Pokémon Wiki
Advertisement

Buzzwole (jap: マッシブーン Massivoon) jest Pokémonem dwu-typu Robaczego/Walczącego, wprowadzonym w Generacji VII.

Nie wiadomo czy ewoluuje w lub z innego Pokémona.

Jest to jedna z Ultra Bestii i jest znana pod imieniem kodowym UB-02 Absorpcja (jap: UB02 Expansion).

Biologia

Buzzwole jest Pokémonową Ultra Bestią, która przypomina dużego, antropomorficznego komara. Jego głowa jest mała i płaska z czarną pręgą pośrodku. Ma dwoje czerwonych oczu złożonych z dwoma czarnymi kulistymi stawami podstawnymi na czerwono-czarne czułki między nimi. Spod tych stawów wystaje długa, srebrna trąbka. Ma wiele wypukłych mięśni, które wyglądają jak worki pełne czerwonego płynu z małymi białymi bąbelkami w środku. Na każdym ramieniu znajdują się trzy woreczki, dwa na każdej nodze, dwa na klatce piersiowej i kilka na ramionach i na plecach. Wokół jego talii są trzy pierścienie mniejszych woreczków. Mięśnie klatki piersiowej i niektórych ramion i talii mają cienkie, szarawe linie przypominające przebiegające przez nie ścięgna. Ma duże, pięciopalczaste dłonie z czerwonymi kostkami i czterema spiczastymi nogami. Na jego ciele znajduje się kilka czarnych kolców: mały po obu stronach głowy, dwa na każdym ramieniu, po jednym na każdym łokciu i po jednym na każdej nodze. Części jego ciała między mięśniami są ciemnoczerwone lub czarne. Na grzbiecie znajdują się dwie pary bladopomarańczowych skrzydeł z nieco ciemniejszymi żyłkami.

Według Wicke z Fundacji Aether, jego najbardziej godną uwagi cechą jest zdolność do wzmacniania się. Wbijając trąbkę we wroga, pochłania energię wroga. To z kolei wyzwala reakcję chemiczną w płynach ustrojowych, która powoduje, że mięśnie rosną w gwałtownym tempie, jeszcze bardziej zwiększając i tak już znaczną siłę. Buzzwole wydaje się przybierać kulturystyczne pozy, zanim wykona jakąkolwiek czynność. Uważa się, że jest to główna forma komunikacji, ale to, co może próbować przekazać, nie jest rozumiane.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją VII.
Sun Ta Ultra Bestia pojawiła się z innego świata. Pokazuje swoje ciało, ale jest niejasne, czy ten pokaz jest przechwałką czy zagrożeniem.
Moon Tajemnicza forma życia nazywana Ultra Bestią. Świadkowie widzieli, jak jednym ciosem sproszkował wywrotkę.
Ultra Sun Chociaż jest obcy temu światu i stanowi tutaj zagrożenie, jest to prawdopodobnie powszechny organizm w świecie, w którym normalnie żyje.
Ultra Moon Buzzwole krąży wokół, pokazując nienormalnie spuchnięte mięśnie. Jest to jeden z rodzajów Ultra Bestii.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Sun Łąka Melemele (tylko dwa)
Moon Wymiana
Ultra Sun Ultra Dżungla
Ultra Moon Wymiana
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.3.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax) (Tylko jeden, wymaga odblokowanie przygody Przybyli z Ultra Nieznanego!)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
107
167 - 214 324 - 418
A:
139
129 - 210 254 - 414
O:
139
129 - 210 254 - 414
53
52 - 115 99 - 225
53
52 - 115 99 - 225
S:
79
75 - 144 146 - 282
Suma:
570
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny ½×
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Buzzwole/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Buzzwole.png
Niewyewoluowany
Buzzwole
robaczywalczący

Sprite'y

Sword Shield
794 VIII.png 794 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Wydajność EV Buzzwole'a składająca się z 1 Ataku i 2 Specjalnej Obrony jest unikalna.
  • Buzzwole ma najwyższą podstawową statystykę HP ze wszystkich Pokémonów typu Robaczego.
  • Buzzwole jest najcięższym Pokémonem typu Robaczego.
  • W Pokémon Sun i Moon Buzzwole ma wskaźnik złapania wynoszący 25 i wydajność podstawową doświadczenia wynoszącą 114.
  • W wersji 1.0 Pokémon Sun i Moon imię kodowe Buzzwole'a było błędnie wypowiadane po japońsku jako (jap: UB02 Expansione), mimo że w pre-wydanym materiale było napisane poprawnie.
  • Buzzwole został zaprojektowany przez Jamesa Turnera.[1]

Pochodzenie

Buzzwole wydaje się być oparty zarówno na komarze jak i na kulturyście. Może być wzorowany szczególnie na komarze tygrysim, który jest gatunkiem inwazyjnym na całym świecie.

Buzzwole może również opierać się na typowych przedstawieniach superbohaterów w komiksach. Czarne części jego ciała przypominają cienie na ilustracjach z komiksów, które zwracają uwagę na muskularną sylwetkę postaci.

Etymologia

Buzzwole może być kombinacją buzz i slangowego słowa swole, które odnosi się do kogoś umięśnionego.

Massivoon może być kombinacją massive, 蚊 bun (komar) i ブーン būn (brzęczeć).

Powiązane artykuły

Notki

Nihilego #793: Nihilego
Pokémony
#795: Pheromosa Pheromosa
Advertisement