Blaine (jap. カツラ Katsura) jest Liderem Sali Wyspy Cinnabar (później Wysp Morskiej Piany), znanej oficjalnie jako Sala Cinnabar. Daje Odznakę Wulkanu Trenerom, którzy go pokonają. Jest wysoce inteligentnym mężczyzną, który specjalizuje się w Ognistych Pokémonach.

W grach rdzennej serii

Tropiciel Sław

Pokémony

Pokémon Red i Blue

Dla każdego swojego Pokémona Blaine ma dwie Super Mikstury, których może użyć losowo w 25% szans.

Pokémon Yellow

Dla każdego swojego Pokémona Blaine ma dwie Super Mikstury, których może użyć losowo w 25% szans.

Pokémon Gold, Silver, i Crystal

Pokémon FireRed i LeafGreen

Pokémon HeartGold i SoulSilver

Walka w Sali
Rewanż

Pokémon Black 2 i White 2

Światowy Turniej Pokémon

Blaine używa trzech z poniżej wymienionych Pokémonów w Pojedynczych Walkach, cztery w Podwójnych i Rotacyjnych Walkach oraz wszystkie sześć w Potrójnych Walkach. Zawsze zacznie od swojego osobistego Pokémona, Arcanine'a.

Turniej Liderów Kanto
Turniej Specjalistów Typu/Światowych Liderów

Pokémon Let's Go, Pikachu! i Let's Go, Eevee!

Walka w Sali
Rewanż

Grafika

Sugimori Blaine.png Sugimori Blaine Yellow guide.png Red Blue Blaine.png FireRed LeafGreen Blaine.png HeartGold SoulSilver Blaine.png
Zdjęcie portretowe z
Red i Blue
Zdjęcie portretowe z
Yellow
Oficjalna grafika z
Yellow
Oficjalna grafika z
FireRed i LeafGreen
Oficjalna grafika z
HeartGold i SoulSilver

Sprite'y

Spr RG Blaine.png Spr Y Blaine.png Spr GS Blaine.png Spr FRLG Blaine.png Spr HGSS Blaine.gif VSBlaine.png Spr B2W2 Blaine.gif VSBlaine PE.png
Sprite z
Red i Blue
Sprite z
Yellow
Sprite z
Generacji II
Sprite z
FireRed i LeafGreen
Sprite z
HeartGold i SoulSilver
Sprite VS z
HeartGold i SoulSilver
Sprite z
Black 2 i White 2
Model VS z
Let's Go, Pikachu!
i Let's Go, Eevee!
Blaine RB OD.png Blaine II OD.png Blaine III OD.png Blaine IV OD.png Blaine OD.png
Sprite overworld z
Generacji I
Sprite overworld z
Generacji II
Sprite overworld z
FireRed i LeafGreen
Sprite overworld z
HeartGold i SoulSilver
Sprite overworld z
Black 2 i White 2

Cytaty

Główny artykuł: Blaine/Cytaty

W anime

W głównej serii

Blaine w anime

Ash i jego przyjaciele pierwszy raz spotkali Blaine'a w przebraniu, kiedy rozglądali się za Salą Cinnabar w Zagadki do rozwiązania. Przed odcinkiem Blaine został zmuszony do zamknięcia Sali Cinnabar po tym, jak wyspa stała się atrakcją turystyczną z powodu gorących źródeł. Następnie prowadził Gospodę Pod Zagadką, a po tym, jak Misty rozwiązała zagadki Blaine'a, Ash i jego przyjaciele zatrzymali się w gospodzie podczas swojego pobytu na Wyspie Cinnabar.

Blaine zaalarmował Asha i jego przyjaciół o ataku Zespół R na Laboratorium Pokémon po tym, jak otrzymał telefon. Po tym, jak grupa pokonała trio, Blaine, wciąż w przebraniu, ujawnił, że prowadził Salę "w takim miejscu, gdzie żaden strażak nie zwycięży". Rozwiązując zagadkę, grupa odkryła tajną Salę Blaine'a, znajdującą się wewnątrz wulkanu Cinnabar, po tym, jak Togepi Misty przypadkowo wskoczył na jeden z kranów gorącego źródła i odsłonił tajne wejście.

Misty rozwiązała kolejną zagadkę, a Blaine ujawnił się grupie. Ash następnie rzucił wyzwanie Blaine'owi w walce Sali trzech na trzech. Po tym, jak Ninetales Blaine'a pokonał Squirtle'a, Ash wybrał Charizarda, a Blaine przywołał swojego Rhydona. Rhydon wyszedł zwycięsko po tym, jak Charizard odleciał z pola bitwy na drzemkę. Pikachu następnie pokonał Rhydona po tym, jak użył jego rogu do przeprowadzenia potężnego ataku Błyskawicą. Następnie Blaine wybrał swojego Magmara jako swojego trzeciego i ostatniego Pokémona.

W Panika w wulkanie Ash wycofał się z bitwy, gdy Pikachu prawie wpadł do wrzącej magmy Sali. Następnie Zespół R włamał się do Sali Cinnabar i próbował ukraść Magmara, zamrażając go za pomocą broni, które emitowały promienie lodu. Chociaż Magmar uwolnił się, nagłe ochłodzenie ścian jaskini lawowej spowodowało pęknięcie skały, wywołując erupcję wulkanu. Blaine, Ash i jego przyjaciele zostali zmuszeni do użycia swoich Wodnych, Kamiennych i Ognitych Pokémonów do zablokowania szczelin głazami.

Podczas kryzysu Charizard i Magmar zainteresowali się nawzajem swoją siłą i chcieli sprawdzić ją w walce. Blaine zgodził się na rewanż z Ashem, ale z powodu wewnętrznego uszkodzenia wulkanu, walka odbyła się on na kraterze wulkanu. Początkowo Magmar i Charizard mieli równe szanse, ale umiejętność latania Charizarda ostatecznie dała mu przewagę. Uniósł Magmara wysoko w powietrze i użył Rzutu Sejsmicznego, wbijając Magmara w wulkan i nokautując go, przynosząc Ashowi zwycięstwo.

Blaine pojawił się ponownie w retrospekcji w Czysta plaża na Blastoise.

Osobowość i cechy charakteru

Blaine lubi wymyślać zagadki i używać kalamburów nawet w nieodpowiednich sytuacjach. Mimo to jest surowym przeciwnikiem i bardzo poważnie traktuje swoją rolę Lidera Sali. Ceni zapalonego rywala i dba o to, by naprawdę zdobył Odznakę Wulkanu w bitwie. Stworzył swoją strategię walki wokół wulkanicznej lokalizacji swojej Sali, która pasuje do jego Ognistych Pokémonów przeciwko jego największej słabości, Wodnych Pokémonów. Piekący upał może również wyczerpać i przytłoczyć rywala.

Pokémony

Ta lista dotyczy znanych Pokémonów Blaine'a w anime:

Ninetales
Ninetales Blaine'a
Ninetales był pierwszym Pokémonem, jakiego Blaine użył podczas walki z Ashem. Mimo pięknego wyglądu Ninetales pokazał, że jest niewiarygodnie potężnym Pokémonem, zdolnym znokautować Squirtle'a Asha jednym atakiem. Kiedy Ash wysłał swojego Charizarda, Blaine odwołał Ninetalesa.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Panika w wulkanie.

Jedyny znany ruch Ninetalesa to Wir Ognia.

Debiut Zagadki do rozwiązania

Rhydon
Rhydon Blaine'a
Gdy Ash wybrał Charizarda do swojej walki, Blaine skontrował poprzez wybranie Rhydona. Charizard odmówił stoczenia walki z Ziemnym Pokémonem, więc Rhydon zaczął walczyć z Pikachu. Blaine wątpił, że Elektryczne ruchy mogłyby pokonać Rhydona, ale Ash zachęcił Pikachu aby wykorzystał róg Rhydona jako przewodnika elektrycznego, co znokautowało Rhydona. Ta walka wywołała również dobrze znany mem internetowy w fandomie Pokémon, jako że Rhydon zazwyczaj jest niepodatny na ataki typu Elektrycznego.

Pojawił się ponownie w retrospekcji w Panika w wulkanie.

Znane ruchy Rhydona to Świdroróg i Wściekły Atak.

Debiut Zagadki do rozwiązania

Magmar
Magmar Blaine'a
Główny artykuł: Magmar Blaine'a

Magmar jest ostatnim Pokémonem Blaine'a i jego główną siłą bojową. Podczas pierwszej walki Magmar z łatwością pokonał Pikachu Asha. Gdy pole bitwy zostało zniszczone w wyniku lodowatego ataku Zespół R, Magmar oraz Charizard Asha zyskali sobie szacunek i chcieli sprawdzić swoje mocne strony przeciwko sobie. Dokonano tego w rewanżu Asha z Blaine'em na szczycie wulkanu Cinnabar. Jednak pomimo potężnych ataków Magmara, w tym Podmuchu Ognia, Charizardowi udało się wyjść zwycięsko z tego starcia.

Debiut Zagadki do rozwiązania

Aktorzy głosowi

Język Aktor głosowy
Japoński 上田 敏也 Toshiya Ueda
Angielski Roger Kay
Polski Wojciech Majchrzak

W Pokémon Origins

Blaine w Pokémon Origins

Blaine pojawił się na krótko w Plik 3: Giovanni. Był pokazany, jak walczył z Redem w Sali podczas walki Sali i ostatecznie został pokonany, wręczając młodemu Trenerowi Odznakę Pioruna, ku własnej rozpaczy.

Pokémony

Arcanine
Arcanine Blaine'a
Arcanine jest jedynym znanym Pokémonem Blaine'a. Był widziany podczas walki Sali przeciwko Redowi, ale został pokonany.

Żaden z ruchów Arcanine'a nie jest znany.

Debiut Plik 3: Giovanni

W GOTCHA!

Blaine na krótko pojawił się w GOTCHA!.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Blaine in Pokémon Adventures

Oprócz bycia Liderem Sali, Blaine pracuje też jako Pokémonowy ekolog.

Historia

Rozdział Red, Green & Blue
Rozdział Yellow
Rozdział Gold, Silver & Crystal
Rozdział FireRed & LeafGreen
Rozdział X & Y

Osobowość i cechy charakteru

Chociaż Blaine jest poważny w większości sytuacji, miał też swoje komiczne chwile. Blaine miał spalone wąsy podczas treningu i musiał używać sztucznych. Czasami może też użyć zagadek, aby rozjaśnić mroczną atmosferę.

Pokémony

Ta lista dotyczy Pokémonów Blaine'a w Pokémon Adventures.

Przy sobie
Wypuszczone

Ciekawostki

Powiązane artykuły

Liderzy Sal regionu Kanto
Sala Pewter Odznaka Głazu
Brock OD.png
Brock
Sala Cerulean Odznaka Kaskady
Misty OD.png
Misty
Sala Vermilion Odznaka Pioruna
Lt Surge OD.png
Por. Surge
Sala Celadon Odznaka Tęczy
Erika OD.png
Erika
Sala Fuchsia Odznaka Duszy
Koga OD.png Janine OD.png
Koga Janine
Sala Saffron Odznaka Bagna
Sabrina OD.png
Sabrina
Sala Cinnabar Odznaka Wulkanu
Blaine OD.png
Blaine
Sala Viridian Odznaka Ziemi
Giovanni OD.png Blue
Giovanni Blue