Pokémon Wiki
Advertisement

Chili (jap. ポッド Pod) jest jednym z trzech Liderów Sali w Mieście Striaton, znanej oficjalnie jako Sala Striatonu. Specjalizuje się w Pokémonach typu Ognistego. Daje Odznakę Tria tym Trenerom, którzy wybrali Snivy jako swojego Pokémona startera, którzy go pokonają.

W grach

Chili pojawia się w Pokémon Black i White jako Lider Sali w Mieście Striaton razem z Cilanem i Cressem. Ta Sala jest pierwszą wyzwaną przez gracza. Chili będzie walczyć z graczem, jeśli Snivy gracza był wybranym Pokémonem starterem. Trenerzy, którzy pokonają Chili'ego, otrzymują Odznakę Tria razem z TM83 (Współpraca).

Podczas dwóch lat między Pokémon Black i White i Pokémon Black 2 i White 2, Chili razem ze swoimi braćmi zrezygnował z bycia Liderem Sali, aby poświęcić się treningowi.

Pokémony

Pokémon Black i White

Spr BW Chili.png
Lider
Chili
Sala Striatonu
Black i White
Nagroda:
PokémonDollar.png1680
Ballfull.pngBallfull.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.png
Lillipup.png Lillipup Poz.12
Typ:
Normalny Nieznany
Zdolność:

Zbieracz

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Gryzienie Mrok Fizyczny
Współpraca Normalny Statusowy
---
---
Pansear.png Pansear Poz.14
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Obżarstwo

Przedmiot:

Noimage.png Brak Noimage.png

Spopielenie Ogień Specjalny
Współpraca Normalny Statusowy
---
---

Pokémon Black 2 i White 2

Dwuwalka

Chili może albo walczyć w drużynie z graczem albo być jednym z jego lub jej przeciwników.

Spr B2W2 Chili.gif
Trener PKMN
Chili
Miasto Striaton
Black 2 i White 2
Nagroda:
PokémonDollar.png16080*
Ballfull.pngBallfull.pngBallfull.pngBallempty.pngBallempty.pngBallempty.png
Heatmor.png Heatmor Poz.65
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Błysk Ognia

Przedmiot:

Bag Leftovers Sprite.png Resztki Jedzenia

Podmuch Ognia Ogień Specjalny
Tandetna Pięść Mrok Fizyczny
Skupiony Wybuch Walczący Specjalny
Zbieranie Normalny Statusowy
Darmanitan.png Darmanitan Poz.65
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Czysta Moc

Przedmiot:

Bag Muscle Band Sprite.png Opaska Mięśni

Szarża Rac Ogień Fizyczny
Pięść Młota Walczący Fizyczny
Naprężenie Walczący Statusowy
Lawina Skał Kamienny Fizyczny
Simisear.png Simisear Poz.67
Typ:
Ogień Nieznany
Zdolność:

Obżarstwo

Przedmiot:

Bag Life Orb Sprite.png Kula Życia

Chrupanie Dark Fizyczny
Miotacz Ognia Ogień Specjalny
Współpraca Normalny Statusowy
Węzeł Trawy Trawa Specjalny

Światowy Turniej Pokémon

Chili używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedycznych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Simiseara.

Turniej Liderów Unovy
Turniej Ekspertów Typu/Światowy Turniej Liderów

Cytaty

Główny artykuł: Chili/Cytaty

Grafika

Chili BW anime.png
Oficjalna grafika z
Pokémon Seria: Czerń i Biel

Sprite'y

Spr BW Chili.png Spr B2W2 Chili.gif Chili OD.png B2W2 Chili Back.png VSChili.png
Sprite z
Black i White
Sprite
z Black 2
i White 2
Sprite
overworld z
Generacji V
Tylny sprite
z Black 2
i White 2
Sprite VS z
Black i White

W anime

W głównej serii

Chili w anime

Chili zadebiutował w Trzech liderów, potrójne problemy! razem ze swoimi braćmi i Liderami Sali, Cilanem i Cressem. Razem z Cressem pierwszy raz się pojawił, kiedy Cilan zaprowadził Asha do Sali. Zaczął oferować Ashowi różne dania z menu na lunch, który następnie odmówił, wykrzykując, że chce walczyć z Liderem Sali. Chili i jego bracia przedstawili się następnie jako Liderzy i dali Ashowi wybór, z kim chce walczyć. Jako pierwszy Ash zdecydował się walczyć ze wszystkimi trzema braćmi. Chili był pierwszym, który walczył z Ashem i przegrał z jego Tepigiem.

W Potęga snów! Chili i sprezentowali Ashowi Odznakę Tria. Później Chili i Cress pożegnali się z Cilanem, który zdecydował się podróżować z Ashem i Iris.

Cilan wspomniał w Starcie rywali w Klubie Bitew!, że Trip walczył z Chili'm i pokonał jego Panseara swoim Servine'm, zyskując Odznakę Tria. Pojawił się w retrospekcji w Zemsta Znawczyni!, w którym wraz z Cressem poinformował Burgundy, że Cilan wybrał się w podróż i nie może z nią ponownie walczyć, więc Chili stoczył z nią pojedynek na miejscu Cilana i został pokonany.

W pewnym momencie Chili opuścił Salę Striatonu i wybrał się we własną podróż, sfrustrowany pasmem ciągłych porażek. Spotkał się z Cilanem, Ashem i Iris w Mieście Driftveil w W imię braterskiej miłości!, w którym wyzwał Cilana na pojedynek. Jednakże jego Pansear został szybko pokonany przez Pansage'a Cilana. Rozgniewany Chili obwinił Panseara za porażkę, w związku z czym Pansear uciekł. Chili odszedł, że zajeść złość pączkami, gdy Cilan podszedł do niego i, dowiedziawszy się od Cressa o kryzysie Chiliego jako Lidera Sali spowodowanym ciągłym pasmem porażek, zaoferował mu pomoc. Chili przeprosił Panseara i pomógł mu nauczyć się Promienia Solarnego. Po pomyślnym nauczeniu się ruchu i udoskonaleniu swoich technik, jego Pansear stoczył bitwę z Ashem i Oshawottem i wygrał. Chili podziękował bratu za pomoc i postanowił wrócić do Sali Striatonu.

Młody Chili ze swoimi braćmi

Chili wraz z Cressem pojawił się w fantazji w odcinku Specjaliści od dwuwalk!. Widoczny był także w retrospekcjach w odcinkach Kurtyna w górę, Liga Unovy! i Koronacja króla muszelek!. Ponadto Chili pojawił się również epizodycznie w końcówce Let's Join Hands i w napisach końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

W Obrona Sali Striatonu! Chili i Cress dotarli na Rycerską Wyspę i poprosili Cilana, aby obronił Salę Striatonu, pokonując Moranę. Chili pochopnie zgodził się oddać kobiecie Salę Striatonu, jeżeli ta zdoła pokonać wszystkich trzech liderów, kiedy to Morana uznała go za tchórza. Kiedy Cilan pokonał Moranę, Chili wraz z Cressem powrócił do Miasta Striaton.

Osobowość i cechy charakteru

Chili, podobnie jak jego bracia, ma tendencję do mówienia o Pokémonach w odniesieniu do ich elementu. W przypadku Chiliego, jego żywiołem jest Ogień, dlatego często mówi o swojej ognistej pasji podczas walki. Jego osobowość również pasuje do tego motywu, ponieważ Chiliego można określić jako porywczego i lekkomyślnego. W chwilach gniewu Chili zawsze odwiedzi sklep z pączkami, aby się uspokoić. Wszyscy bracia mają tendencję do podkreślania swoich słów za pomocą dłoni, układając je w pozycje kamienia, papieru lub nożyczek - Chili ma tendencję do akcentowania słów pięściami.

Jest on znacznie pewny siebie i ma nadzieję, że pewnego dnia otworzyć własną Salę typu Ognistego. Jednak odcinek W imię braterskiej miłości! ujawnił, że Chili był sfrustrowany po paśmie porażek jako Lider Sali. Z pomocą oceny Znawcy Pokémonów Cilana Chiliemu udało się udoskonalić swój styl walki. Dowiedział się, że jego techniki typu "atak to najlepsza obrona" doskonale nadają się do walki, i zaczął pomagać Pansearowi w opanowaniu Promienia Solarnego dla szerszego zakresu ruchów. Chili był również w stanie wykorzystać swój gniew jako źródło siły.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Chiliego w anime:

Pansear
Pansear Chiliego
Główny artykuł: Pansear Chiliego

Pansear jest jedynym znanym Pokémonem Chiliego. Pierwszy raz się pojawił w Trzech liderów, potrójne problemy!, kiedy to walczył z Tepigiem Asha.

Pansear pojawił się ponownie razem ze swoim Trenerem w W imię braterskiej miłości!, w którym walczył z Pansage'm Cilana.

Debiut Trzech liderów, potrójne problemy!

Aktorzy głosowi

Japonia: 森田成一 Masakazu Morita
Stany Zjednoczone: Lucien Dodge
Polska: Grzegorz Drojewski (BW005-BW058)
Mateusz Rusin (BW140)

W GOTCHA!

Chili na krótko się pojawił w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Chili w Pokémon Adventures

Chili, razem ze swoimi braćmi, Cilanem i Cressem, jest jednym z Liderów Sali Striatonu. Pomimo tego, że każdy brat otrzymał pracę jako Lider Sali indywidualnie, wszyscy zostali przydzieleni do tej samej Sali. Ta decyzja była spowodowana typami, które specjalizowali się w nauczaniu nowych Trenerów o zestawieniach typów.

Podobnie jak jego bracia, Chili ma tendencję do trzymania rąk w określonej pozycji. W jego przypadku trzyma je na biodrach.

Rozdział Black & White

Chili zadebiutował w Witaj w Mieście Striaton!!, w którym Sala Striatonu została odwiedzona przez młodego Trenera o imieniu Black. Chociaż tylko Black wyzwał Salę, jego przyjaciele Cheren i Bianca też mogli w tym uczestniczyć. Po ukończeniu puzzli Sali, Black, Cheren i Bianca stanęli przeciwko trojaczkom w "Trój-Walce" trzech na trzech. Dzięki ich wiedzy na temat zestawieniu typów, Chili i jego bracia początkowo zajmowali przewagę, nawet jeśli Pansear Chiliego wypadł z gry. Mimo to bitwa zakończyła się przegraną Liderów Sali Striaton, kiedy to Tep Blacka użył opadłych liści Pansage'a do przywrócenia sił swoim upadłym towarzyszom z drużyny. Mając tylko dwa aktywne Pokémony po stronie Liderów Sali Striaton, gdy upłynął limit czasu, Black i jego przyjaciele zostali domyślnie ogłoszeni zwycięzcami i każdy z nich otrzymał Odznakę Tria jako dowód ich zwycięstwa.

Rozdział Black 2 & White 2

W PS546 Chili i jego bracia przebywali w Mieście Opelucid, pomagając ludziom uwięzionym w budynkach zamrożonych przez Fregatę Plazmy.

Pokémon

Pansear → Simisear
Simisear Chiliego
Debiut Ksywka dla Tepiga

Ciekawostki

  • Jego japoński tytuł Lidera współdzielony z Cilanem i Cressem to トライアル トライアングル.
Liderzy Sali regionu Unova
Sala Striatonu Odznaka Tria
Cilan OD.png Chili OD.png Cress OD.png
Cilan Chili Cress
Sala Nacrene Odznaka Podstawy
Lenora OD.png
Lenora
Sala Castelii Odznaka Insekta
Burgh OD.png
Burgh
Sala Nimbasy Odznaka Gromu
Elesa OD.png
Elesa
Sala Driftveil Odznaka Wstrząsu
Clay OD.png
Clay
Sala Mistraltonu Odznaka Odrzutu
Skyla OD.png
Skyla
Sala Icirrusu Odznaka Mrozu
Brycen OD.png
Brycen
Sala Opelucid Odznaka Legendy
Drayden OD.png Iris BW OD.png
Drayden Iris
Sala Aspertii Odznaka Podstawy
Cheren OD.png
Cheren
Sala Virbank Odznaka Toksyny
Roxie OD.png
Roxie
Sala Humilau Odznaka Fali
Marlon OD.png
Marlon

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Unova Profesor JuniperMama (BW)Mama (B2W2)CherenBiancaOjciec BianciHughCedric JuniperFennelAmanita
CilanChiliCressLenoraHawesLoblollyCharlesIrisDraydenAlderBengaCurtisYancyBrycenSabrinaTata Roxie
HilbertHildaNateRosaIngoEmmetCynthiaMorimotoNishinoLookerNColressGhetsisPrezes Fanklubu Pokémonów
Zespół PlazmaClydeLiderzy SalElitarna CzwórkaUczestnicy PWTKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejSędziaSprzedawca Magikarpi

Advertisement