Beedrill (japoński: スピアー Spear) jest Pokémonem dwu-typu Robaczego/Trującego, wprowadzonym w Generacji I.

Ewoluuje z Kakuny począwszy na poziomie 10. Jest to finalna forma Weedle'a.

Może Mega Ewoluować w Mega Beedrilla przy użyciu Beedrillitu.

Biologia

Beedrill przypomina głównie dwunożną, żółtą osę; ma jednak tylko cztery nogi zamiast sześciu i nie posiada przyoczka. Głowa Beedrilla jest okrągła, z lekko spiczastymi ustami, dużymi czerwonymi oczami i czarnymi antenami z ostrym wygięciem na środku. Kończyny przednie zakończone są długimi, stożkowymi żądłami. Stoi na dwóch tylnych nogach, które są długie, segmentowe i owadzie z wyglądu. Beedrill ma dwie pary zaokrąglonych, żyłkowanych skrzydeł i kolejne żądło na odwłoku w żółto-czarne paski.

Beedrill jest bardzo terytorialny i w przeciwieństwie do prawdziwych pszczół, Beedrill żyje raczej w koloniach niż w prawdziwych "ulach" i współpracuje, aby rozwiązać podstawowe problemy dotyczące żywności, terytorium i reprodukcji. Jak widać w anime, Beedrill wydaje się być szczególnie zainteresowany dobrem Weedle i Kakun i zareaguje agresywnie na tych, którzy ich niepokoją. Zaniepokojenie jednego Beedrilla spowoduje atak całej kolonii. Leci z dużą prędkością i atakuje dużymi jadowitymi żądłami na przednich łapach i odwłoku. Dwa żądła na przednich umożliwiają mu użycie dawniej osobistego ruchu, Podwójnej igły. Zabierze ofiary swoich ataków z powrotem do gniazda jako żywność. Beedrill zamieszkuje umiarkowane lasy i mgliste obszary leśne.

Jako Mega Beedrill zyskuje bardziej zdefiniowany wygląd. Anteny są krótsze i są w kształcie litery T. Jego oczy stają się dłuższe i bardziej smukłe. Teraz ma trzy pary skrzydeł; najwyższa para jest większa, z czarną lamówką u góry. Jego żądła stają się dłuższe i większe, przypominając teraz oszczepy. Dodatkowe stożkowe, czarno-żółte żądła z białymi końcówkami zajmują miejsce jego nóg. Odwłok staje się większy, rowkowany i jest przymocowany do klatki piersiowej za pomocą czarnej struktury. Podobna czarna struktura łączy jego głowę i klatkę piersiową. Żądło na odwłoku jest teraz jasnożółte i ma teraz czarne paski na całym ciele. Szybko działająca trucizna jest przechowywana w żądłach na jego kończynach, podczas gdy żądło ogonowe wytwarza wolno działającą truciznę, która służy do wykańczania przeciwników. Zamiast tego stosuje się natychmiastowe trucizny, aby zapobiec ucieczce wroga.[1]

W anime

Ważniejsze występy

Jimmy Beedrill

Beedrill w anime

Beedrill Asha/Casey

Ash złapał Beedrilla w konkursie łapania robaków, ale oddał go Casey.

Inne

Beedrille pojawiły się w odcinku Wyzwanie samuraja.

Jeanette Fisher wykorzystała Beedrilla w walce z Bulbasaurem Asha.

W filmie dziewiątym, Phantom używał dwóch Beedrilli, by gonić Asha i przyjaciół.

Jimmy z New Bark posiada Beedrilla.

Drugoplanowe role

Beedrill DP099

Beedrill pojawił się w wielu innych, epizodycznych rolach.

Pokédex

EP004 - Beedrill to kolejna forma Weedle'a wykształcona ze stadium Kakuna. Ich żądła są silnie trujące.

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Dane w grach

Występy NPC

  • Pokémon Super Mystery Dungeon: Dwa Beedrille i trzy samice Combee działają jako bossowie Łąki Nektaru, błędnie interpretując Budew, gracza, i partnera jako złodziei miodu. Jeden z Beedrilli pomaga również strzec Góry Odsłonięcia przed intruzami.

Wpisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
Red Leci z dużą prędkością i atakuje, używając dużych jadowitych żądeł na przednich łapach i ogonie.
Blue
Yellow Ma 3 trujące żądła na przednich łapach i ogonie. Służą do wielokrotnego kłucia wroga.
Gold Potrafi pokonać każdego przeciwnika za pomocą potężnych trujących żądeł. Czasami atakuje rojami.
Silver Ma trzy zatrute kolce. Kolec na ogonie wydziela najsilniejszą truciznę.
Crystal Używa ostrych, jadowitych żądeł, aby pokonać ofiarę, a następnie zabiera ofiarę z powrotem do gniazda po jedzenie.
Ruby Beedrill jest niezwykle terytorialny. Nikt nigdy nie powinien zbliżać się do gniazda - to dla ich własnego bezpieczeństwa. Rozgniewane zaatakują wściekłym rojem.
Sapphire
Emerald Beedrill jest niezwykle terytorialny. Ze względów bezpieczeństwa nikt nigdy nie powinien zbliżać się do gniazda. Rozgniewani zaatakują rojem.
FireRed Może się pojawić w roju. Leci z gwałtowną prędkością, cały czas dźgając toksycznym żądłem z tyłu.
LeafGreen Leci z dużą prędkością i atakuje dużymi jadowitymi żądłami na przednich łapach i ogonie.
Diamond Jego najlepszy atak polega na lataniu z dużą prędkością, atakowaniu trującymi igłami, a następnie odlatując.
Pearl
Platinum
HeartGold Potrafi pokonać każdego przeciwnika za pomocą potężnych trujących żądeł. Czasami atakuje rojami.
SoulSilver Ma trzy zatrute kolce. Kolec na ogonie wydziela najsilniejszą truciznę.
Black Jego najlepszy atak polega na lataniu z dużą prędkością, atakowaniu trującymi igłami, a następnie odlatując.
White
Black 2 Jego najlepszy atak polega na lataniu z dużą prędkością, atakowaniu trującymi igłami, a następnie odlatując.
White 2
X Może się pojawić w roju. Leci z gwałtowną prędkością, cały czas dźgając toksycznym żądłem z tyłu.
Y Ma trzy trujące żądła na przednich łapach i ogonie. Służą do wielokrotnego kłucia wroga.
Omega Ruby Beedrill jest niezwykle terytorialny. Nikt nigdy nie powinien zbliżać się do gniazda - to dla ich własnego bezpieczeństwa. Rozgniewane zaatakują wściekłym rojem.
Alpha Sapphire
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Sun, Moon, Ultra Sun, i Ultra Moon.
Let's Go Pikachu Ma trzy trujące żądła na przednich łapach i ogonie. Służą do wielokrotnego kłucia wroga.
Let's Go Eevee
Ten Pokémon nie ma żadnych wpisów w Pokédexie w Generacji VIII.
Mega Beedrill
Let's Go Pikachu Jego nogi stały się trującymi żądłami. Kilkakrotnie dźga swoją ofiarę żądłami na swoich kończynach, zadając ostateczny cios żądłem z tyłu.
Let's Go Eevee

Lokalizacje w grze

Gra Lokalizacja
Red Ewoluowanie Kakuny
Blue
Blue (japoński) Ewoluowanie Kakuny
Yellow Wymiana
Gold Park Narodowy (Konkurs Łapania Robakow)WtCzwSob
Silver Trasa 2Poranek
Park Narodowy (Konkurs Łapania Robaków)WtCzwSob
Trasy 26, 27, 34, 35, 36, 37, 38, i 39, Miasteczko Azalea, Las Ilex, Jezioro Wściekłości (Drzewa Taranu)
Crystal Park Narodowy (Konkurs Łapania Robaków)WtCzwSob
Las Ilex (Drzewa Taranu)
Ruby Wymiana
Sapphire
Emerald Wymiana
FireRed Ewoluowanie Kakuny
LeafGreen
Colosseum Wymiana
XD Kluczowa Pieczara Cipher (Cienisty)
Diamond Ewoluowanie Kakuny
Pearl
Platinum Ewoluowanie Kakuny
HeartGold Park Narodowy (Konkurs Łapania Robaków)WtCzwSob
SoulSilver Trasa 2PoranekNoc
Las ViridianPoranek
Park Narodowy (Konkurs Łapania Robaków)WtCzwSob
Trasa 47, Las Ilex (Drzewa Taranu)
Pal Park Las
Black Trasa 12 (Szeleszcząca trawa)
White Wymiana
Black 2 Bezkresny Las (Ukryta Grota)
White 2 Wymiana
Dream World Park Snów
X Ewoluowanie Kakuny
Y
Omega Ruby Ewoluowanie Kakuny
Alpha Sapphire
Sun Wymiana
Moon
Ultra Sun Trasa 4 (Skanowanie Wyspy)Czw
Ultra Moon
Let's Go Pikachu Ewoluowanie Kakuny
Let's Go Eevee Las Viridian
Sword Nie do zdobycia
Shield

W pobocznych grach

Gra Lokalizacja
MD Red Ewoluowanie Kakuny
MD Blue
Ranger Las Lyra
MD Time Ewoluowanie Kakuny
MD Darkness Zielony Las (8F-12F), Północny Las (B1-B21)
MD Sky Zielony Las (8F-12F), Północny Las (B1-B21)
Ranger: SoA Las Vien, Wyżyny Chromy
Conquest Chrysalia, Viperia

Trzymany przedmiot

Gra Trzymane przedmioty
Red* Blue* Gorzka Jagoda (100%)
Yellow*
Gold Silver Bag Poison Barb Sprite Trujący Kolec (2%)
Crystal
Pokémon XD Bag Poison Barb Sprite Trujący Kolec (100%)
HeartGold SoulSilver Bag Poison Barb Sprite Trujący Kolec (5%)
Black White Bag Poison Barb Sprite Trujący Kolec (5%)
Black 2 White 2 Bag Poison Barb Sprite Trujący Kolec (5%)
Ultra Sun Ultra Moon Bag Poison Barb Sprite Trujący Kolec (5%)

Statystyki

Podstawowe statystyki

Generacje I-V
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
80
76 - 145 148 - 284
O:
40
40 - 101 76 - 196
45
45 - 106 85 - 207
80
76 - 145 148 - 284
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
385
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.
  • Podstawowa statystyka Specjalna tego Pokémona w Generacji I wynosiła 45.

Począwszy od Generacji VI
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
90
85 - 156 166 - 306
O:
40
40 - 101 76 - 196
45
45 - 106 85 - 207
80
76 - 145 148 - 284
S:
75
72 - 139 139 - 273
Suma:
395
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.

Mega Beedrill
Statystyki Zasięg
Na Poz. 50 Na Poz. 100
65
125 - 172 240 - 334
A:
150
139 - 222 274 - 438
O:
40
40 - 101 76 - 196
15
18 - 73 31 - 141
80
76 - 145 148 - 284
S:
145
135 - 216 265 - 427
Suma:
495
Inne Pokémony z tą sumą
  • Minimalne statystyki są obliczane na podstawie 0 EV'ów, IV'ów z 0, oraz (jeśli jej dotyczy) przeszkadzającej natury.
  • Maksymalne statystyki są obliczane na podstawie 252 EV'ów, IV'ów z 31, i (jeśli jej dotyczy) pomocniczej natury.

Statystyki Pokéathlonu

Szybkość
3/4 ★★★
Moc
1/4 ☆☆☆
Talent
3/4 ★★★
Upór
2/2 ★★
Skoczność
5/5 ★★★★★
Suma
14/19 ★★

Efektywność typów

Normalne uszkodzenia Podatny na Niepodatny na Opierający się
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
lodowy
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
normalny
walczący ¼×
latający
trujący ½×
ziemny
kamienny
robaczy ½×
duchowy
stalowy
ognisty
wodny
trawiasty ¼×
elektryczny
psychiczny
lodowy
smoczy
mroczny
baśniowy ½×
Notki:

Lista ruchów

Główny artykuł: Beedrill/Lista ruchów w poprzednich generacjach

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczanie

Specjalne ruchy

Ewolucja

Weedle
Niewyewoluowany
Weedle
robaczytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 7
Kakuna
Pierwsza ewolucja
Kakuna
robaczytrujący
Bag Rare Candy Sprite
Poziom 10

Beedrill
Druga ewolucja
Beedrill
robaczytrujący

Formy

Mega Ewolucja

Domyślny
Beedrill
Beedrill
Beedrill
robaczytrujący

Bag Beedrillite Sprite
Beedrillit

Trzymając Beedrillit
Mega Beedrill
Mega Beedrill
Beedrill
robaczytrujący

Sprite'y

015MS Jeśli poszukujesz sprite'ów dotyczących tego gatunku, wejdź na pod-kategorię artykułu na Bulbapedii.

Ciekawostki

  • Beedrill może być postrzegany jako odpowiednik Butterfree. Oba ich niewyewoluowane stadia ewoluują na poziomie 7 i ponownie na poziomie 10. Obaj przechodzą ewolucję podobną do metamorfozy i mają tę samą podstawową statystykę 395. Ponadto, podczas gdy Beedrill jest dostępny ekskluzywnie w Black i Black 2, Butterfree jest dostępny wyłącznie dla White i White 2.
  • W Pokémon Conquest, Beedrill jest jedynym Pokémonem, który został włączonej do tej gry bez swoich pre-ewolucji.
  • Mega Beedrill został zaprojektowany przez Hitoshiego Ariga.[2]
  • Mega Beedrill ma najwyższe podstawowe statystyki Ataku i Szybkości ze wszystkich Pokémonów typu Trującego. Ma też najniższą podstawową statystykę Specjalnego Ataku ze wszystkich typów Trujących i Mega Ewoluujących Pokémonów, najniższą Obronę ze wszystkich Mega Ewoluujących Pokémonów, i najniższą podstawową statystykę pojedynczą spośród wszystkich Pokemonów Mega Ewoluujących.
    • Mega Beedrill jest jedynym Mega Ewoluującym Pokémonem, które podstawowy Specjalny Atak jest niższy niż ta u podstawowej formy.

Pochodzenie

Etymologia

Beedrill kombinacjąbee i drill (wskazując na jego ręce przypominające igły).

Spear to dosłownie słowo spear, nawiązujące do jego żądeł. Dodatkowo, może też być odwrócenie słowa スピアー na アピス Apis (rodzaj pszczoły miodowej).

Powiązane artykuły

Notki

  1. Witryna Pokémon Omega Ruby i Alpha Sapphire | Mega Beedrill (zarchiwizowane)
  2. ありがひとし/HitoshiAriga na Twitterze
014MS #014: Kakuna
Pokémony
#016: Pidgey 016MS

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.