Pokémon Wiki
Advertisement

Braviary (jap: ウォーグル Warrgle) jest Pokémonem dwu-typu Normalnego/Latającego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Ruffleta począwszy od poziomu 54.

Biologia

Braviary to duży ptasi Pokémon z ciemnoczerwonymi piórami na grzbiecie i ciemnoniebieskimi piórami na spodzie. Jego pióra na ogonie są czerwone, przechodzące na żółte, a następnie niebieskie na końcach. Nogi Braviary'ego są długie i grube z żółtymi stopami, z których każda ma palec skierowany do tyłu i trzy do przodu. Każdy palec zakończony jest krótkim, grubym, czarnym pazurem.

Braviary ma długi, gruby dziób z niebieską woskówką. Po obu stronach woskówki znajdują się oczy Braviary'ego, które są czarne z małymi białymi źrenicami. Nad oczami wyrastają trzy duże, białe pióra. U podstawy piór znajduje się czerwony, trójramienny wzór rozciągnięty na wszystkich trzech piórach. Po każdej stronie twarzy Braviary'ego znajdują się wyrastające zza piór na czole dodatkowe trzy białe pióra skierowane poziomo i w dół. Za trzema piórami na głowie znajduje się duży pióropusz białych piór, rozciągający się na całej długości szyi. Te cechy w połączeniu przypominają pióropusz rdzennych Amerykanów.

Braviary jest niezwykle agresywny, ale ze szlachetnych powodów. Będzie zaciekle walczyć, aby pomóc i chronić swoich przyjaciół. Nawet jeśli jest kontuzjowany lub jego życie jest zagrożone, nadal będzie walczył. Im więcej blizn ma z przodu, tym większy szacunek okazują mu rówieśnicy. Blizny na plecach będą jednak ośmieszać. Zyskał przydomek "bohatera nieba" dzięki niezwykłemu oddaniu dla swoich przyjaciół. Wspomagając swoje męstwo, Braviary jest niezwykle silny, zdolny do podnoszenia samochodu i latania z nim. Braviary słynie z odwagi i dumy. Zwykle jest postrzegany jako motyw dla różnych emblematów. Jednak ze względu na porywczy i wojowniczy charakter, Corviknight został wybrany jako środek transportu w Galar zamiast Braviary.

W anime

Ważniejsze występy

Drugoplanowe role

Braviary zadebiutował w filmie Biel—Victini i Zekrom i Czerń—Victini i Reshiram.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Walczą o swoich przyjaciół, nie myśląc o zagrożeniu dla siebie. Jeden może unieść samochód podczas lotu.
White Im więcej mają blizn, tym więcej szacunku ci dzielni żołnierze nieba otrzymują od swoich kompanów.
Black 2 Ze względu na swoich przyjaciół ten odważny wojownik nieba nie przestanie walczyć, nawet jeśli zostanie ranny.
White 2
X Ze względu na swoich przyjaciół ten odważny wojownik nieba nie przestanie walczyć, nawet jeśli zostanie ranny.
Y Walczą o swoich przyjaciół, nie myśląc o zagrożeniu dla siebie. Jeden może unieść samochód podczas lotu.
Omega Ruby Ze względu na swoich przyjaciół ten odważny wojownik nieba nie przestanie walczyć, nawet jeśli zostanie ranny.
Alpha Sapphire Walczą o swoich przyjaciół, nie myśląc o zagrożeniu dla siebie. Jeden może unieść samochód podczas lotu.
Sun Dzięki odważnemu usposobieniu nie boi się niczego - nawet śmierci. Starożytni Alolańczycy szanowali go, nazywając go "bohaterem nieba."
Moon Uważa się, że ludzie w przeszłości zaburzali ich siedliska, więc Braviary połączyli siły, aby ich odeprzeć.
Ultra Sun Im więcej blizn ma na froncie, tym bardziej uważany jest za heroicznego. Stado drwi z tych z wieloma bliznami na plecach.
Ultra Moon Znany jako "bohater nieba", ten Pokémon jest tak dumny i tak odważny, że nigdy się nie wycofa, nawet jeśli zostanie ranny.
Sword Ten majestatyczny Pokémon, znany ze swojej odwagi i dumy, jest często postrzegany jako motyw różnego rodzaju emblematów.
Shield Ponieważ ten Pokémon jest porywczy i wojowniczy, Corviknight przejął rolę transportu w Galar.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Wymiana
White Trasa 11, Most Wioski (ciemna trawa)
Black 2 Wymiana
White 2 Trasa 4Pon (Zawsze ma Zdolność Prowokacji)
X Ewoluowanie Ruffleta
Y
Omega Ruby Szybowanie po niebie
Alpha Sapphire
Sun Równiny Poni
Moon Wymiana
Ultra Sun Równiny Poni
Ultra Moon Wymiana
Sword Pyliste Zagłębie, Jezioro Oburzenia
Mostowe Pole, Wschodnie Jezioro AxewZdroju, Brzeg Rzeki Motostoke, Toczące Pola, Kamienna Dzicz (DynaMaxowa Walka)
Shield Wymiana
Edycja Rozszerzona Droga Wyzwania (Wędrownik)Sw
Pętlowa Laguna (DynaMaxowa Walka)Sw

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
Conquest Ewoluowanie Ruffleta
MD GTI Kamienista Jaskinia (B3), Kwitnący Las (8F), Wielki Lodowiec (2F-14F), Księżycowy Las (Niezbadana Droga), Rdzawa Góra (Niezbadana Droga, Pozłacana Hala), Szczęki Otchłani (Pozłacana Hala), Dymiąca Góra (Pozłacana Hala)

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
100
160 - 207 310 - 404
A:
123
115 - 192 225 - 379
O:
75
72 - 139 139 - 273
57
55 - 119 107 - 234
75
72 - 139 139 - 273
S:
80
76 - 145 148 - 284
Suma:
510
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ½×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Braviary/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Rufflet.png
Niewyewoluowany
Rufflet
normalnylatający
Rzadki Cukierek
Poziom 54

Braviary.png
Pierwsza ewolucja
Braviary
normalnylatający

Sprite'y

Generacja VIII
628 VIII.png 628 s VIII.png
Normalny Lśniący

Ciekawostki

  • Braviary reprezentuje sierpień w horoskopie Unovy.
  • Braviary i Rufflet wydają się być postrzegani jako odpowiedniki Mandibuzz i Vullaby. Braviary i Mandibuzz mają tą samą sumę podstawowych statystyk wynoszącą 510, ewoluują ze swoich pre-ewolucji począwszy od poziomu 54 i są częściowo typu Latającego. Braviary i Rufflet są ekskluzywni w White, White 2, Sun, Ultra Sun i Sword; podczas gdy Mandibuzz i Vullaby są dostępne w Black, Black 2, Moon, Ultra Moon i Shield. Podczas gdy Rufflet i Braviary mogą być tylko samcami, Vullaby i Mandibuzz mogą być tylko samicami.

Pochodzenie

Braviary może być oparty na bieliku amerykańskim, a także na bieliku afrykańskim, z którymi dzieli swoje kolory. Jego kolorystyka może być również inspirowana czerwienią, bielą i błękitem flagą Stanów Zjednoczonych. Ponadto na jego design mogła mieć wpływ kultura rdzennych Amerykanów, co najwyraźniej znajduje odzwierciedlenie w piórach na głowie, przypominających pióropusze.[1]

Wydaje się, że cechy osobowości Braviary są oparte na amerykańskich stereotypach.

Etymologia

Braviary jest przekręceniem słowa bravery oraz kombinacją brave i aviary lub eyrie. "Home of the brave" to tekst znajdujący się w hymnie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Brave może też odnosić się do terminu używanego dla wojowników rdzennych Amerykanów, ponieważ w niektórych plemionach orzeł jest świętym zwierzęciem.

Warrgle jest kombinacją war lub warrior i eagle. Może też dotyczyć słowa warble, dźwięku wydawanego przez ptaki.

Powiązane artykuły

  • Brav

Notki

Rufflet #627: Rufflet
Pokémony
#629: Vullaby Vullaby
Advertisement