Pokémon Wiki
Advertisement

Brawly (jap: トウキ Touki) jest Liderem Sali Miasteczka Dewford, znanej oficjalnie jako Sala Dewford. Trenerzy, który go pokonają, otrzymują od niego Odznakę Sygnetu. Jest młodym surferem, który specjalizuje się w Walczących Pokémonach.

W grach

Oczy Trenera/Wezwanie Walki

Pokémony

Pokémon Ruby i Sapphire

Pokémon Emerald

Walka w Sali
Pierwszy rewanż
Drugi rewanż
Trzeci rewanż
Od czwartego rewanżu

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Brawly używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedycznych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Brawly zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Hariyamy.

Turniej Liderów Hoenn
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów

Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire

Cytaty

Główny artykuł: Brawly/Cytaty

Grafika

Ruby Sapphire Brawly.png Brawly ORAS concept art.png
Oficjalna grafika z
Generacji III
Grafika koncepcyjna z
Omega Ruby i Alpha Sapphire

Sprite'y

Spr RS Brawly.png Spr B2W2 Brawly.gif VSBrawly.png
Sprite z
Ruby, Sapphire i Emerald
Sprite z
Black 2 i
White 2
Portret VS z
Omega Ruby i Alpha Sapphire
Brawly RS OD.png Brawly E OD.png Brawly OD.png Brawly ORAS OD.png
Sprite overworld z
Ruby i Sapphire
Sprite overworld z
Emerald
Sprite overworld z
Black 2 i
White 2
Model overworld z
Omega Ruby i Alpha Sapphire

W anime

W głównej serii

Brawly w anime

Brawly kiedyś trenował z Chuckiem, Liderem Sali z Johto. Brawly uczy wielu mieszkańców, jak surfować, a także jak trenować Pokémony. Wielu z jego uczniów z Sali to surferzy, jak on sam.

Brawly zadebiutował w Mistrz wielkiej fali. Ash był bardzo zirytowany, gdy Brawly zaczął nieustannie odkładać walkę Sali na rzecz surfowania. W końcu przerwał mu poranną sesję surfingu, ale Brawly był tym niewzruszony i nawet pomógł odzyskać Pikachu z rąk Zespołu R.

Po zobaczeniu, jak Pikachu wystrzeliwuje Zespół R w przestworza, Brawly zaproponował Ashowi wyzwanie Sali. Ash chętnie się zgodził i para przeszła na pole bitwy w Sali Dewford. Taillow został wystawiony do walki z Machopem Braly'ego w pierwszej rundzie, ale został pokonany przez jeden Krzyżowy Cios. Treecko zdołał pokonać Machopa swoją szybkością i bezpośrednim atakiem Uderzenia. Ostatecznie Brawly pokonał Asha swoim nowo wyewoluowanym Hariyamą, a częściowo z powodu własnej arogancji Asha.

Później Ash znalazł Brawly'ego na plaży, a Brawly wyjaśnił znaczenie treningu surfingu dla jego strategii walki. Ash posłuchał rady Brawly'ego i przez kilka tygodni trenował na Wyspie Dewford w oczekiwaniu na rewanż. Ash posunął się nawet do skopiowania treningu Brawly'ego w oparciu o fale, aby nauczyć swoich własnych Pokémonów unikania i odpierania ataków.

W Spotkanie z Meditite Brawly przerwał bitwę Asha z jego uczennicą Shauną nadciągającego sztormu. Brawly poprowadził wszystkich, kilka dzikich Pokémonów, a nawet Zespół R do jaskini na brzegu, aby poczekać, aż burza minie. Kiedy burza się skończyła, Zespół R próbował ukraść Pikachu, ale Hariyama Brawly'ego szybko wysłał trio w przestworza. Następnie Brawly sędziował mecz między Ashem i Shauną. Podczas gdy Ash wygrał, Brawly był zachwycony, widząc, że Shauna połączyła się ze swoim Meditite'm i oficjalnie uczynił ją jedną ze swoich uczennic. Zgodził się również na rewanż z Ashem na wysepce u wybrzeży Dewford. Używając nowych technik swojego Pokémona i niedawno złapanego Corphisha, Ash był w końcu w stanie zdobyć Odznakę Sygnetu w Niezwykły gejzer.

Pojawił się ponownie w retrospekcjach w Whiscash i Ash i Koło walki!.

Osobowość i cechy charakteru

Brawly jest spokojny i przystępny. Ma również wielki szacunek do natury, co ujawnił w Spotkanie z Meditite.

Podobnie jak jego mentor Chuck, styl walki Brawly'ego opiera się na skupieniu. Początkowo Ash nie był w stanie zdać sobie sprawy, że trening surfingu Brawly'ego pomógł Liderowi Sali rozwinąć unikalne sposoby uników i techniki skoncentrowanej równowagi jego Pokémona. Surfowanie nauczyło ich koncentracji środka ciężkości poprzez zginanie nóg, podczas gdy ich górna część ciała jest przygotowana do odparcia ataku.

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Brawly'ego w anime:

Machop
Machop Brawly'ego
Machop był pierwszym Pokémonem, jakiego Brawly użył przeciwko Ashowi zarówno w pierwszej walce Sali jak i w rewanżu. Podczas pierwszego meczu był użyty przeciwko Taillowowi. Chociaż Taillow wciąż używał Ataku Skrzydłem i uderzał w Machopa, ten wciąż wstawał i ostatecznie zdołał znokautować Taillowa Krzyżowym Ciosem. Potem Ash użył Treecko, który w końcu był w stanie pokonać Machopa.

W rewanżowym pojedynku Asha i Brawly'ego Machop jeszcze raz został wysłany do walki jako pierwszy. Zaczął zwyciężać nad Treecko, ale padł pokonany przez świeżo-złapanego Corphisha.

Znane ruchy Machopa to Krzyżowy Cios i Cios Karate.

Debiut Mistrz wielkiej fali
Makuhita → Hariyama
Hariyama Brawly'ego
Główny artykuł: Hariyama Brawly'ego

Hariyama pierwszy raz się pojawił jako Makuhita. Podczas walki Sali z Treecko przeszedł ewolucję w Hariyamę i pokonał Treecko. Po tym, jak pomógł grupie uciec przed gwałtowną burzą, Ash mógł stoczyć rewanżowy pojedynek z Brawly'm. Hariyama był w stanie pokonać Corphisha i prawie pokonał Treecko, ale dzięki nowo rozwiniętej strategii Asha Treecko był w stanie pokonać Hariyamę po zażartej walce.

Debiut Mistrz wielkiej fali

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 喜安浩平 Kōhei Kiyasu
Angielski Jason Griffith
Polski Mikołaj Klimek

W GOTCHA!

Brawly na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Brawly w Pokémon Adventures

Historia

Przeszłość

Podobnie jak w grach Generacji III, Brawly niegdyś trenował z Bruno.

Rozdział Ruby & Sapphire
Rozdział Omega Ruby & Alpha Sapphire

Osobowość i cechy charakteru

Brawly jest zapalonym surferem. Przed mangą Pokémon Adventures opanował sekrety "subtelności" (jap: Jū; oznacza miękki), stylu walki, który wykorzystuje odwracanie ataku przeciwnika z powrotem na użytkownika, aby go zranić. Jest również dobrze zorientowany w "brutalności" (jap: Gō; oznacza wytrwały), stylu walki, którego nauczył się od swojego przyjaciela, Bruno, w którym użytkownik atakuje przeciwnika czołowo.

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Brawly'ego w mandze Pokémon Adventures.

Ciekawostki

Notki

Liderzy Sal regionu Hoenn
Sala Rustboro Odznaka Kamienia
Roxanne OD.png
Roxanne
Sala Dewford Odznaka Sygnetu
Brawly OD.png
Brawly
Sala Mauville Odznaka Dynamo
Wattson OD.png
Wattson
Sala Lavaridge Odznaka Ciepła
Flannery OD.png
Flannery
Sala Petalburg Odznaka Równowagi
Norman OD.png
Norman
Sala Fortree Odznaka Pióra
Winona OD.png
Winona
Sala Mossdeep Odznaka Umysłu
Tate Liza
Tate i Liza
Sala Sootopolis Odznaka Deszczu
Wallace OD.png Juan OD.png
Wallace Juan
Advertisement