Pokémon Wiki
Advertisement
Jeśli szukałeś postaci epizodycznej z Kryzys w Laboratorium Badawczym Ferroseed'ów! z japońskim imieniem "Clay", zerknij na artykuł Case (BW081).

Clay (jap. ヤーコン Yakon) jest biznesmenem w przemyśle górniczym i Liderem Sali Miasta Driftveil, znanej oficjalnie jako Sala Driftveil. Specjalizuje się w Pokémonach typu Ziemnego. Daje Odznakę Wstrząsu tym Trenerom, którzy go pokonają.

W grach rdzennej serii

Rola

Pokémony

Pokémon Black i White

Pokémon Black 2 i White 2

Walka w Sali
Tryb Łatwy/Tryb Normalny
Tryb Wyzwania
Światowy Turniej Pokémon

Clay używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedynczych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Excadrillem.

Turniej Driftveil/Mieszany
Turniej Liderów Unovy
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów/Mieszany Mistrzów

Narodowy Plotkarz Sal

Grafika

Sprite'y

Spr BW Clay.png Spr B2W2 Clay.gif
Sprite z
Black i White
Sprite z
Black 2 i White 2
Clay OD.png VSClay.png
Sprite overworld z
Generacji V
Sprite VS z
Generacji V

Cytaty

Główny artykuł: Clay/Cytaty

W anime

W głównej serii

Clay w anime

Clay zadebiutował w Wielki Accelstrażnik przybywa z pomocą!. Ash i jego przyjaciele spotkali go od raz, gdy przybyli do Miasta Driftveil i Ash poprosił go o walkę. Jednakże Lider Sali wtedy odmówił walki, gdyż musiał sprawdzić kopalnię na obrzeżach miasta. Ash później znów próbował namówić Claya na walkę w Zatrzymać gniew Legend! Część 1, lecz ponownie spotkał się odmową. Clay uznał, że nie może z nim walczyć, jeśli nie ma Ziół Ocucania. Kiedy Ash zapytał, czym one są, Clay skrytykował go za to, że nie wie o nich i powiedział, że raczej nie warto z nim stawać do walki. Jednakże Lider Sali obiecał mu pojedynek, o ile Ash przyniesie mu trochę Ziół Ocucania.

Clay jako młody chłopiec

Gdy tylko Ash uzyskał zioła w Zatrzymać gniew Legend! Część 2, od razu udał się do Claya w następnym odcinku. Był zaskoczony, że Ash zdołał zdobyć zioła i w końcu zaakceptował jego wyzwania. Ash zdołał pokonać Claya, który w dowód swojej przegranej wręczył mu Odznakę Wstrząsu.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Kurtyna w górę, Ligo Unovy!. Ponadto pojawił się również epizodycznie w napisach końcowych filmu Genesect i objawiona legenda!.

Osobowość i cechy charakteru

Pokazano, że Clay zaczął swoje życie jako kopacz, gdy był w wieku około Asha, ze swoim Excadrillem. Jedna z jego kopalń później stała się Salą Driftveil. Wysoko ceni doświadczenie zdobycie ciężką pracą i postrzega młodość i niedoświadczenie Asha z pogardą, choć później, po ich walce, zyskał szacunek do młodego Trenera. Clay preferuje styl walki ataku frontalnego i stał się oburzony, kiedy Ash wykorzystuje strategię, jak dla przykładu Przyciąganie Snivy, aby powstrzymać jego Palpitoada.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Claya w anime:

Krokorok
Krokorok Claya
Krokorok Claya pierwszy raz się pojawił w Bitwa z Królem Kopalń!, w którym walczył przeciwko Oshawottowi Asha. Na początku Krokorok użył kurzu do oślepienia Oshawotta, co umożliwiło mu zadanie wielu pomyślnych ciosów. Jednakże Oshawott był w stanie wyczyścić swoje oczy Wodną Bronią, po czym pokonał Krokoroka Ostrą Muszlą. Pojawił się ponownie w retrospekcji w Koronacja Króla Muszelek!.

Znane ruchy Krokoroka to Tunel, Burza Piaskowa, Gryzienie i Skalna Krawędź.

Debiut Bitwa z Królem Kopalń!
Palpitoad
Palpitoad Claya
Palpitoad Claya pierwszy raz się pojawił w Bitwa z Królem Kopalń!, w którym został użyty do walki w Sali przeciwko Ashowi. Z łatwością pokonał Oshawotta Asha, po czym stoczył walkę ze Snivy. Snivy zaczęła od użycia Przyciągania na Palpitoadzie, który się zakochał. To uczyniło go niezdolnym do atakowania i łatwym celem dla Snivy, która okładała go wszystkimi swoimi atakami, aż w końcu go wyeliminowała Burzą Liści.

Znane ruchy Palpitoada to Pompa Wodna, Bomba z Mułem i Łupacz Kamieni.

Debiut Bitwa z Królem Kopalń!
Excadrill
Excadrill Claya
Główny artykuł: Excadrill Claya

Excadrill Claya został użyty w walce w Sali przeciwko Snivy Asha. Z łatwością potrafił zablokować wszystkie ataki Snivy, a potem ja znokautował. Ash wówczas wysłał do walki Roggenrolę, który uniknął nokautu ze strony Świdrorogu Excadrilla dzięki swojej Zdolności Wytrwałości. Wtedy Roggenrola ewoluował w Boldore'a i pokonał Pokémona Podziemia nowo nauczonymi atakami Wybuchu Skał i Łupacza Kamieni, mimo braku przewagi.

Debiut Bitwa z Królem Kopalń!

Aktorzy głosowi

Japonia: 最上嗣生 Tsuguo Mogami
Stany Zjednoczone: Sean Schemmel
Polska: Janusz Wituch (BW057-BW059)
Paweł Wiśniewski (BW060-obecnie)

W Pokémon Generations

Clay w Pokémon Generations

Clay pojawił się w Rewolta, w którym był widziany na zewnątrz Zamku N'a, próbując powstrzymać Siedmiu Mędrców. Wspólnie z kilkoma innymi Liderami Sal Unovy walczył z wieloma Żołdakami Zespołu Plazma, aby powstrzymać ich przed osiągnięciem celów Zespołu Plazma.

Pokémony

Excadrill
Excadrill Claya
Główny artykuł: Excadrill Claya

Excadrill Claya był widziany, jak uratował Iris i jej Druddigon przed wieloma Liepardami należącymi do kilku Żołdaków Zespołu Plazma.

Debiut Rewolta

W GOTCHA!

Clay na krótko się pojawił w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Clay w Pokémon Adventures

Pokémony

Ciekawostki

  • Jego japoński tytuł Lidera brzmi アンダーグラウンド ボス.

Notki

Liderzy Sali regionu Unova
Sala Striatonu Odznaka Tria
Cilan OD.png Chili OD.png Cress OD.png
Cilan Chili Cress
Sala Nacrene Odznaka Podstawy
Lenora OD.png
Lenora
Sala Castelii Odznaka Insekta
Burgh OD.png
Burgh
Sala Nimbasy Odznaka Gromu
Elesa OD.png
Elesa
Sala Driftveil Odznaka Wstrząsu
Clay OD.png
Clay
Sala Mistraltonu Odznaka Odrzutu
Skyla OD.png
Skyla
Sala Icirrusu Odznaka Mrozu
Brycen OD.png
Brycen
Sala Opelucid Odznaka Legendy
Drayden OD.png Iris BW OD.png
Drayden Iris
Sala Aspertii Odznaka Podstawy
Cheren OD.png
Cheren
Sala Virbank Odznaka Toksyny
Roxie OD.png
Roxie
Sala Humilau Odznaka Fali
Marlon OD.png
Marlon