jako "kokon gwiazd".

Cosmoem jest jednym z najmniejszych istniejących Pokémonów. Mimo tego, jest to też najcięższy istniejący Pokémon, remisujący z Celesteelą.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Główny artykuł: Nebby

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Nieruchomy, jakby martwy, jego ciało jest lekko ciepłe w dotyku. W odległej przeszłości nazywano go kokonem gwiazd.
Moon Coś gromadzi się wokół czarnego rdzenia w jego twardej skorupie. Ludzie myślą, że ten Pokémon może pochodzić z innego świata.
Ultra Sun Król, który rządził Alolą w czasach starożytnych, nazwał go "kokonem gwiazd" i zbudował ołtarz, aby go czcić.
Ultra Moon Ponieważ Cosmoem pochłania światło, nadal rośnie. Jego złota skorupa jest zaskakująco solidna.
Sword Absorpcja światła gwiazd napędza wzrost tego Pokémona. Otulająca go powłoka jest twardsza niż jakikolwiek znany materiał.
Shield Zasysa pył z powietrza w zdumiewającym tempie, gorączkowo gromadząc energię w swoim rdzeniu jako przygotowanie do ewolucji.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Ewoluowanie Cosmoga
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Cosmoga
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Wymiana
Shield
Edycja Rozszerzona Ewoluowanie Cosmoga

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
43
103 - 150 196 - 290
A:
29
30 - 89 56 - 172
O:
131
122 - 201 240 - 397
29
30 - 89 56 - 172
131
122 - 201 240 - 397
S:
37
37 - 97 71 - 190
Suma:
400
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Cosmoem/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Cosmog.png
Niewyewoluowany
Cosmog
psychiczny
Rzadki Cukierek
Poziom 43

Cosmoem.png
Pierwsza ewolucja
Cosmoem
psychiczny
Rzadki Cukierek
Poziom 53
w Pokémon Sun, Ultra Sun lub Sword
Solgaleo.png
Druga ewolucja
Solgaleo
psychicznystalowy
Rzadki Cukierek
Poziom 53
w Pokémon Moon, Ultra Moon lub Shield
Lunala.png
Druga ewolucja
Lunala
psychicznyduchowy

Sprite'y

Sword Shield
790 VIII.png 790 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • W Pokémon Sun i Moon Cosmoem ma wydajność podstawową doświadczenia wynoszącą 80.
  • Podczas gdy jego pre-ewolucyjna forma waży 0.1 kg., a Cosmoem waży 999.9 kg., ewolucja z Cosmoga w Cosmoema zawiera największy przyrost wagi, gdyż ewolucja zwiększa ją o 999,800%.
  • Cosmoem jest najmniejszym Pokémonem typu Psychicznego, wyewoluowanym Pokémonem oraz Legendarnym Pokémonem.
  • Cosmoem ma najwyższą podstawową statystykę Specjalnej Obrony ze wszystkich Pokémonów drugiego stadium ewolucyjnego.
  • Ewolucja Cosmoema z Cosmoga ma największe odchylenie standardowe ze wszystkich Pokémonów, wynoszące 47.14, co oznacza, że ​​zmiany jego podstawowych statystyk podczas ewolucji są najbardziej nierówne ze wszystkich Pokémonów.

Pochodzenie

Cosmoem ma cechy zarówno stylizowanego słońca, jak i stylizowanego księżyca, mając odpowiednio promienie i parę półksiężyców. Jego ogromna waga pomimo niezwykle małych rozmiarów ma podobieństwa z super-skompresowanymi ciałami astronomicznymi, takimi jak czarne dziury i gwiazdy neutronowe. Biorąc pod uwagę jego opis, wydaje się, że ogólnie jest ucieleśnieniem formowania się gwiazd. Może również opierać się na idei jaja świata. Oglądany z przodu kształtem przypomina oko.

Etymologia

Cosmoem może być kombinacją cosmo, ovum i embryo.

Cosmovum może być kombinacją cosmo i ovum (z łacińskiego od jajo).

Powiązane artykuły

Cosmog #789: Cosmog
Pokémony
#791: Solgaleo Solgaleo
Advertisement