Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Calyrex (jap: バドレックス Budrex) jest Legendarnym Pokémonem dwu-typu Psychicznego/Trawiastego, wprowadzonym w Generacji VIII.

Chociaż nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona, Calyrex ma dwie inne formy, które mogą być aktywowane poprzez użycie Lejcy Jedności na nim i albo na Glastrierze albo na Spectrierze, co w efekcie usuwa Glastriera lub Spectriera z drużyny, dopóki fuzja nie zostanie cofnięta. Wówczas staje się Calyrexem Lodowym Jeźdźcem (dwu-typ Psychiczny/Lodowy z Glastrierem) albo Calyrexem Cienistym Jeźdźcem (dwu-typ Psychiczny/Duchowy z Spectrierem).

Jednakże niemożliwe jest legalnie posiadać Calyrexa Lodowego Jeźdźca i Calyrexa Cienistego Jeźdca w tym samym czasie, jako że gra odrzuca drugą fuzję Calyrexa z Glastrierem/Spectrierem, a Calyrexa nie można wymienić lub umieścić w Pokémon HOME, dopóki jest połączony.

Calyrex jest maskotką gry The Crown Tundra, pojawiającą się na okładkach Pokémon Sword i Shield Edycja Rozszerzona w swojej głównej formie.

Biologia

Calyrex to dwunożny Pokémon z nogami w przybliżeniu dwa razy dłuższymi od jego tułowia. Z jego głowy wyrastają cztery gałęzie, które podtrzymują zielony pączek przypominający pewien rodzaj korony, znacznie większy niż jego głowa. Jego szyję zdobi pierścień zielonych kul, oznaczonych inkrustowaną serią niebiesko-białych trójkątów. Kiedy jest w formie Lodowego Jeźdca/Cienistego Jeźdźca i używa Lejców Jedności, zielone futro na ramionach i plecach rozciąga się, przypominając biało-zieloną pelerynę. Pączek przypominający koronę na głowie Calyrexa świeci na jasnozielono, gdy używa swoich mocy.

Mówi się, że Calyrex rządził Galar w starożytności jako miłosierny król. Pomimo swojego delikatnego i lekkiego wyglądu potrafi poruszać się z wdziękiem i godnością. Wiadomo, że jest bardzo inteligentny; Calyrex jest jednym z niewielu Pokémonów, które potrafią płynnie rozumieć i telepatycznie komunikować się ludzkim językiem. Ma również moc widzenia przeszłości, teraźniejszości i jakiejkolwiek przyszłości, gdy jest w pełni mocy.[1] Jedna z legend mówi, że Calyrex użył swojej zdolności przewidywania, aby raz uratować leśne stworzenia przed meteorytem. Jedna z baśni wspomina nawet o Calyrexie, który kradnie ciało człowieka, który powoduje psoty. Calyrex ma zdolność przejęcia kontroli nad ludzkim ciałem, aby komunikować się i mówić telepatycznie, gdy jest w pełni mocy.

Jest nazywany "Królem Obfitych Zbiorów" ze względu na jego rolę w dostarczaniu bujnej roślinności i corocznych zbiorów. Prawa ręka Calyrexa może spowodować, że ziemia zostanie pokryta zieloną trawą i zakwitnie. Lewa ręka Calyrexa sprawia, że ​​pola owocowe stają się dojrzałe i ciężkie. Calyrex może specjalnym tańcem tworzyć Marchew Mrozokorzenia/Marchew Cieniokorzenia w zależności od pola, na którym zasadzone są Nasiona Marchwi. Calyrex potrafi też stworzyć Promienny Płatek potrzebny do Lejców Jedności. Może zapewnić uzdrowienie lub błogosławieństwo, takie jak uzdrowienie serca. Chociaż nie okazuje litości tym, którzy stoją mu na drodze, uleczy później rany wroga. Calyrex jest wystarczająco potężny, aby przenieść cały las i jego Pokémony w nowe miejsce.

Kiedy ujeżdżał Glastriera lub Spectriera, jeździł po całym Galar, aby przynieść zieleń na pustkowiach regionu. Calyrex ma również moc okiełznania każdego z duetu za pomocą Lejców Jedności i połączenia się z nim. Pozwala to Calyrexowi uzyskać pełną moc i potencjał po połączeniu z Glastrierem lub Spectrierem. Calyrex może również zwiększyć moc Glastriera lub Spectriera dzięki swojej energii psychicznej. To z kolei pozwoliło psychicznym mocom Calyrexa manifestować się w promieniu do 30 mil. Calyrex czerpie swoje moce z wiary ludzi, którzy go czczą i powoli traci swoją moc, jeśli ludzie zaczną o nim zapominać i jeśli Glastrier lub Spectrier go porzucą.

W połączeniu z Glastrierem może emitować zimną temperaturę do 500 stopni poniżej zera. Jego wytrzymałość wzrasta do tego stopnia, że ​​może biegać do siedmiu dni i nocy. Dzięki temu Calyrex Lodowy Jeździec może niszczyć i zamrażać wszystko na swojej drodze, bez względu na stopień trudności drogi. Calyrex Lodowy Jeździec może użyć swojej psychicznej mocy, aby przekształcić intensywne zimno Glastriera w gigantyczne sople lodu. Może używać sopli jako strzał do strzelania lub lanc do szarży. Sople są wystarczająco mocne, aby zrobić dziury w skalistych górach i pozwalają duetowi przejść przez nie całkowicie.[2]

Po połączeniu ze Spectrierem, staje się szybki do tego stopnia, że ​​może przejechać tysiące mil w ciągu jednego dnia. Wzrasta również siła widmowej mocy Spectriera. Calyrex Cienisty Jeździec może nasycić Spectriera swoimi psychicznymi mocami, aby stworzyć niezliczone małe ogniki. Używa smug, by zlecieć na innych jak meteory, zanim skradnie siłę życiową przeciwnika palącym ciepłem. Może również przekształcić widmową aurę wierzchowca w czarną masę. Ta masa może wchłonąć siłę życiową i dusze energii jakiejkolwiek istoty, jak czarna dziura.[3]

Calyrex w swoich alternatywnych formach jest jedynym znanym Pokémonem zdolnym do używania ruchów Glacjalna Lanca i Zapora Astralna.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VIII.
Sword Calyrex to miłosierny Pokémon, zdolny do leczenia i błogosławieństw. W dawnych czasach panował nad regionem Galar.
Shield Calyrex jest znany w legendach jako król, który rządził Galar w czasach starożytnych. Ma moc uzdrawiania serc i rozwijania roślin.
Calyrex Lodowy Jeździec
Sword Zgodnie z wiedzą, ten Pokémon nie okazał litości tym, którzy stanęli mu na drodze, a mimo to leczył rany swoich przeciwników po bitwie.
Shield Mówi się, że ten Pokémon kiedyś przeniósł duży las—i wszystkie żyjące tam Pokémony—w nowe miejsce w ciągu nocy.
Calyrex Cienisty Jeździec
Sword Mówi się, że Calyrex i Pokémon, z którym się związał, biegali po całym regionie Galar, aby sprowadzić zieleń na pustkowia.
Shield Legenda mówi, że używając swojej mocy, aby zobaczyć wszystkie wydarzenia od przeszłości do przyszłości, ten Pokémon ocalił leśne stworzenia przed uderzeniem meteorytu.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Koronna Kapliczka (Lodowy Jeździec lub Cienisty Jeździec, tylko jeden)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Calyrex
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
80
76 - 145 148 - 284
80
76 - 145 148 - 284
80
76 - 145 148 - 284
S:
80
76 - 145 148 - 284
Suma:
500
Inne Pokémony z tą sumą

Calyrex Lodowy Jeździec
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
165
153 - 238 301 - 471
O:
150
139 - 222 274 - 438
85
81 - 150 157 - 295
130
121 - 200 238 - 394
S:
50
49 - 112 94 - 218
Suma:
680
Inne Pokémony z tą sumą

Calyrex Cienisty Jeździec
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
85
81 - 150 157 - 295
O:
80
76 - 145 148 - 284
165
153 - 238 301 - 471
100
94 - 167 184 - 328
S:
150
139 - 222 274 - 438
Suma:
680
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

Calyrex

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Calyrex Lodowy Jeździec

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy ½×
smoczy
mroczny
baśniowy

Calyrex Cienisty Jeździec

normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Calyrex/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Calyrex.png
Niewyewoluowany
Calyrex
psychicznytrawiasty

Formy

Glastrier Z Glastrierem
Calyrex.png
Calyrex Lodowy Jeździec
Calyrex
psychicznytrawiasty

Lejce Jedności
Lejce Jedności

None.png
Calyrex.png
Calyrex
Calyrex
psychicznylodowy

Lejce Jedności
Lejce Jedności

Spectrier Z Spectrierem
Calyrex.png
Calyrex Cienisty Jeździec
Calyrex
psychicznyduchowy

Sprite'y

Sword Shield
898 VIII.png 898 s VIII.png
898S VIII.png 898S s VIII.png
898I VIII.png 898I s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Calyrex Cienisty Jeździec ma najwyższą podstawową statystykę Szybkości ze wszystkich Pokémonów typu Duchowego i remisuje z Giratiną, Lunalą i Necrozmą Skrzydeł Świtu w posiadaniu najwyższej sumy podstawowych statystyk ze wszystkich Pokémonów typu Duchowego.
  • Calyrex Lodowy Jeździec jest najcięższym Pokémonem typu Lodowego.
  • W odróżnieniu od innych Pokémonów, kiedy Calyrex Dynamaksuje, wyzwala niebieską aurę zamiast zwykłej jasnofioletowej. Calyrex jest jedynym Pokémonem, który to robi.
  • Calyrex jest jedynym Pokémonem zdolnym do fuzji z innym Pokémonem, którego można schwytać w stanie zespolenia. Poprzednie Pokémony, takie jak Kyurem i Necrozma, można było schwytać tylko po rozdzieleniu na ich poszczególne komponenty.
  • Podstawowy dwu-typ Calyrexa czyni go słabym na typy obydwóch jego wierzchowców.

Pochodzenie

Calyrex może być oparty na zającu arktycznym i koronie. Duże cebulki na jego głowie i wokół szyi przypominają jagody lub kwiaty. W pewnym stopniu przypomina także fikcyjne wypychane wytwory, takie jak amerykański szakalop lub niemiecki wilczarz. Jego koraliki na szyi mają symbol rodu Hōjō. Koncepcyjnie może opierać się na przed-wiktoriańskich przedstawieniach wróżek i elfów lub na jednym z wielu rogatych bóstwach z różnych europejskich religii pogańskich, takich jak Cernunnos lub Hern. Jego formy fuzji wydają się być odniesieniem do kawalerii lub folkloru Dzikiego Rowu.

Etymologia

Calyrex może być kombinacją calyx (z łacińskiego od pąk) i rex (z łacińskiego od król) lub carex.

Budrex może być kombinacją bud i rex (z łacińskiego od król).

Powiązane artykuły

Notki

Spectrier #897: Spectrier
Pokémony
#001: Bulbasaur Bulbasaur
Advertisement