FANDOM

Claydol (jap: ネンドール Nendoll) jest Pokémonem dwu-typu Ziemnego/Psychicznego, wprowadzonym w Generacji III.

Ewoluuje w Baltoya począwszy od poziomu 36.

Biologia

Claydol to duży, czarny Pokémon, który przypomina posąg z błota z dwiema krótkimi nogami. Posiada szeroką, kulistą głowę z zaokrąglonym występem na górze. Wokół głowy ma wiele dużych, różowych oczu z żółtymi, podobnymi do dzioba wypustkami między nimi. Wzdłuż górnych krawędzi oczu biegnie falista, biała obwódka. Jego tors ma białe pierścienie, każdy z przedłużeniem w dół i żółtą kropką pośrodku. Ma kuliste ramiona z zaokrąglonym występem, które mogą strzelać promieniami. Te ramiona nie są przymocowane do jego ciała, ale zwykle unoszą się blisko dzięki psychicznym mocom Claydola. Claydol używa tych samych zdolności telekinetycznych do poruszania się i unoszenia się w powietrzu. Żyje na trudnym terenie.

Ma ciało, które jest podatne na topienie się, gdy jest mokre i używa swoich psychicznych mocy, aby chronić się przed deszczem. Starożytni ludzie wzorowali Claydola na czymś, co zstąpiło z nieba. Mówi się, że Claydol rozpoczął swoje życie jako starożytna figurka z gliny stworzona 20,000 lat temu.

W anime

Ważniejsze występy

Pierwszy występ Claydola nastąpił w odcinku Olbrzym na glinianych nogach. Gigant został uwolniony z gigantycznego kamiennego Poké Balla i został zatrzymany przed dotarciem do wioski.

W odcinku Popis Drew, Robert i Claydol walczyli przeciwko Drew w meczu finałowym Wielkiego Festiwalu Hoenn.

W odcinku Miejsce z widokiem na bitwę, Spenser użył Claydola do walki z Ashem jako swojego ostatniego Pokémona. Szybko pokonał Swellowa Asha, lecz został znokautowany przez Sceptile'a.

Drugoplanowe role

W odcinku Poszukiwanie skarbów!, dziki Claydol strzegł skarbu na Wyspie Dmuchawców. Został złapany przez Bucka.

Ash walczył z Claydolem podczas scen początkowych filmu Lucario i tajemnica Mew.

Claydol pojawił się w scenach początkowych w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG104 Claydol, Pokémon Gliniana Lalka. Claydol jest wyewoluowaną formą Baltoya. Te pradawne Pokémony rzekomo ożyły, gdy tajemnicze œświatło oœświetliło gliniane stworzenia stworzone w pradawnych czasach. Claydole potrafią latać i atakować promieniami z obu rąk.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP181 Claydol, Pokémon Gliniana Figurka. Ewoluuje z Baltoya. Claydol według legendy powstał, kiedy na starożytną, glinianą figurkę padło magiczne światło.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją III.
Ruby Mówi się, że Claydole to lalki z błota wykonane przez prymitywnych ludzi i ożywione przez wystawienie na tajemniczy promień. Ten Pokémon porusza się dzięki lewitacji.
Sapphire Claydol to zagadka, która pojawiła się z glinianego posągu wykonanego przez starożytną cywilizację sprzed 20 000 lat. Ten Pokémon strzela promieniami z obu rąk.
Emerald Claydol śpi podczas unoszenia się w powietrzu. Jego ramiona są oddzielone od ciała. Unosi się w powietrzu dzięki manipulacji psychiczną mocą Pokémona.
FireRed Wygląda na to, że narodził się z glinianych lalek wykonanych przez starożytnych ludzi. Używa telekinezy do unoszenia się i poruszania się.
LeafGreen
Diamond Starożytna gliniana figurka, która ożyła jako Pokémon po ekspozycji na tajemniczy promień światła.
Pearl
Platinum
HeartGold Mówi się, że narodziły się z glinianych lalek wykonanych przez starożytną cywilizację.
SoulSilver
Black Starożytna gliniana figurka, która ożyła jako Pokémon po ekspozycji na tajemniczy promień światła.
White
Black 2 Ten tajemniczy Pokémon rozpoczął życie jako starożytna gliniana figurka wykonana ponad 20 000 lat temu.
White 2
X Starożytna gliniana figurka, która ożyła jako Pokémon po ekspozycji na tajemniczy promień światła.
Y Mówi się, że narodziły się z glinianych lalek wykonanych przez starożytną cywilizację.
Omega Ruby Mówi się, że Claydole to lalki z błota wykonane przez prymitywnych ludzi i ożywione przez wystawienie na tajemniczy promień. Ten Pokémon porusza się dzięki lewitacji.
Alpha Sapphire Claydol to zagadka, która pojawiła się z glinianego posągu wykonanego przez starożytną cywilizację sprzed 20 000 lat. Ten Pokémon strzela promieniami z obu rąk.
Ultra Sun Jeśli zmoknie, jego ciało topi się. Kiedy deszcz zaczyna padać, otula całe ciało swymi zdolnościami psychicznymi, aby się chronić.
Ultra Moon Starożytni ludzie, którzy go stworzyli, najwyraźniej modelowali go z czegoś, co spadło z nieba. Wystrzeliwuje promienie z obu ramion.
Sword Ten tajemniczy Pokémon rozpoczął życie jako starożytna gliniana figurka wykonana ponad 20 000 lat temu.
Shield Wygląda na to, że narodził się z glinianych lalek wykonanych przez starożytnych ludzi. Używa telekinezy do unoszenia się i poruszania się.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Ruby Podniebny Filar
Sapphire
Emerald Podniebny Filar
FireRed Wymiana
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Ewoluowanie Baltoya
Diamond Ewoluowanie Baltoya
Pearl
Platinum Ewoluowanie Baltoya
HeartGold Ewoluowanie Baltoya
SoulSilver Wymiana
Pal Park Góra
Black Zamek Reliktu (Pokój Volcarony)
White
Black 2 Ewoluowanie Baltoya
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Podniebny Filar
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Wymiana
Ultra Moon Ewoluowanie Baltoya
Let's Go Eevee
Sword Oko Axew, Pyliste Zagłębie, Jezioro Oburzenia, Kamienna Dzicz
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Baltoya
MD Blue
MD Time Podniebne Schody (1F-49F)
MD Darkness
MD Sky Podniebne Schody (1F-49F)
Ranger: SoA Świątynia Hippowdona
Ranger: GS Ruiny Oblivii, Świątynia Pioruna

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Omega Ruby Alpha Sapphire Bag Light Clay Sprite Świetlista Glina (5%)
Sword Shield Bag Light Clay Sprite Świetlista Glina (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
60
120 - 167 230 - 324
A:
70
67 - 134 130 - 262
O:
105
99 - 172 193 - 339
70
67 - 134 130 - 262
120
112 - 189 220 - 372
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
2/3 ★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
3/4 ★★★
Skoczność
4/4 ★★★★
Suma
15/19 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Claydol/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Baltoy
Niewyewoluowany
Baltoy
ziemnypsychiczny
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 36

Claydol
Pierwsza ewolucja
Claydol
ziemnypsychiczny

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Projekt Claydola jest podobny do 遮光器土偶 Shakōki-dogū—glinianej figurki "kosmonauty" z okresu Jōmon w historii Japonii.

Etymologia

Claydol jest kombinacją clay i idol lub doll. Może też dotyczyć słowa dreidel z powodu wymowy Claydola i oraz podobieństwa jego pre-ewolucji, Baltoya, do bąków.

Nendoll może być kombinacją 念 nen (myśl), 粘土 nendo (glina), i doll. Nen znajduje się w różnych związkach związanych ze zjawiskami związanymi z ESP, takich jak 念写 nensha (fotografia spektralna) i 念動 nendō (psychokineza).

Powiązane artykuł

343MS #343: Baltoy
Pokémony
#345: Lileep 345MS