Pokémon Wiki
Advertisement

Carbink (jap: メレシー Melecie) jest Pokémonem dwu-typu Kamiennego/Baśniowego, wprowadzonym w Generacji VI.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Biologia

Carbink to szary, podobny do skały Pokémon o stożkowatym ciele. Na jego korpusie osadzone są jasnoniebieskie kryształy o różnych kształtach i rozmiarach. Jego niewielką główkę otacza biały, puszysty kołnierz. Używa tej miękkiej grzywy do polerowania klejnotów innych Carbinków. Ma jasnoniebieskie oczy, jasnoniebieski kryształ na czubku głowy i płaskie uszy w kształcie rombu. Ze względu na swój niewielki wzrost remisuje z Miniorem i Dwebble'm jako najmniejszy typ Kamienny.

Carbink powstaje w wyniku wysokich temperatur i ciśnień pod ziemią i jest czasami znajdowany podczas wykopalisk w jaskiniach. Po urodzeniu może spać miliony lat. Jest celem polowań przez Sableye, a Gabite również lubi go łapać. Carbink broni się, strzelając wysokoenergetycznymi wiązkami z klejnotu na głowie. Rzadko Carbink może ulec dziwnej mutacji i przekształcić się w Diancie. Mówi się, że grupa Carbink żyje głęboko pod ziemią ze swoją królową w wysadzanym klejnotami królestwie.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VI.
X Zrodzony z temperatur i ciśnień głęboko pod ziemią, wystrzeliwuje promienie z kamienia trzymanego na swojej głowie.
Y Od urodzenia spał pod ziemią od setek milionów lat. Od czasu do czasu można go znaleźć podczas wykopywania jaskiń.
Omega Ruby Zrodzony z temperatur i ciśnień głęboko pod ziemią, wystrzeliwuje promienie z kamienia tryzmanego na swojej głowie.
Alpha Sapphire Od urodzenia spał pod ziemią od setek milionów lat. Od czasu do czasu można go znaleźć podczas wykopywania jaskiń.
Sun Zrodzony z wysokich temperatur i ciśnień głęboko pod ziemią, broni się wystrzeliwując promienie z klejnotowej części ciała.
Moon Chociaż ten Pokémon nie jest szczególnie rzadki, jego błyszczące, udrapowane klejnotami ciało przyciąga uwagę ludzi.
Ultra Sun Niektórzy twierdzą, że głęboko pod powierzchnią świata wataha Carbinków mieszka ze swoją królową w królestwie klejnotów.
Ultra Moon Aby klejnoty na ich ciałach były wolne od matowienia, watahy Carbinków używają swoich miękkich grzyw do polerowania klejnotów drugiej osoby.
Sword Kiedy zostaje osaczony przez napastników, Carbink niszczy ich wszystkich, wystrzeliwując wysokoenergetyczne wiązki z klejnotów osadzonych w swoim ciele.
Shield Mówi się, że gdzieś na świecie jest żyła mineralna, w której znajduje się duża sfora drzemiących Carbinków. Mówi się również, że ta sfora ma królową.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
X Lustrzana Jaskinia
Y
Omega Ruby Wymiana
Alpha Sapphire
Sun Wzgórze Dziesięciu Karatów, Rozległy Kanion Poni, Poké Pelago
Moon
Ultra Sun Wzgórze Dziesięciu Karatów, Rozległy Kanion Poni
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Tunel na Szczyt, Jaskinie Ryczącego Morza, Jaskinia nad Jeziorem

W pobocznych grach

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
50
110 - 157 210 - 304
A:
50
49 - 112 94 - 218
O:
150
139 - 222 274 - 438
50
49 - 112 94 - 218
150
139 - 222 274 - 438
S:
50
49 - 112 94 - 218
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny ½×
walczący
lodowy ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny ½×
walczący
latający ½×
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty ½×
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Carbink/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Carbink.png
Niewyewoluowany
Carbink
kamiennybaśniowy

Sprite'y

Sword Shield
703 VIII.png 703 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Carbink dzieli tę samą nazwę kategorii z Diancie. Oboje są znani jako Pokémony Klejnoty.
  • Carbink remisuje z Diancie w posiadaniu najwyższej podstawowej statystyki Obrony ze wszystkich Pokémonów typu Baśniowego.
  • Wykluczając Legendarne i Mityczne Pokémony, Carbink jest jedynym bezpłciowym Pokémonem wprowadzonym w Generacji VI.

Pochodzenie

Carbink może być oparty na karbunkułu, mitycznym stworzeniu przypominającym wróżkę, o którym mówiono że podobno wytwarzał z siebie kamienie szlachetne, odnosząc się do jego mocy wystrzeliwania promieni lub wiązek światła z klejnotu na głowie. Jego wygląd jest prawdopodobnie oparty na rudzie, rodzaju skały zawierającej minerały z ważnymi pierwiastkami, które są cenione za wysoką cenę.

Etymologia

Carbink może być kombinacją carbuncle, carbon (element składający się na diament), carat i tink (brzęczyć).

Melecie może być kombinacją melée (diamenty o małym szlifie), 珍しい mezurashii (rzadki) i 石 ishi (kamień).

Powiązane artykuły

  • Carbinkowi słudzy

Dedenne #702: Dedenne
Pokémony
#704: Goomy Goomy
Advertisement