Chesnaught (jap: ブリガロン Brigarron) jest Pokémonem dwu-typu Trawiastego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji VI.

Ewoluuje z Quilladina począwszy od poziomu 36. Jest to finalna forma Chespina.

Biologia

Chesnaught to dwunożny Pokémon będący ssakiem z pewnymi roślinnymi cechami. Na brzuchu ma puszyste, białe futro, które otacza twarz jak broda. Ma mały, różowy nos z trójramienną łatą brązowego futra sięgającą do krótkiego pyska i cztery spiczaste zęby. Na czubku głowy ma beżową zbroję, podobną do hełmu. Posiada wydatną kopułę, przypominającą zbroję skorupę podobną do kasztana. Zbroja jest beżowa z czterema dużymi kolcami wystającymi z tyłu. Zbroja jest obszyta czerwonymi i zielonymi pasami; zielony znajduje się na najbardziej zewnętrznej krawędzi. Z pancerza wystaje dodatkowy kręgosłup nad każdym z ramion Chesnaughta, które są połączone zielonym napierśnikiem. Jego ciało jest w kolorze podobnym do skorupy, a długie kończyny i ogon są opaskowane płytami zbroi. Górne powierzchnie ogona i ramion są chronione zieloną zbroją, a każde ramię ma dwa małe kolce. Ma trzy brązowe, szponiaste palce na rękach i stopach. Jego ręce mogą się ze sobą złączyć, tworząc pokrytą kolcami "tarczę".

Chesnaught słynie z swojego ciała przypominającego czołg; jest w stanie przewrócić 50-tonową ciężarówkę. Gdy przyjmie postawę obronną z rękami zakrywającymi twarz, może stawić czoła wybuchowi bomby. Nie zawaha się użyć swojego solidnego ciała, aby chronić swoich sojuszników przed niebezpieczeństwem. W przeszłości Kolczasta Tarcza była jego osobistym ruchem.

W anime

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Jego Pchnięcie jest wystarczająco silne, aby przewrócić 50-tonowy czołg. Osłania sojuszników przed niebezpieczeństwem własnym ciałem.
Y Kiedy przyjmuje postawę obronną z pięściami chroniącymi twarz, może wytrzymać wybuch bomby.
Omega Ruby Jego Pchnięcie jest wystarczająco silne, aby przewrócić 50-tonowy czołg. Osłania sojuszników przed niebezpieczeństwem własnym ciałem.
Alpha Sapphire Kiedy przyjmuje postawę obronną z pięściami chroniącymi twarz, może wytrzymać wybuch bomby.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Ewoluowanie Quilladina
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Wyspa Exeggutorów (Skan Wyspy)Czw
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
88
148 - 195 286 - 380
A:
107
100 - 174 197 - 344
O:
122
114 - 191 224 - 377
74
71 - 138 137 - 271
75
72 - 139 139 - 273
S:
64
62 - 127 119 - 249
Suma:
530
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny ½×
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Chesnaught/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Chespin.png
Niewyewoluowany
Chespin
trawiasty
Rzadki Cukierek
Poziom 16
Quilladin.png
Pierwsza ewolucja
Quilladin
trawiasty
Rzadki Cukierek
Poziom 36

Chesnaught.png
Druga ewolucja
Chesnaught
trawiastywalczący

Sprite'y

Ciekawostki

  • Chesnaught jest jedynym Pokémonem starterem typu Walczącego, którego głównym typem nie jest typ Ognisty.
  • Chesnaught ma najwyższą podstawową statystykę Obrony ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów starterów.
  • Chesnaught ma najwięcej słabości spośród wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów starterów, w sumie sześć.

Pochodzenie

Chesnaught wydaje się być oparty na jeżu połączonego z dorosłym kasztanem. Może też czerpać inspirację od "zbrojnych" ssaków takich jak łuskowce, pancerniki i gliptodonty. Jego obszerna "zbroja" prawdopodobnie jest nawiązaniem do rozdzielonego kielicha i kupułki, które są częściami chroniącymi orzechy kasztanowca, które rozpadają się, gdy dostatecznie dojrzeją. Opiera się również na rycerzach i różnych typach zbroi, w tym brygantyna, barbutach i nowoczesnych kombinezonach bombowych. Chesnaught i jego pre-ewolucje mogą także czerpać inspirację z klasy wojowników, ponieważ większość wojowników specjalizuje się w walce fizycznej i świetnie wykorzystuje najpotężniejszą ciężką zbroję, mając jednocześnie znacznie bardziej rycerski aspekt.

Etymologia

Chesnaught może być kombinacją chestnut i juggernaut, knight lub dreadnought.

Brigarron może być kombinacją brigandine i marron (z francuskiego od kasztan) lub baron.

Powiązane artykuły

Quilladin #651: Quilladin
Pokémony
#653: Fennekin Fennekin