Beheeyem (jap: オーベム Ohbem) jest Pokémonem typu Psychicznego, wprowadzonym w Generacji V.

Ewoluuje z Elgyema począwszy od poziomu 42.

Biologia

Beheeyem ito brązowy pozaziemski Pokémon z podłużną głową z zagłębieniami po obu stronach. Ma czarne, symetryczne linie biegnące z przodu głowy. Pod czubkiem głowy ma dwoje zielonych oczu z małymi czarnymi źrenicami. Posiada jaśniejszy brązowy "kołnierz" i cztery kropki na piersi w tym samym kolorze. Ramiona Beheeyema mają trzy palce przypominające kropki: jedną czerwoną, jedną zieloną i jedną żółtą. Ma obręcz pod głównym korpusem, pod którą znajdują się dwie małe nóżki. Komunikuje się, błyskając wielobarwnymi palcami. Beheeyem może manipulować wspomnieniami swoich przeciwników, potrafiąc je wymazać, a nawet przepisać. Uważa się, że Beheeyem jest odpowiedzialny za tajemnicze zniknięcia Dubwoola, gdy tylko odwiedza farmę.

W anime

W Anime debiutuje w odcinku Beheeyem, Duosion i złodziej ze snów! jako Pokémon Leona.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Występy NPC

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Ten Pokémon był niedostępny przed Generacją V.
Black Potrafi manipulować pamięcią przeciwnika. Najwyraźniej komunikuje się, mrugając trzema różnokolorowymi palcami.
White Używa mocy psychicznej do kontrolowania mózgu przeciwnika i manipulowania jego wspomnieniami.
Black 2 Najwyraźniej komunikuje się poprzez miganie trzema palcami, ale te wzory nie zostały rozszyfrowane.
White 2
X Najwyraźniej komunikuje się poprzez miganie trzema palcami, ale te wzory nie zostały rozszyfrowane.
Y Używa mocy psychicznej do kontrolowania mózgu przeciwnika i manipulowania jego wspomnieniami.
Omega Ruby Najwyraźniej komunikuje się poprzez miganie trzema palcami, ale te wzory nie zostały rozszyfrowane.
Alpha Sapphire Używa mocy psychicznej do kontrolowania mózgu przeciwnika i manipulowania jego wspomnieniami.
Ultra Sun Swoimi mocami psychicznymi przepisuje wspomnienia przeciwników. Ty także mogłeś już mieć przepisane swoje wspomnienia.
Ultra Moon Ma silne zdolności psychiczne. Palcami, które migają w trzech różnych kolorach, kontroluje przeciwników i przepisuje ich wspomnienia.
Sword Za każdym razem, gdy Beheeyem odwiedza farmę, Dubwool w tajemniczy sposób znika.
Shield Pokémon czasami może dryfować nad polami pszenicy i może kontrolować wspomnienia przeciwników.

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Black Trasa 14
White
Black 2 Ewoluowanie Elgyema
White 2
X Wymiana
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Elgyema
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Ewoluowanie Elgyema
Ultra Moon
Let's Go Eevee
Sword Mostowe Pole (Wędrownik)
Shield
Edycja Rozszerzona Max-Pieczara (Przygoda Dynamax)

W pobocznych grach

Trzymane przedmioty

Statystyki

Podstawowe statystyki

Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
75
135 - 182 260 - 354
A:
75
72 - 139 139 - 273
O:
75
72 - 139 139 - 273
125
117 - 194 229 - 383
95
90 - 161 175 - 317
S:
40
40 - 101 76 - 196
Suma:
485
Inne Pokémony z tą sumą

Efektywność typów

normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
lodowy
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy
normalny
walczący ½×
latający
trujący
ziemny
kamienny
robaczy
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty
elektryczny
psychiczny ½×
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy

Lista ruchów

Główny artykuł: Beheeyem/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/TR

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Elgyem.png
Niewyewoluowany
Elgyem
psychiczny
Rzadki Cukierek
Poziom 42

Beheeyem.png
Pierwsza ewolucja
Beheeyem
psychiczny

Sprite'y

Ciekawostki

Pochodzenie

Beheeyem wydaje się być oparty na szarakach, jednego z popularnych rodzajów obcych. Sądząc po wpisie Elgyema w Pokédexie, on i jego ewolucyjna forma mogą być oparci na teoriach spiskowych kosmitów Strefy 51 lub też na incydencie w Roswell. Ponadto design Beheeyema przypomina osobę w kapeluszu i płaszczu i prawdopodobnie opiera się na stereotypowych szpiegach, podejrzanych postaciach, "Facetach w Czerni", lub agentach rządowych związanych z obserwacjami obcych. Kolorowe palce na jego dłoniach przypominają kolorowe twarze najeźdźców z filmu z 1953 roku, "Wojna światów"; obcy w filmie mieli zielone, niebieskie i czerwone kropki, tak jak Lśniące ubarwienie Beheeyema.

Migające wzory na jego palcach mogły być inspirowane filmem science-fiction Bliskie spotkania trzeciego stopnia z 1977 roku, szczególnie kultowa scena, w której migające kolory i wzory dźwiękowe są używane do komunikowania się z kosmicznym statkiem-matką. Jego skalisty wygląd fizyczny może odnosić się do japońskich Dogū, posągów często mylonych z artefaktami obcych. Biorąc pod uwagę nazwy jego gatunku, fizyczny wygląd oraz moce, może też być oparty na mózgu.

Etymologia

Beheeyem jest przekręceniem skrótu BEM (bug-eyed monster), staroświeckiego terminu w odniesieniu do istot pozaziemskich.

Ohbem może być kombinacją orb i BEM (wymawiane jako pojedyncze słowo w języku japońskim). Oh może odnosić się do 大 ō (duży) i bem może się odnosić także do beam (odnosząc się do promieni ściągających z UFO).

Powiązane artykuły

Elgyem #605: Elgyem
Pokémony
#607: Litwick Litwick