FANDOM

Bellossom (jap: キレイハナ Kireihana) jest Pokémonem typu Trawiastego, wprowadzonym w Generacji II.

Ewoluuje z Glooma przy kontakcie z Kamieniem Słońca. Jest to jedna z finalnych form Oddisha, inną jest Vileplume.

Biologia

Bellossom to głównie zielony Pokémon z okrągłymi niebieskimi oczami i czerwonymi znaczeniami na policzkach. Ma dwa jaskrawoczerwone kwiaty na głowie i zielone i żółte liście wokół talii, które przypominają spódnicę, a wszystko to sprawia, że ​​wygląda ona jak tancerka hula. Mówi się, że płatki Bellossom są piękniejsze, im gorzej pachniał Gloom, z którego ewoluował. Kiedy pociera płatki o głowę, wydaje przyjemny dźwięk. Bellossom nie ma stóp; w anime jego najbardziej środkowe liście wyginały się, gdy szykowała się do skoku, co sugeruje, że używa liści jako substytutu stóp lub nóg. Jednak Pokédex klasyfikuje ją jako dwunożną.

Bellossom często widuje się podczas tańca i śpiewania. W szczególności Bellossom tańczy, gdy utrzymuje się pochmurna pogoda lub gdy kończy się sezon ulewnych opadów i jest może przyciągać ciepłe światło słoneczne. Będąc wynikiem ewolucji poprzez kamień ewolucyjny, Bellosom rzadko się widuje na wolności, chociaż można ją spotkać na trawiastych nizinach.

W anime

W mandze

Dane w grach

Występy NPC

Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky: W Epizodzie Specjalnym Nadchodzi Zespół Uroku! pojawia się Bellossom przed Południową Dżunglą, próbując przekonać Zespół Uroku, że nie ma żadnego skarbu w Kamieniołomie Głazu, ale Zespół Uroku dalej kontynuuje swoją misję. Później się okazało, że Bellossom to zamaskowany Ditto, strażnik Wapiennej Pieczary.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją II.
Gold Bellossomy gromadzą się czasami i wydają się tańczyć. Mówią, że ten taniec to rytuał przywołania słońca.
Silver Obfite w tropikach. Podczas tańca płatki ocierają się o siebie i wydają przyjemny dźwięk dzwonka.
Crystal Kiedy tańczą razem, ich płatki ocierają się o siebie, wydając ładne, relaksujące dźwięki.
Ruby Kiedy Bellossom zostaje wystawiony na działanie dużej ilości światła słonecznego, liście otaczające jego ciało zaczynają się obracać. Taniec tego Pokémona jest znany w południowych krajach.
Sapphire Bellossom pięknie rozwija kwiaty, jeśli wyewoluuje z cuchnącego Glooma - im bardziej śmierdzący, tym lepiej. W nocy ten Pokémon zamyka płatki i idzie spać.
Emerald Płatki kwiatów pogłębiają swój kolor dzięki ekspozycji na światło słoneczne. Gdy pochmurna pogoda utrzymuje się, wykonuje taniec, który uważa się za rytuał przywoływania słońca.
FireRed Obfite w tropikach. Podczas tańca płatki ocierają się o siebie i wydają przyjemny dźwięk dzwonka.
LeafGreen Bellossomy gromadzą się czasami i wydają się tańczyć. Mówią, że ten taniec to rytuał przywołania słońca.
Diamond Kiedy kończy się sezon intensywnych opadów deszczu, ciepłe słońce przyciąga go do tańca na świeżym powietrzu.
Pearl
Platinum
HeartGold Bellossomy gromadzą się czasami i wydają się tańczyć. Mówią, że ten taniec to rytuał przywołania słońca.
SoulSilver Obfite w tropikach. Podczas tańca płatki ocierają się o siebie i wydają przyjemny dźwięk dzwonka.
Black Kiedy kończy się sezon intensywnych opadów deszczu, ciepłe słońce przyciąga go do tańca na świeżym powietrzu.
White
Black 2 Kiedy kończy się sezon intensywnych opadów deszczu, ciepłe słońce przyciąga go do tańca na świeżym powietrzu.
White 2
X Bellossomy gromadzą się czasami i wydają się tańczyć. Mówią, że ten taniec to rytuał przywołania słońca.
Y Kiedy kończy się sezon intensywnych opadów deszczu, ciepłe słońce przyciąga go do tańca na świeżym powietrzu.
Omega Ruby Kiedy Bellossom zostaje wystawiony na działanie dużej ilości światła słonecznego, liście otaczające jego ciało zaczynają się obracać. Taniec tego Pokémona jest znany w południowych krajach.
Alpha Sapphire Bellossom pięknie rozwija kwiaty, jeśli wyewoluuje z cuchnącego Glooma - im bardziej śmierdzący, tym lepiej. W nocy ten Pokémon zamyka płatki i idzie spać.
Sword Obfite w tropikach. Podczas tańca płatki ocierają się o siebie i wydają przyjemny dźwięk dzwonka.
Shield Bellossomy gromadzą się czasami i wydają się tańczyć. Mówią, że ten taniec to rytuał przywołania słońca.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Gold Ewoluowanie Glooma
Silver
Crystal Ewoluowanie Glooma
Ruby Ewoluowanie Glooma
Sapphire
Emerald Ewoluowanie Glooma
FireRed Ewoluowanie Glooma
LeafGreen Wymiana
Colosseum Wymiana
XD Wymiana
Diamond Ewoluowanie Glooma
Pearl
Platinum Ewoluowanie Glooma
HeartGold Ewoluowanie Glooma
SoulSilver
Pal Park Las
Black Wymiana
White Ewoluowanie Glooma
Black 2 Wymiana
White 2
X Ewoluowanie Glooma
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Glooma
Alpha Sapphire
Sun Pokémon Bank
Moon
Ultra Sun Pokémon Bank
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Lustro Olbrzymów
Pstrokaty Gaj (DynaMaxowa Walka)
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Glooma
MD Blue
MD Time Morski Kurort (1F-19F)
MD Darkness
MD Sky Morski Kurort (1F-19F)
Ranger: SoA Świątynia Hippowdona
Ranger: GS Szlak Latolato

Trzymany przedmiot

Gra Trzymane przedmioty
Sword Shield Bag Absorb Bulb Sprite Absorbująca Bulwa (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Generacje II-V
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
85
81 - 150 157 - 295
90
85 - 156 166 - 306
100
94 - 167 184 - 328
S:
50
49 - 112 94 - 218
Suma:
480
Inne Pokémony z tą sumą

Od Generacji VI
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
95
90 - 161 175 - 317
90
85 - 156 166 - 306
100
94 - 167 184 - 328
S:
50
49 - 112 94 - 218
Suma:
490
Inne Pokémony z tą sumą

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
2/3 ★★
Talent
4/5 ★★★★
Upór
3/3 ★★★
Skoczność
3/4 ★★★
Suma
15/19 ★★★

Efektywność typów

normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
lodowy
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący
latający
trujący
ziemny ½×
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny ½×
trawiasty ½×
elektryczny ½×
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Bellossom/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Oddish
Niewyewoluowany
Oddish
trawiastytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 21
Gloom
Pierwsza ewolucja
Gloom
trawiastytrujący
Bag Sun Stone Sprite
Kamień Słońca

Bellossom
Druga ewolucja
Bellossom
trawiasty

Sprite'y

Ciekawostki

  • Bellossom jest jedynym jedno-typowym Pokémonem, który ewoluuje z dwu-typowego Pokémona.
  • Bellossom dzieli swoją nazwę kategorii z Bellsproutem i Vileplumem. Wszyscy są znani jako Pokémon Kwiat.

Pochodzenie

Bellossom może być oparty na Rafflesia keithii i na tancerce hula. Sądząc po strukturze jej ciała i wpisach z Pokédexa, może być także oparty na dzwonie.

Etymologia

Bellossom jest kombinacją bella lub belle (z hiszpańskiego i francuskiego od ładny) i blossom. Może też dotyczyć słowa bell.

Kireihana jest kombinacją 綺麗 kirei (ładny) i 花 hana (kwiat). Może też dotyczyć 鈴 rei (dzwon).

181MS #181: Ampharos
Pokémony
#183: Marill 183MS