FANDOM

Blissey (jap: ハピナス Happinas) jest Pokémonem typu Normalnego, wprowadzonym w Generacji II.

Ewoluuje z Chansey poprzez poziom w górę z wysokim wskaźnikiem przyjaźni. Jest to finalna forma Happiny.

Biologia

Blissey ma duży, owalny korpus z różową górną częścią i białą dolną częścią. Po obu stronach głowy ma przypominające włosy loki. Z bioder i ramion wyrastają białe, przypominające skrzydła kępki, które sprawiają wrażenie sukienki. Jej krótkie ramiona i stopy są różowe i pozbawione palców. W małej, różowej saszetce na brzuchu mieści się pojedyncze jajko, które po połknięciu daje uczucie szczęścia i sprawia, że ​​osoba jest przyjemna i troskliwa. Jajko może sprawić, że osoba zacznie zachowywać się życzliwie wobec innych i uspokoi nawet najbardziej okrutne Pokémony. Jajko Blissey osiąga najwyższą cenę na rynkach. Blissey może użyć swojego puszystego futra, aby wyczuć smutek i przyjdzie do każdego, kto poczuje się smutny lub chory, i spróbuje przywrócić mu zdrowie. Mówi się, że Blissey jest przepełniona miłością. Jej linia ewolucyjna jest jedyną zdolną poznać technikę Jaja na Miękko. Blissey jest gatunkiem wyłącznie żeńskim bez męskiego odpowiednika. Jako miejski Pokémon, rzadko się ją widuje na wolności.

W anime

W mandze

Dane w grach

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Każdy, kto zjada choćby jeden kęs jaja Blissey, staje się niezachwianie opiekuńczy i miły dla wszystkich.
Silver Ma bardzo współczujący charakter. Jeśli zobaczy chorego Pokémona, przywróci chorego do zdrowia.
Crystal Gryząc jedno z pysznych jajek, które zapewnia Blissey, wszyscy wokół będą się uśmiechać z radości.
Ruby Blissey wyczuwa smutek dzięki puszystemu futrowi. Jeśli tak się stanie, ten Pokémon ruszy do smutnej osoby, bez względu na to, jak daleko się znajdują, dzieląc się jajkiem szczęścia, które wywołuje uśmiech na każdej twarzy.
Sapphire
Emerald Jeśli wyczuje smutek dzięki puszystemu futerkowi, Blissey podbiegnie do smutnej osoby, jakkolwiek daleko jest, by podzielić się jajkiem szczęścia, które wywołuje uśmiech na każdej twarzy.
FireRed Ma bardzo współczujący charakter. Jeśli zobaczy chorego Pokémona, przywróci chorego do zdrowia.
LeafGreen Każdy, kto zjada choćby jeden kęs jaja Blissey, staje się niezachwianie opiekuńczy i miły dla wszystkich.
Diamond Ten dobroduszny Pokémon pielęgnuje chore Pokémony z powrotem do zdrowia. Wyczuwa uczucia smutku.
Pearl To Pokémon, który zapewnia szczęście. Mówi się, że zjedzenie jego jajka czyni z owej osoby miłą dla każdego.
Platinum Jaja, które składa, są pełne szczęścia. Zjedzenie choćby jednego kęsa przyniesie każdemu uśmiech.
HeartGold Każdy, kto zjada choćby jeden kęs jaja Blissey, staje się niezachwianie opiekuńczy i miły dla wszystkich.
SoulSilver Ma bardzo współczujący charakter. Jeśli zobaczy chorego Pokémona, przywróci chorego do zdrowia.
Black Jaja, które składa, są pełne szczęścia. Zjedzenie choćby jednego kęsa przyniesie każdemu uśmiech.
White
Black 2 Jaja, które składa, są pełne szczęścia. Zjedzenie choćby jednego kęsa przyniesie każdemu uśmiech.
White 2
X Jaja, które składa, są pełne szczęścia. Zjedzenie choćby jednego kęsa przyniesie każdemu uśmiech.
Y Ten dobroduszny Pokémon pielęgnuje chore Pokémony z powrotem do zdrowia. Wyczuwa uczucia smutku.
Omega Ruby Blissey wyczuwa smutek dzięki puszystemu futrowi. Jeśli to zrobi, ten Pokémon popędzi do smutnej osoby, bez względu na to, jak daleko, aby podzielić się Szczęśliwym Jajkiem, które wywołuje uśmiech na każdej twarzy.
Alpha Sapphire
Sun Nawet najbardziej okrutne Pokémony uspokajają się, gdy zjedzą jajko Blissey, o którym mówi się, że jest pełne szczęścia.
Moon Puszysty futrzany płaszcz działa jak czujnik, umożliwiając odczytanie uczuć ludzi i Pokémonów.
Ultra Sun Ich jajka są tak delikatne, że niektórzy twierdzą, że zjedzenie jednego przyniesie ci szczęście. Jaja te osiągają najwyższe ceny na rynku.
Ultra Moon Ten Pokémon jest przepełniony miłością. Ludzie mówią, że tylko Chansey, która ma silną więź ze swoim Trenerem, może ewoluować.
Sword Ilekroć Blissey znajdzie osłabionego Pokémona, podzieli się swoim jajkiem i zaoferuje swoją opiekę, dopóki ten inny Pokémon nie poczuje się lepiej.
Shield Blissey składa tajemnicze jaja pełne szczęścia. Mówi się, że każdy, kto zje jajko Blissey, zacznie zachowywać się życzliwie wobec wszystkich innych.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Ewoluowanie Chansey
Silver
Crystal Ewoluowanie Chansey
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Ewoluowanie Chansey po uzyskaniu Narodowego Pokédexa
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Ewoluowanie Chansey
Diamond Ewoluowanie Chansey
Pearl
Platinum Ewoluowanie Chansey
HeartGold Ewoluowanie Chansey
SoulSilver
Pal Park Ląd
Black Wymiana
White Ewoluowanie Chansey
Black 2 Ewoluowanie Chansey
White 2
X Ewoluowanie Chansey
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Chansey
Alpha Sapphire
Sun Ewoluowanie Chansey
Moon
Ultra Sun Równiny Poni (Walka SOS)
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword WymianaWersja 1.2.0+
Shield
Edycja Rozszerzona Pola Honoru, Jaskinia Wojowników, Plaża Wyzwania, Droga Wyzwania, Pieczara Odważnych, Las Skupienia, Miodowata Wyspa, Wyspiarskie Morze, Pętlowa Laguna, Wyżłobiona Pustynia, Kojące Mokradła, Odskoczniowe Morze, Niziny Szkolenia, Tunel Rozgrzewki, Tunel Treningu

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Chansey
MD Blue
MD Time Przylądek Szczęścia (B10F-B14F)
MD Darkness
MD Sky Przylądek Szczęścia (B10F-B14F)
Ranger: GS Stara Posiadłość, Świątynia Światła

Promocje Pokémon Global Link

Gry Event Język Lokalizacja Poziom Czas wydania
BW Global Link Blissey japoński PGL 10 19 listopada - 25 grudnia, 2011
BW Global Link Blissey koreański PGL 10 19 stycznia - 29 lutego, 2012

Trzymane przedmioty

Gra Trzymane przedmioty
Ultra Sun Ultra Moon Bag Lucky Egg Sprite Szczęśliwe Jajko (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
255
315 - 362 620 - 714
A:
10
13 - 68 22 - 130
O:
10
13 - 68 22 - 130
75
72 - 139 139 - 273
135
126 - 205 247 - 405
S:
55
54 - 117 103 - 229
Suma:
540
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
2/3 ★★
Moc
2/3 ★★
Talent
3/3 ★★★
Upór
5/5 ★★★★★
Skoczność
2/3 ★★
Suma
14/17 ★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Blissey/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Happiny
Niewyewoluowany
Happiny
normalny
Bag Oval Stone Sprite
Poziom w górę
trzymając Owalny Kamień
(Dzień)
Bag Luck Incense Sprite
Rozmnażanie
trzymając Kadzidło Radości

Chansey
Pierwsza ewolucja
Chansey
normalny
Bag Soothe Bell Sprite
Przyjaźń

Blissey
Druga ewolucja
Blissey
normalny

Sprite'y

Ciekawostki

  • Blissey remisuje z Eternamax Eternatusem w posiadaniu najwyższej podstawowej statystyki HP ze wszystkich Pokémonów.
  • Mając podstawowa wydajność doświadczenia wynoszącą 608, Blissey ma największą wydajność doświadczenia spośród wszystkich Pokémonów.
    • Blissey jest też jedynym Pokémonem, którego podstawowa wydajność doświadczenia jest większa niż jego suma podstawowych statystyk.
  • Blissey ma najwyższą podstawową statystykę Specjalnej Obrony ze wszystkich Normalnych Pokémonów.
  • Blissey dzieli swoją kategorię z Togetic. Oboje są znani jako Pokémon Szczęście.
  • Blissey ma najniższe podstawowe statystyki Ataku i Obrony ze wszystkich w pełni wyewoluowanych Pokémonów.

Pochodzenie

Blissey wydaje się być oparta na pielęgniarce, a konkretnie ma pewne fizyczne podobieństwa z Siostrą Joy z anime, zarówno pod względem koloru, jak i włosów. Jej skłonność do noszenia jaj w woreczku jest podobna do stekowców lub torbaczy, ale może też po prostu opierać się na ogólnej koncepcji samic i macierzyństwa.

Etymologia

Blissey jest kombinacją bliss (szczęście) i sufiksu -sey od Chansey, jej pre-ewolucji.

Happinas może być przekręceniem happiness, lub kombinacją happiness i nurse. Może też dotyczyć 茄子 nasu (bakłażan), co może nawiązywać do wyglądu przypominającego jajo tej linii ewolucyjnej.

Powiązane artykuły

241MS #241: Miltank
Pokémony
#243: Raikou 243MS