Pokémon Wiki
Advertisement
Pokémon Wiki

Brycen (jap. ハチク Hachiku) jest aktorem i jest Liderem Sali Miasta Icirrus, znanej oficjalnie jako Sala Icirrusu. Specjalizuje się w Pokémonach typu Lodowego i daje Odznakę Mrozu tym Trenerom, którzy go pokonają.

W grach rdzennej serii

Pokémony

Pokémon Black i White

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Brycen używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedynczych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Cryogonala.

Turniej Liderów Unovy
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów/Mieszany Mistrzów
Studio PokéGwiazdy
Brycen-Man
Brycen-Man Kontratakuje
Brycen-Man Kontratakuje 2
Full Metal Cop
Full Metal Cop 2
Full Metal Cop 4
Brycen-Man Mocniej Kontratakuje

Narodowy Plotkarz Sal

Grafika

Sprite'y

Spr BW Brycen.png Spr B2W2 Brycen.gif
Sprite z
Black i White
Sprite z
Black 2 i White 2
Brycen OD.png VSBrycen.png
Sprite overworld z
Generacji V
Sprite VS z
Generacji V

Sprite'y w Studio PokéGwiazdy

Spr B2W2 Brycen-Man.gif Spr 5b2 Brycenman.gif Spr B2W2 Mecha Cop.gif B2W2 Brycenman Pokéstar.png B2W2 Mecha Cop Pokéstar.png
Sprite Trenera Brycen-Mana z
Black 2 i White 2
Sprite Rekwizytu H1 Brycen-Mana z
Black 2 i White 2
Sprite Mecha Gliny z
Black 2 i
White 2
Portret Brycen-Mana z
Black 2 i White 2
Portret Mecha Gliny z
Black 2 i White 2

Cytaty

Główny artykuł: Brycen/Cytaty

W anime

W głównej serii

Drayden w anime

Brycen i jego Beartic w filmie "Wejście Beartica".

Brycen zadebiutował w W obronie strażnika góry!, w którym on i jego Beartic ocalili Asha i jego przyjaciół przed spadającym głazem. Cilan od razu rozpoznał w nim sławną gwiazdę filmową, która odegrała wiodącą rolę w wielu filmach, lecz ostatecznie mężczyzna zdecydował się porzucić aktorstwo podczas kręcenia kolejnej produkcji. Wyjaśnił, że przybył w góry na trening i zaczął znajdywać pułapki zastawiona przez myśliwych.

Ash był zainteresowany treningiem Brycen i razem ze swoim Krokorokiem próbował naśladować Brycena i Beartica, choć bez jakichkolwiek dobrych rezultatów. Podczas przerwy w treningu Brycen, zapytany dlaczego nie gra już w filmach, wyjaśnił że podczas kręcenia zdarzył się wypadek. Nikt nie został ranny, ale czuł że incydent nie wydarzyłby się, gdy lepiej przyłożył się do treningów.

Później Brycen powstrzymał kłusownika Pokémonów o imieniu Rizzo przed zdobyciem Volcarony, pokonując jego dwa Jellicenty swoim Beartic'em. Gdy tylko Sierżant Jenny odwiozła Rizzo do więzienia, dowiedział się, że Ash jest w drodze do Miasta Icirrus w celu stoczenia walki z tamtejszym Liderem Sali. Wtedy to Brycen ujawnił, ku zaskoczeniu wszystkich, że jest on Liderem Sali Icirrusu.

Po dotarciu do Miasta Icirrus w Chłodne zaproszenie do bitwy! Ash stoczył walkę z Brycen w Sali Icirrusu. W końcu Krokorok Asha, mimo braku przewagi typu, był w stanie pokonać Beartica i umożliwić Ashowi zdobycie Odznaki Mrozu.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Kurtyna w górę, Liga Unovy!. Brycen pojawił się epizodycznie w napisach końcowych Genesect i objawiona legenda!.

Osobowość i cechy charakteru

Brycen jest mężczyzną z pasją do intensywnych treningów, w których towarzyszy mu Beartic. Łączy ich bardzo silna więź, co udowodnił fakt, że podczas ćwiczeń są niezwykle zsynchronizowani, wykonując niemal identyczne ruchy. Dodatkowo obaj są gwiazdami filmowymi i razem występują w filmach. Do najbardziej znanych produkcji, w których wystąpili, można zaliczyć takie filmy, jak: "Wejście Beartica", "Droga Beartica", "Lodowe Pięści" czy "Gra Lodu". Mimo że jest sławny, Brycen nie postrzega siebie jako wielkiej gwiazdy, przez co cechuje go skromność.

Brycen bardzo dba o Pokémony, nie tylko swoje. Był przejęty porwaniem Volcarony przez Rizzo i zdołał go uratować, a także - ze względu na Beartica - zdecydował się porzucić aktorstwo i oddać się wspólnym treningom z nim. Jest również niezwykle silny, zdolny do zniszczenia skały za pomocą uderzenia pięścią. Podczas bitew daje z siebie wszystko.

Pokémony

Beartic
Beartic Brycena
Brycen posiada Beartica jako swojego głównego Pokémona. Poza byciem jego partnerem w walkach, Beartic również występował razem z nim w kilku filmach. Pierwszy raz był widziany w W obronie strażnika góry!, trenując z Brycenem w górach blisko Miasta Icirrus. Oczywiście Iris się go bała ze względu na niechęć do typu Lodowego. Później został użyty w celu zatrzymania kłusownika Rizzo i jego dwóch Jellicentów oraz uratowania Strażnika Góry, Volcarony.

W Chłodne zaproszenie do bitwy! był on trzecim i finalnym Pokémonem użytym przez Brycena podczas walki Sali przeciwko Ashowi. Z łatwością zdołał pokonać Pignite'a mimo braku przewagi typu super-efektywnymi atakami Solanki i Powietrznego Asa, zostawiając Asha tylko z Krokorokiem. Beartic wielokrotnie był w stanie blokować ataki Krokoroka, aż Pokémon Pustynny Krokol w końcu zadał mu bezpośrednie ciosy Skalną Krawędzią i Tunelem. Po tym Krokorok wziął dwa kamienie swojej Skalnej Krawędzi i zderzył się z Powietrznym Asem Beartica przy użyciu kamieni w dłonach, pokonując Pokémona Mrożącego i umożliwiając Ashowi zdobycie Odznaki Mrozu.

Jak pokazano w Filmowy oddział obronny!, Beartic ma swó własny odcisk łapy na Alei Gwiazd Studia PokéGwiazdy.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Kurtyna w górę, Liga Unovy!.

Znane ruchy Beartica to Solanka, Pięść Lodu, Soplograd i Powietrzny As.

Debiut W obronie strażnika góry!
Vanillish
Vanillish Brycena
Vanillish był pierwszym Pokémonme, jakiego Brycen użył przeciwko Ashowi podczas walki w Sali. Na początek Ash wysłał do walki Krokoroka. Ale Ash go odwołał, gdyż nie mógł zadać jakichkolwiek ciosów Vanillishowi i sam przyjął parę obrażeń, i na jego miejsca wystawił Scraggy'ego. Scraggy'emu ciężko się pracowało na zamarzniętym polu i na początku również nie mógł zadać Vanillishowi żadnych obrażeń. Jednakże był w stanie zablokować Lodowy Oszczep przy użyciu swoich "spodni" przed wystrzeleniem Skupionego Wybuchu. Skupiony Wybuch łutem szczęścia trafił w Vanillisha od tyłu, a Scraggy wykończył Pokémona Lodowego Śniegu Taranem.

Znane ruchy Vanillisha to Zaskoczenie, Lodowy Oszczep, Zamieć i Lustrzany Strzał.

Debiut Chłodne zaproszenie do bitwy!
Cryogonal
Cryogonal Brycena
Cryogonal był drugim Pokémonem, którego Brycen użył przeciwko Ashowi podczas ich walki w Sali. Scraggy Asha nie był w stanie zadać ani jednego ciosu w Pokémona Krystalizowanego, który znokautował go potężnym Promieniem Aurory. Następnie Ash wysłał swojego Pignite'a, którego Nitro Ładunek został zablokowany przez Odbicie Cryogonala. Jednakże mimo zadania kilku uderzeń Pignite'owi Szybkim Zwrotem i Mroźnym Oddechem, Cryogonal nie był w stanie znieść Przysięgi Ognia Pokémona Ogniste Prosię i został znokautowany.

Znane ruchy Cryogonala to Szybki Zwrot, Promień Aurory, Odbicie i Mroźny Oddech.

Debiut Chłodne zaproszenie do bitwy!

Aktorzy głosowi

Japonia: 飛田展男 Nobuo Tobita
Stany Zjednoczone: Benjamin Becker
Polska: nie wiadomo

W Pokémon Generations

Brycen w Pokémon Generations

Brycen pojawił się w Rewolta, w którym był widziany na zewnątrz Zamku N'a, próbując powstrzymać Siedmiu Mędrców. Wspólnie z kilkoma innymi Liderami Sal Unovy walczył z wieloma Żołdakami Zespołu Plazma, aby powstrzymać ich przed osiągnięciem celów Zespołu Plazma.

Pokémony

Beartic
Beartic Brycena
Beartic Brycena pomagał walczyć przeciwko kilku Żołdakom Zespołu Plazma.

Żaden z ruchów Beartica nie jest znany.

Debiut Rewolta

W GOTCHA!

Brycen na krótko się pojawił w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Brycen w Pokémon Adventures

Historia

Przeszłość

Brycen był gwiazdą filmu akcji, który specjalizował się w sztukach walki. W wyniku poważnego wypadku zrezygnował z aktorstwa i stał się Liderem Sali.

Rozdział Black & White
Rozdział Black 2 & White 2

Pokémony

Ciekawostki

  • Jego japoński tytuł Lidera brzmi アイス マスク.
  • Brycen jest jedynym specjalistą typu Lodowego, którego drużyna składa się wyłącznie z Pokémonów typu czysto-Lodowego.
  • W X i Y, jedną z możliwych do odnalezienia przedmiotów podczas pracy Znaleziona Zguba w Hotelu Richissime jest figurka Brycen-Mana.

Liderzy Sali regionu Unova
Sala Striatonu Odznaka Tria
Cilan OD.png Chili OD.png Cress OD.png
Cilan Chili Cress
Sala Nacrene Odznaka Podstawy
Lenora OD.png
Lenora
Sala Castelii Odznaka Insekta
Burgh OD.png
Burgh
Sala Nimbasy Odznaka Gromu
Elesa OD.png
Elesa
Sala Driftveil Odznaka Wstrząsu
Clay OD.png
Clay
Sala Mistraltonu Odznaka Odrzutu
Skyla OD.png
Skyla
Sala Icirrusu Odznaka Mrozu
Brycen OD.png
Brycen
Sala Opelucid Odznaka Legendy
Drayden OD.png Iris BW OD.png
Drayden Iris
Sala Aspertii Odznaka Podstawy
Cheren OD.png
Cheren
Sala Virbank Odznaka Toksyny
Roxie OD.png
Roxie
Sala Humilau Odznaka Fali
Marlon OD.png
Marlon

Postacie niezależne w grach rdzennej serii
Unova Profesor JuniperMama (BW)Mama (B2W2)CherenBiancaOjciec BianciHughCedric JuniperFennelAmanita
CilanChiliCressLenoraHawesLoblollyCharlesIrisDraydenAlderBengaCurtisYancyBrycenSabrinaTata Roxie
HilbertHildaNateRosaIngoEmmetCynthiaMorimotoNishinoLookerNColressGhetsisPrezes Fanklubu Pokémonów
Zespół PlazmaClydeLiderzy SalElitarna CzwórkaUczestnicy PWTKrytyk ImionPara z Centrum Opieki DziennejSędziaSprzedawca Magikarpi
Advertisement